איריס שטרק פרשה מתפקידה כיו"ר מנהלת הליגה לנשים

איריס שטרק
איריס שטרק | עודד קרני, מנהלת הליגה

לאחר שבע שנים של התנדבות ובעקבות בחירתה לנשיאת לשכת רואי החשבון בישראל, מי שחיזקה את מעמד כדורסל הנשים בישראל הודיע על עזיבתה: "מאחלת לליגת העל להמשיך ולפעול על בסיס יציב ועצמאי"

(גודל טקסט)

רו"ח איריס שטרק, יו"ר מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל, הודיעה הבוקר (ראשון) על פרישתה מתפקידה בהתנדבות כיו"ר המנהלת, תפקיד בו היא מכהנת משנת 2013. לפני שנה נבחרה רו"ח שטרק לנשיאת לשכת רואי החשבון בישראל, ארגון המייצג כ 15,000 רואי חשבון, תפקיד בו גם כן היא מכהנת בהתנדבות.

רו"ח שטרק ציינה כי בתום כשבע שנים בהן פעלה כיו"ר המנהלת, החל מהשנים הראשונות להקמת המנהלת ועד היום, לקידומה והובלתה להישגים משמעותיים, ובנוסף בשל מחויבותה הציבורית הנוספת בתפקידה כנשיאת לשכת רואי חשבון, החליטה על פרישתה".

לדברי רו"ח שטרק, "ספורט בכלל וענפי ספורט הנשים וכדורסל הנשים בפרט, יקרים ללבי. אני מאמינה שהצלחנו להצעיד את הענף קדימה, בזכות מאבק בלתי פוסק ודרישה לתקצוב הוגן וראוי, שהוביל להגדלת התקציב לכלל ענפי הספורט לנשים בישראל, לשילוש התקציב לכדורסל הנשים, ולגיבוש תוכנית תקציב של חמש שנים (משנת 2017 עד לשנת 2021) מהלך שהבטיח לקבוצות גב כלכלי ואפשרות להתמקד בעשייה ספורטיבית ומקצועית. בנוסף, הרחבנו את מספר הקבוצות בליגה משמונה לעשר, פעלנו לחיזוק מעמד השחקניות הישראליות, להעלאת המודעות הציבורית, לשילוב הדור הצעיר בפעילות קהילתית ועוד. ההגנה על מעמדם של ענפי ספורט הנשים ועל מעמדן של השחקניות היא אתגר מתמשך, ואני מאחלת לליגת העל להמשיך ולפעול על בסיס יציב ועצמאי, שיאפשר התמקדות במקצועיות ספורטיבית".


שטרק מעניקה את צלחת האליפות לרמלה (באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)

בתקופת כהונתה כיו"ר המנהלת חיזקה רו"ח שטרק את מעמדו של כדורסל הנשים בישראל כענף ספורט הנשים המוביל בישראל. ליגת העל לנשים בכדורסל הוקמה בשנת 2011 ועם כניסתה לתפקיד בשנת 2013, פעלה רו"ח שטרק ליצירת תשתית ניהולית, גיבוש תקנון ופעילות עפ"י מנהל תקין ודוחות כספיים שנתיים.

בנוסף, גדלו התקציבים הישירים לקבוצות כדורסל הנשים באופן משמעותי. בנוסף נחתם חוזה שיווק לתקופה של חמש שנים לפחות, בין מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל לבין "אתנה" בסכום של כ- 1.1 מיליון ₪ לעונה וחוזה שיווק מתחדש עם המועצה להסדר ההימורים בספורט בשווי של כ- 500,000 ₪ לעונה. רו"ח שטרק גם הובילה מאבק לחיזוק השחקנית הישראלית וקידמה את החלטת מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל להגביל את כמות הזרות בכל קבוצה בליגה לשלוש זרות בלבד. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי