צפו: טירוף ואבוקות באימון הפתיחה של מכבי תל אביב

שחקני מכבי תל אביב, אוהדי מכבי תל אביב
שחקני מכבי תל אביב, אוהדי מכבי תל אביב | עדי אבישי

מכבי תל אביב התאמנה לראשונה אל מול הקהל הצהוב, שפרץ לפרקט ורקד עם השחקנים. המאמן הנמיך ציפיות: "היורוליג יותר קשה השנה". כספי: "הרבה עבודה לפנינו, אבל יש כאן קבוצה טובה"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב פתחה הערב (חמישי) רשמית את עונת 2019/20, כשערכה אימון פתוח לאוהדים בהדר יוסף. שחקני הקבוצה חלקו את תחושותיהם מהתלכיד שנבנה במועדון הצהוב ולאחר מכן הוצגו בזה אחר זה בעוד כ-300 צהובים מעודדים מהיציע ומקדישים שיר לכבוד כל אחד מחברי הסגל, מבלי לפסוח כמובן על המאמן יאניס ספרופולוס שזכה לאהבה גדולה מהקהל.

לאחר כחצי שעה של כדרורים ומאמץ מינימלי, האוהדים החליטו שזה מספיק להיום, הדליקו אבוקות ביציע וירדו אל הפרקט על מנת להצטלם ולרקוד עם השחקנים.

שמחה גדולה בצד הצהוב של תל אביב בינתיים, אך כבר בעוד קצת יותר מחודש יחכו לאלופת ישראל חימקי מוסקבה וריאל מדריד ואז הם יצטרכו להתחיל לספק קבלות.

ספרופולוס הביע התרגשות מתחילתה של עונה חדשה: "מתחילים עונה עם הרבה חלומות וציפיות, אנחנו שמחים שהבאנו שחקנים חדשים שאנחנו מאמינים שיעזרו לנו להגיע למטרות שלנו ולהילחם עליהן".


"מתחילים עונה עם הרבה חלומות וציפיות". ספרופולוס עם הקהל הצהוב (עדי אבישי)

"התחלנו את ההכנות, אנחנו עובדים קשה כדי לייצר כימיה, למצוא לכל אחד את התפקיד שלו ולבנות אופי כקבוצה. אני רוצה להודות לבעלים שעזרו לנו להביא את השחקנים שרצינו, למנהל המקצועי ניקולה וויצ'יץ' וכל הצוות על העבודה הקשה במהלך הקיץ".

המטרות: "הציפיות גדולות אבל צריך להבין שמתקדמים צעד אחר צעד. לא נשנה את הדרך שבה עבדנו שנה שעברה, נילחם על כל משחק. נקווה שבסוף נגשים את המטרות שלנו"

"המטרה העיקרית ביורוליג היא לעלות לשלב ההצלבה, משם נעדרנו בארבע העונות האחרונות. הרבה אנשים רוצים להגיע לפיינל פור, אבל אסור לנו להסתכל לשם כרגע. היורוליג תהיה יותר קשה, קבוצות החתימו שחקנים טובים, רמת התחרות עלתה, יהיו יותר משחקים, אך ניתן את המיטב".


"שמחים שיש לנו אותו. הוא הישראלי הכי טוב". ספרופולוס עם כספי (עדי אבישי)

הקושי למצוא רכז: "לא הייתה לנו בעיה, לא רצינו לגזול דקות מדיברתולומאו כי הוא שחקן שאני אוהב. ווילבקין, וולטרס ודורסי צריכים את הכדור בידיים, אם היינו מביאים עוד גארד היינו הורגים את ג'וני".

האוהדים: "הם נהדרים. הם נותנים לנו השראה, במיוחד לשחקנים החדשים. אנחנו מצפים לאווירה שתהיה כשיתחילו המשחקים הרשמיים".

על עומרי כספי: "אנחנו שמחים שיש לנו אותו, הוא השחקן הישראלי הכי טוב כיום. אין לי מילים לתאר את גדולת הקריירה שלו, רק שאנחנו צריכים להיות סבלניים איתו, כי אסור לשכוח שהוא חוזר מפציעה ולא שיחק מאז ינואר. הוא ימצא את הקצב שלו".

החזרה של כספי לקבוצה גרמה לציפיות לעלות לקראת העונה הקרובה, בצדק. גם הפורוורד התרגש מהמפגש הראשון עם הקהל הצהוב: "התגעגעתי. כיף להיות חלק מזה ואני מתרגש לראות את כולם כאן".

עומרי כספי.
עומרי כספי. "יש עוד הרבה עבודה אבל הקבוצה היא טובה" (עדי אבישי)

לאן הקבוצה יכולה להגיע: "יש לנו עוד הרבה דברים לעבוד עליהם, יש לנו עכשיו מסע בפולין ובצרפת שנוכל להתחבר בו ולהראות דברים על המגרש, אבל הדרך עוד ארוכה.

נקודת החוזק של הקבוצה: "יש פה חבר'ה שעובדים קשה, אגרסיביים, מאמן שמאמין במודל הגנתי מסוים שהוא נכון לקבוצה. אנחנו עדיין מחכים שסקוטי יצטרף אלינו, יש עוד הרבה עבודה אבל הקבוצה היא טובה".

חוסר ברכז: "לא חשבתי על זה עד היום, אנחנו כשחקנים באים לעבוד על המגרש. זה עניין של הצוות מקצועי".

הרגשה פיזית לאחר שלא שיחק מעל לחצי שנה: "מרגיש טוב יחסית לשלב הזה של העונה, הצוות עושה עבודה מצוינת כדי להכין אותי כמה שיותר טוב".


"גדלתי כאן וזה היה הבית שלי במשך המון שנים". כספי עם הקהל (עדי אבישי)

חשיבות ההכנה: "זה מאוד חשוב. יש לנו 34 משחקי יורוליג קשים, אנחנו צריכים לבנות את עצמנו נכון מהשנייה הראשונה, יש לנו הגרלה לא פשוטה עם המשחקים במוסקבה ובמדריד בפתיחה ואנחנו רוצים להגיע לשם הכי מוכנים שאפשר".

הצביון הישראלי שהתחזק מהגעתו: "זה טריוויאלי, גדלתי כאן וזה היה הבית שלי במשך המון שנים. אמרתי כבר שאני חוזר הביתה, למכבי שאני מכיר וזה כיף".

יובל זוסמן דיבר על החזרה למכבי אחרי הקיץ בקליבלנד קבאלירס: "זה כיף גדול, המועדון חשוב לי מאוד. שנה חדשה בפתח, אני רוצה להמשיך את השנה שהייתה לי אשתקד באופן אישי, תהיה לנו קבוצה טובה ואני מחכה כבר שהעונה תתחיל".

המופע הפירוטכני של אוהדי הקבוצה בהדר יוסף. (עדי אבישי)
המופע הפירוטכני של אוהדי הקבוצה בהדר יוסף. (עדי אבישי)

התאכזב לא להשיג חוזה ב-NBA? "מכבי היא אחת הקבוצות הגדולות באירופה, בכל הזמנים. כולם חולמים להגיע לשם וגם אני, אבל לשחק כאן זו כבר הגשמת חלום ואני פה בשביל להתקדם. השנה לא הצלחתי, אולי בשנה הבאה".

חזרתו של כספי: "הוא יכול לתרום לנו הרבה, יש לו הכי הרבה ניסיון בקבוצה. אני מאוד אוהב אותו, אני מקווה שתהיה בינינו חברות טובה. הוא יודע כדורסל, זה בטוח. נחכה לראות מה הוא יודע לעשות".

האם הוא מצפה להיות יותר דומיננטי ברוטציה: "אני רוצה לתת 100 אחוז בכל זמן שאני על המגרש ולתת למאמן ביטחון. באופן אישי אני מאוד אוהב את יאניס ומאוד מחובר אליו, הוא סוחף את השחקנים".

אותלו האנטר באימון הפתיחה.
אותלו האנטר באימון הפתיחה. "צריך להתחבר ולהכיר אחד את השני" (עדי אבישי)

טאריק בלאק, שחזר לעונה שנייה בצהוב, סיפר מה הוא למד בשנה הראשונה: "זו הייתה חוויה אדירה לבוא לכאן עם המשפחה שלי, הכרנו תרבות חדשה. למדתי הרבה כאדם מהיותי רחוק מאזור הנוחות. מבחינת כדורסל, זו רמה אחרת לגמרי, כישורים שונים שהייתי צריך להתרגל אליהם וזה עזר למשחק שלי".

אותלו האנטר נשאל האם המיעוט בשחקנים 'עושי משחק' ישפיע עליו: "ממש לא, יש לנו חבר'ה שיכולים לקלוע ולצבור נקודות. הדבר היחיד שחשוב לי הוא שנעשה כל מה שצריך כדי לנצח. לא נדרוס קבוצות מהרגע הראשון, צריך להתחבר ולהכיר אחד את השני. לא ידעתי שכספי כזה גבוה, הופתעתי מהגודל שלו. אני מתרגש שהוא כאן".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי