"אין לי ספק שננצח את מכבי תל אביב בדרבי העונה"

חואקין שוכמן
חואקין שוכמן | אודי ציטיאט

רגע לפני שיפגוש את הצהובים עם הפועל ת"א, חואקין שוכמן בראיון מיוחד על המעבר למרכז: "העיר מזכירה לי את הקיבוץ", השאיפות: "מועדון כזה חייב להגיע לאירועים המרכזיים" והחברות עם תומר גינת: "הגשמת חלום"

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

חואקין שוכמן נחשב לאחד מהלוחמים הגדולים שידעה ליגת העל בכדורסל. הטמפרמנט הדרום אמריקאי שלו ניכר בכל אחת מתנועותיו, על המגרש ומחוצה לו.

שוכמן (25), מהשחקנים הישראלים המרתקים שידע הכדורסל הישראלי, מתכוון להפך לדמות מכוננת בהפועל ת"א אליה הגיע אחרי עשר שנים בגלבוע/גליל, מתוכן שבע בקבוצה הבוגרת. בראיון מיוחד, רגע לפני שיפגוש מחר (שלישי) את מכבי ת"א לדרבי הראשון של העונה, הוא מציב מטרות, מספר על המעבר מהעמק הפסטורלי היישר אל העיר ללא הפסקה ועל החבר הכי טוב שלו, תומר גינת.

היו פניות מהפועל ירושלים, היה גם דיבור עם מכבי ת"א. מה הכריע את הכף לטובת הפועל?
"מועדון כמו הפועל ת"א עשה לי משהו בלב. ברגע שהיא פנתה אלי, לא היה לי ספק שאני אדום. לאריאל (בית הלחמי) ולתומר (גינת) יש חלק משמעותי בהחלטה שלי להגיע לכאן. מדובר בצעד משמעותי בקריירה שלי, ואני מקווה שההגעה לכאן תביא גם להצלחות משמעותיות. כל שנשאר לי הוא לחכות לתחילת העונה, כשהמטרה היא להחזיר לאגודה על היחס הנפלא שאני מקבל מהם".

בית הלחמי.
בית הלחמי. "היה לי קל להתחבר לשיטות שלו" (עדי אבישי)

שוכמן מספר על ההתאקלמות המהירה שלו בקבוצה בפרט, ובעיר תל אביב בכלל: "המעבר מהגלבוע היה חלק בכל המובנים. הרבה חברים שגרים כאן עזרו לי. אני מרגיש חלק מהקבוצה, וזה קרה הרבה יותר מהר ממה שחשבתי. אני מרוצה מאוד. תתפלא, אבל בהרבה מובנים תל אביב מזכירה לי את הקיבוץ. עשר דקות רכיבה על אופניים מהבית בו אני גר לאולם. בגדול, כל יום אני לומד משהו חדש".

כששוכמן מדבר על המעבר החלק, הוא מתכוון בעיקר לבית הלחמי, מאמנו בשנים האחרונות, אבל לא רק: "אריאל איתי כבר שש שנים, ולכן קל לי הרבה יותר מהר להתחבר לשיטות שלו ולקו המחשבה שלו. זה שאנחנו מכירים עוזר לי להיות משמעותי יותר ולעזור לחברים שלי בקבוצה".

וכאן גינת נכנס לתמונה?
"עם תומר גדלתי. שיחקנו יחד בילדים ובנוער. החלום של שנינו היה לשחק זה עם זה בהפועל ת"א. עכשיו כשאנחנו יחד, מדובר בהגשמת חלום. מקווה שנביא להפועל ת"א ולקהל שלה הרבה הצלחות".

תומר גינת.
תומר גינת. "גדלנו יחד בילדים ובנוער" (דני מרון)

עד כמה השילוב בין השניים מושלם יעיד משחק שמינית גמר גביע ווינר, בו ניצחו האדומים 92:111 את מכבי אשדוד. במשחק קלע גינת 28 נק' ושוכמן הוסיף 14 נק' ו-13 אסיסטים. יחד עם ים מדר, אלישי כדיר ומייקל בריסקר אמורים השניים להיות הישראלים שיובילו את הפועל ת"א בחזרה לצמרת הכדורסל הישראלי.

הספקת להכיר את הקהל האדום?
"לא צריך להסביר לי מה זה הפועל ת"א. הקהל מדהים. הייתה טעימה ראשונה בגביע ווינר. העידוד של האוהדים מגביר אצלי את המוטיבציה ואת היכולת. זה כיף לא רגיל. אני מחכה למשחקי האמת. המטרה שלי היא לרקוד על המגרש ולשיר יחד עם הקהל. בשביל זה באתי לכאן. יש לנו דרך ארוכה לעשות יחד".

ברור לך שהציפיות ממך ומהקבוצה גבוהות?
"מועדון כמו הפועל ת"א חייב להגיע לאירועים המרכזיים בכדורסל הישראלי, כלומר פלייאוף עליון, פיינל פור וזכייה בגביע. לשם אני מכוון, אלו המקומות שבהם הפועל ת"א חייבת להיות. לא באתי להעביר כאן עוד עונה".

מנצח את מכבי ת
מנצח את מכבי ת"א עם גלבוע. "עם הקהל שלנו, אני בטוח שננצח" (עדי אבישי)

עם גלבוע/גליל ניצחת לא מעט פעמים את מכבי ת"א, עכשיו מחכה לך דרבי.
"אצלנו באולם, עם הקהל והשחקנים שיש לנו, אני בטוח שננצח את מכבי. אנחנו עובדים קשה כדי שזה יקרה, ואין לי ספק שזה יקרה".

לא חסר לך לשחק במסגרת האירופית?
"לצערי זה לא הבשיל העונה. אני רוצה להגיע לפלייאוף העליון עם הפועל כדי לזכות בכרטיס האוטומטי לאירופה. מועדון כמו הפועל ת"א חייב לשחק באירופה, ולאחר השנה הגדולה שנעבור, ואני בטוח שזה יקרה, לא יהיה מועדון יותר ראוי מאיתנו לשחק גם במסגרת האירופית".

ובנבחרת ישראל?
"כרגע אני פחות חושב על הנבחרת. אבל אם אגיד שלא מדובר בשאיפה אישית לחזור לשם, אשקר. מקווה שעם ההישגים שיגיעו תיפתח לי גם הדלת לנבחרת. כרגע הפועל ת"א בראש מעיניי".

במדי הנבחרת.
במדי הנבחרת. "אשקר אם לא אגיד שזו שאיפה אישית לחזור" (דני מרון)

קשה להוציא מהראש את גלבוע/גליל?
"הייתה לי שם תקופה נהדרת ואני מאחל להם הצלחה. כיום אני לא מסתכל לצדדים אלא רק על הפועל ת"א".

בכל זאת, היה איום ממשי על המשך קיומה.
"אני יודע ממה גלבוע בנויה. לאוהדים שם יש משקל גדול והם לא יתנו לקבוצה להיעלם. יחד עם ספונסרים נכונים שיצטרפו אל חיים אוחיון, הם יצליחו לשרוד. מדובר בקבוצה חשובה מאוד לכדורסל הישראלי. חשוב שיהיה שם בסיב טוב ושהם לא יילחמו בכל שנה על עתידם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי