ספרופולוס: "לא היה לנו זמן לתרגל, נגד חימקי יהיה שונה"

יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס | עדי אבישי

מאמן מכבי תל אביב הסביר את ההפסד בגמר גביע ווינר: "שיחקנו חמישה משחקים בשמונה ימים, בסופו של יום זה הוכרע על פרטים קטנים". אלייז'ה בראיינט: "אם היינו פותחים יותר טוב, המשחק היה שונה"

(גודל טקסט)

לא כך רצתה מכבי תל אביב להגיע לשבוע הפתיחה של היורוליג. חמישה ימים לפני משחק החוץ נגד חימקי מוסקבה במחזור הראשון, הצהובים הפסידו אמש (שבת) ליריבה הגדולה הפועל ירושלים בגמר גביע ווינר, בקרב על התואר הראשון של העונה, לאחר שאיבדו יתרון בדקות בסיום. אמנם העונה רק החלה ובסופו של דבר מדובר בטורניר הכנה בלבד, אך היכולת המאכזבת במאני טיים והעובדה שנקלעה לפיגור דו ספרתי כבר במחצית הראשונה, נגד קבוצה שבמשחקי ההכנה הובסה ב-34 נקודות הפרש על ידי אותה חימקי מוסקבה, צריכה להדאיג מעט את האלופה.

מאמן הצהובים יאניס ספרופולוס ניתח בסיום: "התחלנו את המשחק לא מרוכזים והם עלו נחושים. ב-15 הדקות הראשונות לא היינו קשוחים, בשני הצדדים. ברבע השני שינינו את ההגנה והשתפרנו וזה עזר לנו לעשות סלים קלים ולחזור למשחק. במחצית השנייה שתי הקבוצות נלחמו חזק, ברבע האחרון אפשרנו להם לעשות נקודות קלות והם חזרו מפיגור במהירות, בסופו של יום זה הוכרע על פרטים קטנים, כמו ריבאונד שלא לקחנו או עבירה שלא עשינו. נלמד מזה, צריך לדעת לנצח משחקים צמודים".

על כך שהיריבה הראשונה ביורוליג הביסה את ירושלים: "אין מה להשוות. שיחקנו חמישה משחקים בשמונה ימים, עם הרכבים שונים שלא היה לנו זמן לתרגל בכלל. כמובן שגם ירושלים, אבל זה לא קל. חימקי יהיה משחק שונה, נתכונן אליו החל ממחר".

יאניס ספרופולוס. לא כך הוא רצה להגיע למשחק הראשון ביורוליג (אודי ציטיאט)
יאניס ספרופולוס. לא כך הוא רצה להגיע למשחק הראשון ביורוליג (אודי ציטיאט)

היכולת של קווינסי אייסי: "התלבטנו אם לתת לו דקות, כי הוא חזר מפציעה וזה אילץ אותנו להוציא את האנטר מהרוטציה. אבל הוא הגיב מצוין, אנחנו צופים שהוא יהיה שחקן טוב ומשמעותי עבורנו. שמחים שככה הוא נראה אחרי פציעה".

אלייז'ה בראיינט דיבר על הטעויות שלו בפתיחה: "התחלנו חלש, היו לי כמה איבודים שנתנו להם לרוץ למתפרצות. אם היינו פותחים יותר טוב המשחק היה שונה, אבל אני מוריד בפניהם את הכובע. הם שיחקו מצוין. נחזור להתאמן ונמשיך לרוסיה".

האם היה צריך למסור יותר בדקות הראשונות: "לא, אני שלם עם ההחלטות שלקחתי. אולי יכולתי למסור יותר, אבל לקחתי זריקות שטובות לי".

התחלה מאכזבת לעונה. שחקני מכבי תל אביב לאחר ההפסד (אודי ציטיאט)
התחלה מאכזבת לעונה. שחקני מכבי תל אביב לאחר ההפסד (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי