70:73 לנהריה על ראשון לציון, גם נס ציונה וב"ש ברבע הגמר

דני פרנקו
דני פרנקו | עומרי שטיין

הקבוצה המתחדשת של פרנקו נהנתה מ-17 נקודות של קולשוב והייתה הראשונה להבטיח את מקומה בשמונה האחרונות בגביע ווינר. העולה החדשה מכבי חיפה הובסה 90:68 בלב המושבה. הדר וחניכיו דרסו 70:91 את גלבוע/גליל

(גודל טקסט)

עונת 2019/20 בישראל נפתחה. אמנם זו עדיין לא ליגת העל, אבל משחקי שמינית גמר גביע ווינר יצאו הערב (חמישי) לדרך ובסיומם יש את שלוש העולות הראשונות לשלב רבע הגמר, בטורניר שהעונה לראשונה משתתפות בו כל 12 קבוצות הליגה הבכירה, והן עירוני נהריה, נס ציונה והפועל באר שבע.

במשחק שפתח את העונה הייתה זו עירוני נהריה המתחדשת שהרשימה ב"בית מכבי" כשהכניעה את סגנית האלופה וזוכת העונה שעברה בגביע ווינר, מכבי ראשון לציון, עם 70:73, בעיקר הודות לדקות מעולות ברבע השני בניצוחם של ג'ף אדריאן (12 נקודות), דומיניק ווטרס (10 נקודות ו-7 אסיסטים) ומעל כולם היה איגור קולשוב שפגש את הקבוצה בה החל את העונה שעברה וקלע לא פחות מ-17 נקודות. ביום שלישי תשחק נהריה ברבע הגמר נגד הפועל חולון.

לאחר מכן גם מס ציונה הבטיחה את מקומה ברבע הגמר עם 68:90 קליל על העולה החדשה מכבי חיפה והיא תפגוש ברבע את הפועל אילת, ביום שני הקרוב. העולה השלישית הערב היא הפועל באר שבע שהביסה 70:91 את גלבוע/גליל והיא תפגוש ביום שני את הפועל ירושלים. מחר תושלם תמונת שמינית הגמר עם המפגש בין הפועל תל אביב למכבי אשדוד.


גולן גוט. הוביל את נס ציונה לרבע הגמר (דני מרון)

מכבי ראשון לציון – עירוני נהריה 70:73
המשחק הראשון של עונת 2019/20 סיפק את הסחורה והיה דרמטי לכל אורכו. אם הכתומים מעיר היין, שזכו במפעל בעונה שעברה, עוד הובילו בפתיחה הודות ליכולת טובה של ג'ורדן סווינג וג'ונתן וויליאמס, גם אדם אריאל עם חמש נקודות רצופות בלט לטובה והוריד את המארחת ב-23:25 בתום 10 דקות, ברבע השני התעוררו הזרים במדים הסגולים, אדריאן ו-ווטרס, גם קולשוב ושגב סייעו וריצת 0:9 בדקות הסיום קבעה 44:47 לנהריה בהפסקה.

המחצית השנייה הייתה לא רק צמודה יותר, אלא בעיקר הגנתית יותר: המארחת לא הצליחה לקלוע סל במשך ארבע דקות רצופות וכבר נקלעה לפיגור בן שבע נקודות, אבל סווינג, אלכס צ'וברביץ' ועוז בלייזר בדקות הסיום הצליחו להוריד את הפער לשלוש הפרש בשנית, 59:62 לנהריה – כל קבוצה קלעה 15 נקודות ברבע.

עשר הדקות האחרונות היו הצמודות ביותר ולמעשה הסתיימו בתוצאה עם הסקור הכה נמוך, 10:11 לזכות נהריה, שכך גם שמרה על היתרון וניצחה. טוני גפני עם שתי זריקות עונשין מדויקות קבע 68:72 כשנותרו 2:11 דקות על השעון, אבל בלייזר עם שתיים שלו מהעונשין צימק בחזרה ל-2 נקודות הפרש. כשנותרו 31 שניות לסיום נהריה איבדה כדור כשבזבזה את כל 24 השניות, אבל למזלה החטיא עוז בלייזר ניסיון מחוץ לקשת, גפני נשלח לקו וקלע רק זריקה מהשתיים, אבל לאחר מכן סווינג החטיא שתי זריקות לשלוש תוך חמש שניות ונהריה בסיום חגגה עם 70:73.

הפועל באר שבע – גלבוע/גליל 70:91
האדומים מבירת הנגב לא התקשו להבטיח את מקומם ברבע הגמר. שחקניו של רמי הדר הובילו בבטחה מן הפתיחה, ניצחו את כל ארבעת הרבעים ורק ברבע השני לא קלעו 20 נקודות ומעלה, כך שבזכות תצוגה התקפית מרשימה העפילו בקלילות. ספנסר וייס עם 22 נקודות וסטיב זאק עם דאבל-דאבל של 16 נקודות ו-12 ריבאונדים נתנו את הטון מן הפתיחה ולא הותירו יותר מדי סיכוי לאורחת, אותה הוביל ג'סטין טילמן עם 16 נקודות.


הדר. פתיחה חלקה לאדומים מבירת הנגב (דני מרון)

נס ציונה – מכבי חיפה 68:90
מכבי חיפה שבה במהרה לליגה הבכירה, עונה אחת בלאומית הספיקה לירוקים, אבל היכולת שהם הציגו עוד טעונה שיפור אם ברצונם לשרוד ולא לשוב ללאומית. ללא גרגורי ורגאס שהיה באליפות העולם בכדורסל וסקוט סגאס הפצוע, גולן גוט בערב אדיר של 26 נקודות לא הותיר להם סיכוי. קורי פישר וג'רמי הולוול קלעו 13 נקודות כ"א ובמכבי חיפה בלטו אריק אנדרסון (17 נקודות) וג'יימס יאנג (14).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי