קטש: "חשבנו שהמשחק גמור, תמיר בלאט גילה מנהיגות"

עודד קטש
עודד קטש | עדי אבישי

מאמן הפועל ירושלים התייחס לסיום הצמוד בניצחון 86:92 על נס ציונה, שהעלה את האדומים לגמר גביע ווינר: "המחצית הראשונה מדאיגה אותי". טימור: "נצטרך להימנע מהסוף הזה". זילברשטיין: "נסתכל לכל קבוצה בעיניים"

(גודל טקסט)

קל זה לא היה, אבל הפועל ירושלים עמדה הערב (חמישי) במשימה, גברה 88:94 על עירוני נס ציונה ואחרי שלוש שנות היעדרות היא תחזור למעמד גמר גביע ווינר בשבת הקרובה. האדומים מהבירה כפו את הקצב שלהם במחצית השנייה וברחו ליתרון 18 נקודות כחמש דקות לסיום המשחק, אבל קבוצתו של נדב זילברשטיין התעוררה בדקות האחרונות וכמעט מחקה את הפער, עד שתמיר בלאט, בערב קליעה נהדר, קבר שלשה שסתמה את הגולל על הכתומים, 15 שניות לסיום.

עודד קטש התייחס בסיום לאיבוד היתרון ברבע האחרון: "שיחקנו לפי התוצאה, חשבנו שהמשחק גמור. הם היו בהרכב של גארדים מאוד מסוכן. המחצית הראשונה יותר מדאיגה אותי, קיבלנו כמות נדירה של נקודות, ללא סיבה. חלק מזה היה הדרך שבה שיחקנו בהתקפה, קיבלנו החלטות לא טובות ולא מאוזנות אז הם הענישו במתפרצות. בצד השני מה שניצח זו ההגנה של המחצית השנייה".

בריימו מתאים גם לאירופה בעמדה 4: "הוא משחק הרבה דקות ובשתי עמדות, כשתומאס יחזור לכולם יהיה יותר קל ונהיה יותר מסודרים. זו קבוצה חדשה, אני דורש דברים אחרים ויקח לו זמן ללמוד. אנחנו אוהבים את מה שהוא מביא ואני חושב שהוא מתאים לרמות שאנחנו משחקים בהן".

בריימו.
בריימו. "ייקח לו זמן ללמוד את הדברים שאני דורש" (עדי אבישי)

היכולת של תמיר בלאט: "תמיר בחור צעיר, עושה את ההתקדמות הטבעית ומעבר. השנה הוא סימן את האגרסיביות בהגנה כמשהו שהוא מוסיף למשחק ואפשר להרגיש את זה. התקפית הוא לוקח על עצמו יותר, מגלה יותר מנהיגות גם מחוץ למגרש".

על טרנט לוקט, שסיפק משחק מצוין: "הוא שחקן של מאמנים, עושה דברים שלא רואים או מרגישים, מעבר לנקודות. הוא שומר אדיר ויש לו אופי מיוחד שמחבר קבוצות וזו הסיבה שהוא כאן".

בר טימור דיבר על האגרסיביות במשחק שלו: "ניסיתי להכניס את עצמי למשחק, לא היינו שם בצד ההגנתי למעט חלק ברבע השלישי שבו העלינו קצב. צריך ללמוד מהמשחק, מהמחצית הראשונה והסוף שאנחנו צריכים להימנע ממנו בהמשך".

בר טימור.
בר טימור. "רוצים לנצח כל משחק, לא משנה איזה תואר מונח על הכף" (עידי אבישי)

השטף ההתקפי: "אנחנו קבוצה מגוונת, לא משנה אם לשחקן כזה או אחר היה יום טוב או חלש. יש לנו הרבה כלים בהתקפה, זה כיף ונחמד אבל צריך לנצח משחקים בהגנה ולהרים את הרמה שם".

משמעות גביע ווינר: "המועדון הזה רוצה לנצח כל משחק. זה לא משנה אם תואר מונח על הכף או לא".

מאמן הקבוצה המפסידה נדב זילברשטיין הסביר את הירידה ביכולת בחצי השני: "שיחקנו התקפה מצוין בחצי הראשון, אבל שמרנו רע מאוד. ירדנו רע להגנה ולא סגרנו לריבאונד וזה גם מה שהפסיד לנו את המשחק בפוזשן המכריע. נגד קבוצות בסדר גודל הזה תמיד צריך להיות בשליטה. בחצי השני עשינו די הרבה עצירות, אבל התקפנו לא טוב. הלכנו לפעולות אישיות מהר מדי, הם הרימו את האגרסיביות ואנחנו הלכנו אחורה. אבל אני אומר את זה כל ההכנה, אני חושב שאנחנו טובים. נסתכל לכל קבוצה בעיניים".

זילברשטיין.
זילברשטיין. "מאיפה עזות המצח לדבר על שחקן NBA כאילו הוא ילד מהקולג'" (עדי אבישי)

האם הייתה בעיה במשחק העומד: "הם עושים נקודות בהרבה דרכים, רצים ומענישים אותך על זריקות לא טובות, איבודים, לוקחים ריבאונד בהתקפה אם אתה לא סוגר. לא עשינו מספיק נקודות בצבע, נהיה חייבים לשפר את הירידה להגנה והסגירה לריבאונד. רק על שני אלה הם עשו היום 42 נקודות".

היכולת המאכזבת של ג'ף וויטי: "לא מבין מאיפה העזות מצח לדבר על שחקני NBA לגיטימי חמש שנים כאילו מדובר בילד שבא מהקולג'. הוא מצוין, ברגע שהוא ייכנס לכושר מלא הוא יסיים עם מספרים טובים. יש לו נוכחות הגנתית יוצאת דופן והוא מאוד משמעותי עבורנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי