ליגת העל בכדורסל גאה להציג: דור ההמשך כבר כאן

תמיר בלאט
תמיר בלאט | דני מרון

הכל נשאר במשפחה: השנה ישחקו בליגה הבכירה מספר שיא של שחקנים שהלכו בעקבות הקריירה המרשימה של הוריהם. מתמיר בלאט דרך דני אבדיה ועד עידו פליישר שבכלל התחיל בג'ודו וניסה גם שחייה וכדוריד

(גודל טקסט)

קבוצות ליגת העל בכדורסל יפתחו ביום חמישי באופן רשמי את העונה עם תחילת משחקי שמינית גמר גביע ווינר. השנה, בניגוד לשנים עברו, יצומצם החוק הרוסי משני שחקנים (במקרה הרע) בחמישייה לשחקן ישראל אחד (לא חובה). כיצד זה יעבוד? אף אחד לא יודע. מה שבטוח הוא שהשנה ישחקו בליגה הבכירה מספר שיא של שחקנים שהם "בנים של", ממשיכי דרך. חלקם ותיקים ואחרים בתחילת דרכם. כמעט לכל אחת מקבוצות הליגה יש לפחות בן ממשיך אחד, לקריירה המפוארת של אביו או אימו ובחלק מהמקרים של שני ההורים.

במכבי ת"א יככבו השנה, דני אבדיה הצעיר (עונה שלישית) שהוא בנו של שחקן העבר הסרבי זופר אבדייה ושל שרון ארצי, ששיחקה בהפועל עמק הירדן. עוד במכבי, כמובן, עומרי כספי ששב לקבוצה לאחר עשור. כספי הוא בנה של אילנה כספי, ששיחקה בהפועל ואליצור חולון.

תמיר בלאט, רכז מחזיקת הגביע הפועל ירושלים הוא בנם של דיוויד וכנרת בלאט. דיוויד, שחקן ומאמן מפואר לא היחיד שתרם את הגנים לתמיר. האם, כנרת, שיחקה באליצור נתניה (כנרת חסון) והיא אחותה התאומה של פנינה אימו של גולן גוט. האבא של גולן הוא דני גוט, שחקן עבר (הפועל ירושלים, חולון, אליצור נתניה ועוד) ועוזר המאמן של ברד גרינברג במכבי אשדוד ומאמן נבחרת ישראל 3 על 3.


עומרי כספי ודני אבדיה (עדי אבישי)

גולן גוט (24, 1.95) הוא בנם של דני (54, 1.94) ופנינה. הורים כדורסלנים. אבא דני, שהיה ידוע כלוחם ללא פשרות (זורם בדמו דם דרום אמריקאי, אורוגוואי) אמר שגולן שחקן טוב ממנו. גולן המשחק בעמדת הגארד לעומת דני ששיחק כפורוורד, עונה לאביו: "ראיתי קטעים שאבא שיחק וממה שאני מבין אנו קצת שונים מבחינת המשחק שלנו. אצלי הקליעה חזקה, אצלו החדירה לסל. יכולת הגנתית יש לשנינו. מבחינת הקליעה, כנראה ירשתי את הסטייל מאמא. היא שיחקה ברמות הגבוהות יחד עם אחותה כנרת אצל דיוויד בלאט שאימן אותן באליצור נתניה". 

"לשאלה אם יש יתרון להיות בן של אגיד שיש לזה יתרונות וגם חסרונות" אומר גולן שחקנה של עירוני נס ציונה. ומוסיף: "בתחילת הדרך אמרו  לא מעט אנשים שאני בענף הכדורסל בגלל ההורים שלי ולא בזכות עצמי. היה עלי הרבה לחץ. מצד שני זה דרבן אותי להיות טוב יותר ולהשתפר כל הזמן. בנוסף יש יתרון עצום שיש מישהו שיודע ותומך. אחרי משחקים מדברים מה היה טוב ומה טעון שיפור ומצד שני אם הייתי טוב, אז משבחים ונותנים מחמאות". 

בהפועל חולון משחק טי ג'יי קליין, בנה של אגדת הכדורסל האמריקאית, ננסי ליברמן, חברת היכל התהילה של הכדורסל בארה"ב, שחקנית פאר ב-WNBA (פניקס מרקורי) ובהמשך מאמנת (טקסס לג'נד מהדי ליג ועוזרת מאמן בסקרמנטו קינגס).

יונתן שולדנברנד מהפועל אילת הוא בנו של לורנס שולדברנד, כדורסלן שבדי המתגורר כמה עשרוים בישראל שיחק בהפועל עפולה וקבע כאן את ביתו. מכבי ראשל"צ תורמת לליגת ווינר שני בנים של. ניב בלול הבן של קובי שחקנה לשעבר של הפועל חולון ועומרי שידלצקי, בנו של רועי ששיחק בין היתר בהפועל ת"א. מייקל בריסקר, מכוכבי נבחרת העתודה מלפני שנתיים ישחק העונה בהפועל ת"א. אביו מארק רשם קריירה מפוארת במכבי ת"א.


גולן גוט. "יש לזה יתרונות וחסרונות" (דני מרון)

עידו פליישר (21, 2.08) ששישחק העונה בגליל עליון הוא בנו של עופר, ששיחק בכל נבחרות ישראל, גדל בהפועל חולון ממנה נדד ללא מעט קבוצות כשאת הקריירה שלו סיים בחולון שירדה לליגה הארצית. פליישר על בנו עידו: "את הגובה הוא ירש, ממני את היופי מהאמא שלו". ומוסיף: "עידו הרבה יותר כישרוני ממני. יש לו קליעה הרבה יותר טובה מזו שהיתה לי וגם הטאצ' שלו הרבה יותר טוב משלי עידו נמצא במגמת שיפור כל הזמן ובמיוחד בשנתיים האחרונות. אני מאמין שהענונה בגלבוע אצל ליאור ליובין הוא יהיה יותר משמעותי". 

פליישר האב מספר כי לא דחף את בנו להיות לכדורסלן, עד שבגיל מסויים לא הייתה לו ברירה. "עידו התחיל בג'ודו, עבר לשחיה ולכדוריד עד שבכיתה ז'-ח' שמנו לב שהוא צמח עד לגובה 1.84 ומשם הדרך לכדורסל הייתה קצרה. אני מנסה להעביר לו את הדברים הטובים שחוויתי בקריירה שלי ואני מקווה ומאמין שעידו לקח ממני רק את החיובי".

גם עירוני נהריה, תשתף העונה בסגל שלה ישראלי צעיר, נועם אקריש, הבן של ניסים (חולון) שהיה שותף העונה למקום ה-1 בו סיימה נבחרת הנוער באליפות אירופה דרג ב'. שחקן נוסף הוא גיל בני, רכז גלבוע גליל, קפטן נבחרת העתודה מלפני שנתיים. אביו ארז, היה כדורגלן במכבי יפו ולשמחתו בחר גיל בכדורסל.


עידו פליישר. האב מחמיא: "הרבה יותר מוכשר ממני" (מאיר אבן חיים)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי