ירושלים יוצאת לנס ציונה, חולון מחכה להפועל תל אביב

עודד קטש
עודד קטש | עדי אבישי

ליגת העל בכדורסל תיפתח מחר, מחזיקת גביע ווינר הטרייה תפגוש את הקבוצה שנכנעה לה בחצי הגמר. הסגולים יארחו את האדומים, אחרי שאשתקד ניצחו אותם בכל שלושת המפגשים ביניהן

(גודל טקסט)

אחרי חימום קל באמצעות משחקי גביע ווינר, שסיפק לנו גמר דרמטי בין מכבי תל אביב להפועל ירושלים, הכדורסל הישראלי חוזר רשמית. ליגת העל בכדורסל תיפתח מחר (שבת) עם שני משחקים מסקרנים. בראשון, הפועל תל אביב תנסה לגבור על הפועל חולון לאחר שלא הצליחה לעשות זאת בכל העונה שעברה ובשני נס ציונה תארח את הפועל ירושלים, שתרצה להמשיך במגמה החיובית אחרי שפתחה את העונה עם תואר בזכות ניצחון על האלופה מכבי תל אביב.

הפועל חולון – הפועל תל אביב (19:35)
שתי קבוצות שיצאו מאוכזבות מגביע ווינר יתמודדו ראש בראש במטרה להתחיל את העונה ברגל ימין והיכל 'טוטו' בחולון צפוי להיות מלא ברובו. הסגולים נכנעו לעירוני נהריה במשחקם האחרון, שבו הפגינו חוסר יציבות ושפת גוף בעייתית יחסית לשלב מוקדם של העונה. שרון דרוקר בוודאי יצפה ליכולת משופרת של מלאקאי ריצ'ארדסון, השם המבטיח ביותר שנחת הקיץ בחולון, שנראה לא מחובר בהפסד לצפוניים וסיים עם 5 נקודות ו-0/6 לשלוש.

האדומים יגיעו לאחר שביצעו שינוי מוקדם במצבת הזרים, כשמארק ליונס חזר לקדנציה שנייה בקבוצה והחליף את רודני פרוויס שאכזב במשחקי ההכנה. אחרי ההפסד למכבי תל אביב בגביע ווינר, אריאל בית הלחמי ירצה לראות אגרסיביות בצד ההגנתי וניהול משחק טוב יותר של שחקני הקו האחורי שלו בצד ההתקפי.

מלאקאי ריצ'רדסון. חולון צריכה אותו ביכולת טובה (עדי אבישי)
מלאקאי ריצ'רדסון. חולון צריכה אותו ביכולת טובה (עדי אבישי)

הקפטן תומר גינת להט בהכנה וסיים כקלע המוביל של קבוצתו בכל חמשת המשחקים, עם ממוצע מרשים של 22 נקודות. הפועל תל אביב בהחלט תצטרך יכולת דומה ממנו כדי לצאת עם ניצחון מאולם עוין במיוחד לקבוצות אורחות.

תומר גינת להט במשחקי ההכנה. (דני מרון)
תומר גינת להט במשחקי ההכנה. (דני מרון)

עירוני נס ציונה – הפועל ירושלים (20:25)
הכתומים יפגשו את מחזיקת הגביע שבוע וחצי אחרי שנכנעו לה בחצי גמר גביע ווינר. חניכיו של עודד קטש הציגו בהכנה יעילות התקפית שהיוותה המשך ישיר לעונה שעברה, בהנהגת תמיר בלאט שהיה חד בקליעה מבחוץ בניצחון האחרון על נס ציונה, עם חמש שלשות ו-17 נקודות. בניצחון על מכבי תל אביב, הרכז הצעיר ניהל היטב את המשחק וסיים עם שמונה אסיסטים לעומת איבוד כדור אחד.

לצדו, סולימאן בריימו הצטיין בגביע ווינר, בהיעדרו של טיישון תומאס שנפצע בהכנה ויחמיץ גם את המפגש מחר. במשחק האחרון, ג'יימס פלדין הזכיר להגנות הליגה שהן צריכות לחשוש ממנו, עם 21 נקודות שעזרו לאדומים מהבירה לפתוח את העונה עם תואר. קטש יצפה להגנה קשוחה יותר מצד השחקנים שלו, על מנת לצאת עם ניצחון מאולם לב המושבה.

ג'יימס פלדין. הגנות הליגה צריכות לחשוש ממנו (אודי ציטיאט)
ג'יימס פלדין. הגנות הליגה צריכות לחשוש ממנו (אודי ציטיאט)

הקבוצה של נדב זילברשטיין ניצחה את ירושלים רק פעם אחת ב-13 המפגשים האחרונים ביניהן, כך שמבחינתה זו תהיה הזדמנות טובה לשפר את המאזן. רביב לימונד הצטרף לכתומים בקיץ האחרון ואמור להיות אחד המנהיגים הבולטים בקבוצה בעונה הקרובה. הסנטר ג'ף וויטי (2.13 מ'), שעד לפני שנתיים שיחק ב-NBA, אכזב בהכנה ויצטרך לעמוד בציפיות הגבוהות ממנו, לספק את הסחורה בהתקפה ולעצור את מינדאוגס קופשאס הענק (216 ס"מ) שיתייצב מנגד. דקוואן קוק יפתח את עונתו השלישית בקבוצה ונס ציונה תזדקק לערב קליעה מוצלח שלו כדי לעמוד בקצב ההתקפי של מחזיקת גביע המדינה.

רביב לימונד מתחיל את עונתו הראשונה בנס ציונה. (עדי אבישי)
רביב לימונד מתחיל את עונתו הראשונה בנס ציונה. (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי