לאחר שלוש שנים: מכבי ת"א והפועל ירושלים בגמר גביע ווינר

עודד קטש, יאניס ספרופולוס
עודד קטש, יאניס ספרופולוס | עדי אבישי

האלופה תפגוש את מחזיקת גביע המדינה בקרב על התואר הראשון של העונה. בפעם האחרונה שהן נפגשו במעמד, זה הסתיים בניצחון משכנע של האדומים. אייסי נכלל לראשונה בסגל של הצהובים, בראון כשיר וישחק בקבוצה מהבירה

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב והפועל ירושלים יעלו מחר (שבת 20:45) לעוד מפגש מרתק בקלאסיקו של הכדורסל הישראלי ויתמודדו אחת מול השנייה בגמר גביע ווינר, על התואר הראשון של העונה בהיכל טוטו בחולון. עד כה נפגשו הקבוצות במשחק הגמר של המפעל שש פעמים, כשהמאזן עומד על שלושה ניצחונות לכל קבוצה והגמר האחרון בו הן נפגשו נערך לפני שלוש שנים ובסיומו הייתה זו הפועל ירושלים שניצחה 62:77 וזכתה בתואר. 

מכבי תל אביב מגיעה למשחק לאחר קדם עונה ארוך, בו רשמה מאזן של שישה ניצחונות לעומת שלושה הפסדים. ברבע הגמר הצהובים הביסו את הפועל תל אביב בדרבי שנערך בדרייב אין, בתוצאה 67:87 והמשיכו לשלב חצי הגמר בו ניצחו 65:76 את עירוני נהריה. שיאנית הזכיות במפעל (7 גביעים) תקווה ליכולת טובה של שחקניה הבולטים סקוטי ווילבקין, טאריק בלאק ועומרי כספי, שיקווה לזכות בתואר ראשון בצהוב לאחר עשור.

האלופה תשים דגש על הצד ההגנתי, כפי שעשתה בשלבים המוקדמים במפעל, בהם גרמה ליריבותיה לאבד 17 כדורים לעומת עשרה איבודים שלה בממוצע. המאמן היווני יאניס ספרופולוס צופה משחק קשה מול הקבוצה מהבירה. קווינסי אייסי נכלל לראשונה בסגל, על חשבונו של אות'לו האנטר. אלייז'ה בראיינט, שלא נרשם בניצחון על נהריה, יחזור לשחק בגמר. אנג'לו קלויארו הפצוע נותר בחוץ לצדו של סנדי כהן.

עומרי כספי. רוצה תואר ראשון בצהוב אחרי עשור (עדי אבישי)
עומרי כספי. רוצה תואר ראשון בצהוב אחרי עשור (עדי אבישי)

מן העבר השני, מגיעה הפועל ירושלים של עודד קטש, שהפסידה משחק אחד בלבד בהכנה אל מול שישה ניצחונות. ברבע הגמר הביסו האדומים מהבירה את הפועל באר שבע בתוצאה 70:95 והמשיכו אל שלב חצי הגמר בו ניצחו את עירוני נס ציונה 88:94. במשחק האחרון שנערך בין הקבוצות ניצחה ירושלים 92:98 לאחר הארכה, במשחק שהתקיים בהיכל פיס ארנה. כעת, מחזיקת הגביע תקווה לגבור על היריבה הצהובה פעם נוספת ולהניף את הגביע בחולון.

ג'ייקובן בראון, תמיר בלאט וסולימאן בריימו הצטיינו בחצי הגמר ובהכנה בכלל והרבה יהיה תלוי בהם בהתמודדות מחר. הגארד האמריקאי היה בספק, אך נבדק ויהיה כשיר למשחק. הקבוצה מהבירה תנסה לשמור על ממוצע הנקודות הגבוה שלה במפעל (94.5), מול ההגנה הקשוחה של ספרופולוס.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי