ספרופולוס: "כספי שחקן גדול, הוא פשוט הראה מה הוא יודע"

עומרי כספי
עומרי כספי | עדי אבישי

מאמן מכבי תל אביב סיכם בפשטות את התצוגה של הפורוורד, שכיכב בניצחון בדרבי בגביע ווינר. הכוכב שחזר ה-NBA הצטנע: "יש לנו קבוצה רחבה, הפעם זה היה היום שלי". בית הלחמי: "הם דאגו שניראה רע"

(גודל טקסט)

היכל קבוצת שלמה נצבע אמש (שלישי) באדום לכבוד הדרבי התל אביבי הראשון של העונה, אבל אוהדי הפועל תל אביב יצטרכו לחכות לפחות עד המחזור העשירי בליגה כדי לראות ניצחון על מכבי תל אביב, שהייתה עדיפה מהדקה הראשונה, ניצחה 67:87 והדיחה את היריבה העירונית בדרך לחצי גמר גביע ווינר. למעט רבע ראשון שבו האדומים שאבו אנרגיות מהקהל, האלופה השתלטה על העניינים בהובלתו של עומרי כספי ולא הסתכלה לאחור.

הפורוורד שחזר מה-NBA הגיע קצת חלוד והתקדם בצעדים קטנים בהכנה, אבל אתמול הוא הפגין את העליונות האופיינית לשחקן בעל עשר שנות ניסיון בליגה הטובה בעולם וסיים עם 18 נקודות ושמונה ריבאונדים. את המארחים החזיק תומר גינת במחצית הראשונה, אבל כמו שקרה גם בשמינית הגמר נגד אשדוד – ההגנה עדיין לא מציגה את הקשיחות האופיינית לקבוצה של אריאל בית הלחמי וככל שחלפו הדקות, האדומים צברו עבירות וראו את הצהובים צוברים נקודות.


כספי התייחס לדומיננטיות שלו במשחק
: "ידענו למה לצפות, בעיקר מבחינת האנרגיות ועשינו את העבודה בצד ההגנתי. יש עוד דברים שצריך לשפר ואנחנו מתכוננים למשחק הראשון באירופה. עם המשחק שלי אני מרגיש טוב, אני רוצה להכין את עצמי נכון לעונה, שתהיה ארוכה. בחלק מתהליך ההכנה הייתי קצת חולה, קצת פצוע בקרסול, פספסתי שני משחקים. יש לנו קבוצה רחבה והפעם זה היה יום שלי. זיהינו יתרון בתרגיל מסוים והלכנו אליו, לכל משחק יש אנרגיה אחרת".


"אני רוצה להכין את עצמי נכון לעונה". עומרי כספי כיכב בדרבי (עדי אבישי)

דרבי ראשון מאז החזרה: "דרבי זה נחמד, הייתה ארגיה ואווירה טובה וגם מבחינת הקהלים של שני הצדדים, מלבד מקרים בודדים, היה טוב". מצבו הפיזי: "בתחילת המשחק היה חסר לי קצת אוויר, בהמשך הרגשתי יותר טוב. אבל זה רק עניין של לצבור דקות והדברים יזוזו".

המאמן יאניס ספרופולוס סיכם: "היה לנו משחק טוב יחסית לשלב הזה, כפינו את הקצב שלנו לאורך כל המשחק ושלטנו בשני הצדדים. מגיע קרדיט לשחקנים שלי על תצוגה גדולה. ידוע כמה זה חשוב למועדון הדרבי. רוצה להודות לאוהדים, הראו כמה אוהבים את הקבוצה ואנחנו צריכים את התמיכה שלהם גם ברגעים הלא טובים".

התצוגה של כספי: "אתם מכירים אותו טוב ממני, כשהחתמנו אותו אמרתי שאני שמח כי אני מאמין בו והוא יכול לתת לקבוצה את מה שהוא נתן היום – אקסטרה פוש. הוא הגיע אחרי החלמה מניתוח בברך, לא שיחק מאז ינואר והוא יזדקק לזמן כדי להתחיל לתת תפוקה. יש לו את האיכות, המנטליות והוא שחקן גדול. הוא פשוט הופיע למשחק והראה מה הוא יכול לעשות, זה היה רק עניין של זמן והוא ימשיך להשתפר".


"הוא פשוט הופיע למשחק והראה מה הוא יכול לעשות". ספרופולוס מרוצה מכספי (עדי אבישי)

הסגל הישראלי: "ראיתם שדני משחק יותר וזה בגלל שהשנה הוא מתאמן איתנו. בשנה שעברה הוא לא עמד לרשותנו בחלק גדול מהזמן בגלל חובות לקבוצת הנוער, ליגת התיכונים, הטורנירים שהוא נסע אליהם וכו'. עכשיו הוא ממוקד בקבוצה, אני מרוצה מאיך שהוא מתאמן ומצפה ממנו לתת תפוקה בדקות שלו, בשני הצדדים. הפעם למשל הוא לקח 11 ריבאונדים וזה מצוין, פחות חשוב לי כמה הוא קולע. כנ"ל לגבי זוסמן, שהוביל את רשימת האסיסטים עם חמישה ועשה חצי שני מצוין עם 11 נקודות. יש לנו סגל ישראלי חזק, עם ג'וני וג'ייק ואני שמח שאני יכול לעבוד עם קאדר כזה".

על נייט וולטרס: "הוא היה ברדאר שלנו ואחרי שהסתיימה העונה הוא הראשון שהתחלנו במו"מ איתו, מה שאומר שבנינו עליו ורצינו אותו בקבוצה כי ידענו שהוא יכול לתת לנו משהו שלא היה שנה שעברה. הוא שקט, משחק קבוצתי וזה למה רציתי אותו".

בצד האדום, אריאל בית הלחמי ניתח: "נקלענו ליום לא טוב, אבל הם דאגו שניראה רע, זו הגנה שלא נתקלנו בה בהכנה, ככה הם בעצם שלטו במשחק וגם אנחנו לא תרמנו ביכולת שלנו".


"היינו צריכים להיות יותר חכמים". אריאל בית הלחמי מפיק לקחים (עדי אבישי)

בעיה במשחק העומד: "היום זה בלט במיוחד, שוב, הרבה בגלל ההגנה שלהם. לא הצלחנו לרוץ, הם ירדו מהר להגנה. היינו צריכים להיות יותר חכמים ושחקנים מסוימים, בעיקר בקו האחורי, היו צריכים להיות בכושר יותר טוב כדי לייצר לנו יותר מצבים בהתקפה". 

לקחים להמשך: "אין הרבה לקחת מהמשחק, אבל לפחות קיבלנו טעימה מהרמה שאנחנו צריכים להיות בה כדי להיראות יותר טוב".

הקפטן תומר גינת נתן גם הוא את הזווית שלו: "היו חסרים הרבה דברים, לא שיחקנו כדורסל טוב. היה לנו קשה עם האינטנסיביות שלהם. לא שיחקנו מספיק טוב כדי לנצח או אפילו להיות קרובים לזה".


כספי בלט במאצ' אפ נגדו ברבע השני
: "לא הרגשתי משהו שונה כשהוא נכנס. שיחקנו פחות טוב כקבוצה ואחרי הרבע הראשון הייתה רכות בהגנה, אנחנו לא יכולים להרשות את זה לעצמנו בדרבי פה בבית, אנחנו יודעים מה קורה כשמכבי במומנטום שלה. זה משחק הכנה בסופו של דבר, יש לנו שבוע וחצי להמשיך ללמוד עד הדבר האמיתי".


אוהדי הפועל תל אביב ראו באולם הביתי את קבוצתם מודחת על ידי היריבה השנואה (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי