חמישי בגביע ווינר: קולושוב ידיח את מכבי ת"א פעם נוספת?

איגור קולושוב
איגור קולושוב | דני מרון

הפיינל פור ייצא לדרך עם מפגש בין הפועל ירושלים לעירוני נס ציונה, שקווה לעוד משחק טוב של הישראלים, כשלאחר מכן תפגוש האלופה את נהריה המפתיעה בניסיון להחזיר את התואר אותו איבדה בשנה שעברה למכבי ראשל"צ

(גודל טקסט)

התואר הראשון של עונת הכדורסל, גביע ווינר, מתקרב. מחר (חמישי) ייערכו שני חצאי הגמר בהיכל טוטו בחולון, כשמכבי תל אביב תפגוש את עירוני נהריה והפועל ירושלים את עירוני נס ציונה.

הפועל ירושלים – נס ציונה
במשחק הראשון יתמודדו שתיים מהקבוצות המרשימות ביותר בעונה שעברה, כששתיהן הרשימו גם ברבע הגמר עם ניצחונות בהפרשים דו ספרתיים – האדומים עם 70:95 מוחץ על הפועל באר שבע והכתומים עם 76:86 על הפועל אילת. הפייבוריטית היא כמובן ירושלים, שלא רק הציגה יכולת טובה יותר במשחקי ההכנה (חמישה ניצחונות והפסד לעומת שלושה ניצחונות ושני הפסדים של נס ציונה), אלא גם גברה על היריבה בכל אחד משלושת המפגשים בין הקבוצות בעונה שעברה, כולל 73:100 במשחק האחרון ביניהן.

לזכות הפועל ירושלים עומדת גם ההיסטוריה: אחרי מכבי ת"א, היא זכתה בגביע ווינר הכי הרבה פעמים – ארבע זכיות ושבע הופעות בגמר. היא תרצה לחזור לגמר המפעל לראשונה מאז 2016, אז זכתה עם ניצחון על הצהובים. אם נס ציונה תנצח את קטש, זו תהיה ההופעה הראשונה שלה בקרב על התואר.

לימונד. סחף את נס ציונה לחצי הגמר (עדי אבישי)
לימונד. סחף את נס ציונה לחצי הגמר (עדי אבישי)

אם נדב זילברשטיין רוצה להעפיל לגמר, עליו לסמוך על השחקנים הישראלים שלו: גם ברבע הגמר וגם בשמינית, הישראלים של נס ציונה קלעו יותר מאשר הזרים (47 ו-48 בהתאמה לעומת 42 ו-39 מהזרים). לא רק בנקודות השחקנים בכחול לבן הצטיינו – גולן גוט הוביל את טבלת הריבאונדים עם חמישה כאלה נגד אילת, ורביב לימונד וטל דן הוסיפו ארבעה כל אחד.

מכבי תל אביב – עירוני נהריה
אחרי שנלחמה בתחתית במשך רוב העונה שעברה, נהריה מוכיחה את עצמה בשבועות האחרונים כקבוצה שאסור לזלזל בה. לאחר שניצחה את כל חמשת משחקי ההכנה שלה, היא גברה על מחזיקת התואר מכבי ראשון לציון ואז על הפועל חולון החזקה ברבע הגמר, וכעת היא פוגשת את הפייבוריטית הנצחית מכבי תל אביב, שהביסה 67:87 את הפועל ת"א בדרבי אתמול.

המשחק יהיה שחזור של גמר המפעל מלפני שנתיים, אז ניצחו הצהובים 79:93. עבור נהריה זו תהיה הופעה שנייה בגמר, כאשר מלבד ההפסד למכבי ת"א היא הפסידה גם להפועל ירושלים בגמר של 2008. הצהובים יסמכו על עוד משחק טוב של עומרי כספי, שקלע אתמול 18 נק' וקטף 8 אסיסטים. כספי הוא השחקן הפעיל היחיד בליגה – פרט לליאור אליהו – שנותר מהסגל של הצהובים בזכייה הראשונה שלהם במפעל לפני 12 שנה: הוא קלע 10 נקודות בניצחון 74:93 במשחק הגמר על הפועל ירושלים. בחצי הגמר באותה שנה גברה מכבי ת"א על עירוני נהריה 67:78.

כספי. הכוכב הוותיק יצטיין גם נגד נהריה? (עדי אבישי)
כספי. הכוכב הוותיק יצטיין גם נגד נהריה? (עדי אבישי)

נהריה, לעומת זאת, תסמוך על איגור קולשוב. בשתי עונותיו בגביע ווינר הפורוורד עדיין לא הפסיד אף משחק במפעל, והעונה הדיח בדרך לחצי הגמר את שתי הקבוצות בהן שיחק אשתקד עם 17 נקודות נגד מכבי ראשל"צ ו-13 נגד הפועל חולון. בעונה שעברה הוא קלע 11 נקודות ושלוש שלשות בניצחון על מכבי ת"א ברבע הגמר עם ראשל"צ.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי