קאמבק גדול לנהריה שניצחה באילת, גלבוע דרסה את ב"ש

דני פרנקו
דני פרנקו | עדי אבישי

הסגולים חזרו מפיגור 13 במחצית ל-61:63 על הקבוצה של האקס אריק אלפסי, ווטרס הוביל את קלעי המנצחת עם 13. החבורה מגן נר טיילה ל-73:100 על היריבה מבירת הנגב, טילמן כיכב עם 24 ו-11 ריבאונדים

(גודל טקסט)
אחרי הניצחונות של הפועל חולון, הפועל ירושלים ומכבי תל אביב, המחזור הראשון בליגת העל בכדורסל נמשך הערב (שני) ובו עירוני נהריה גברה על קבוצתו של האקס אריק אלפסי, הפועל אילת, אחרי שמחקה יתרון 13 לטובת האורחים במחצית. במשחק המקביל, הפועל גלבוע/גליל דרסה את הפועל באר שבע עם תצוגה גדולה של ג'סטין טילמן.


הפועל אילת – עירוני נהריה 63:61
התקפת האורחים הייתה מאוד מבולגנת בפתיחה ובצד השני כל החמישייה של אריק אלפסי עלתה על הלוח כבר ברבע הראשון. שבע נקודות של רפי מנקו העלו את הדרומיים לפלוס 10 ובסיום הרבע, אילת הובילה 14:23. אריק תומפסון שלט לחלוטין בצבע וכמעט השלים דאבל-דאבל כבר באמצע הרבע השני, נקודות שלו העלו את אילת ל-17:29 אבל שתיים של קולשוב מהקו ושלשה במעבר של ניב משגב צימקו את ההפרש לשמונה והזעיקו פסק זמן של אלפסי. שולדבראנד וגורדון החזירו את הפער ל-13, אדריאן ומשגב קיזזו בחזרה מהעבר השני, אבל שלשה של טרל וארבע נקודות של דבנפורט הורידו את ה"דולפינים" להפסקה ביתרון 28:41.


נהריה פתחה את החצי השני בטירוף, עם ריצת 0:13 בזכות שש נקודות של ג'רל מקניל וחזרה לשוויון 41:41. שולדבראנד עצר את הסחף עם שלשה, אבל קולשוב השיג לאורחים יתרון ראשון במשחק ודאנק של אדריאן קבע 47:50 לזכות נהריה לפני הרבע המכריע.


ניב משגב. נהריה פתחה ברגל ימין (עומרי שטיין)
ניב משגב. נהריה פתחה ברגל ימין (עומרי שטיין)


בן שימול פתח את הרבע האחרון עם שלשה, אבל אדריאן וגפני השאירו את הצפוניים ביתרון והמשחק נתקע עם שלוש דקות ללא נקודות. קולשוב ספג עבירה בלתי ספורטיבית וקלע פעמיים מהקו, דומיניק ווטרס קבר שלשה שקבעה 53:61 ואילצה את אילת לרדת לפסק זמן. גורדון, דבנפורט ומנקו צימקו את ההפרש לשתיים בלבד כארבעים שניות לסיום. ווטרס החטיא מחצי מרחק ואילת יצאה להתקפה שבה יכלה להשוות או לעלות ליתרון, אבל מנקו איבד את הכדור והשאיר את הניצחון בצד הסגול.


הרבו לקלוע לאילת: קיוון דבנפורט 12, רפי מנקו ואריק תומפסון (18 ריבאונדים) 11 כל אחד, יהונתן שולדבראנד 10.


הרבו לקלוע לנהריה: דומיניק ווטרס 13, ג'ף אדריאן וג'רל מקניל 12 כל אחד, ניב משגב 8.


תבוסה קשה במחזור הראשון. רמי הדר (דני מרון)
תבוסה קשה במחזור הראשון. רמי הדר (דני מרון)


הפועל גלבוע/גליל – הפועל באר שבע 73:100
טי.ג'יי וויליאמס פתח טוב בשורות האורחים עם שש נקודות, אבל ג'סטין טילמן נתן את הטון בגלבוע, עם שמונה משלו, אדגר סוסה סייע לו עם ארבע נוספות והקבוצה מגן נר הוליכה 10:19 קצת יותר מדקה לסיום הרבע הראשון, אבל דשון באטלר ופיליפ הרץ מזערו נזקים וקבעו 15:21 אחרי עשר דקות.

כהן סבן פתח את הרבע השני עם שלשה עבור באר שבע, פטרוסלי הוסיף ארבע נקודות רצופות וסל של באטלר קירב את האורחים לפיגור נקודה בלבד. ג'מאר גאלי נכנס לענייניים עם רצף של שלושה סלים ואסיסט, וויליאמס ניסה לעצור את המומנטום אבל דקות טובות של יפתח זיו הציבו את גלבוע ביתרון שיא של 15 נקודות, שצומק בנקודה עד להפסקה – 37:51.


ליאור ליובין. פתיחת עונה מרשימה לגלבוע/גליל (אודי ציטיאט)

 ליאור ליובין. פתיחת עונה מרשימה לגלבוע/גליל (אודי ציטיאט)
 

עידו פליישר פתח היטב את הרבע השלישי עם חמש נקודות שהציבו את קבוצתו של ליאור ליובין בפלוס 20, באטלר ו-וויליאמס ניסו לקזז אבל המארחים המשיכו לשלוט ושמרו על טווח ביטחון, 59:74 אחרי 30 דקות של כדורסל. בניגוד למשחק באילת, כאן לא התרחש שום קאמבק והרבע המסיים בעצם היה לפרוטוקול, כאשר הקבוצה מגן נר המשיכה לקלוע מכל מקום והשלימה תבוסה צורמת על היריבה מבירת הנגב.


הרבו לקלוע לגלבוע/גליל: ג'סטין טילמן 24 נקודות (11 ריבאונדים), ג'אמר גאלי 19, אדגר סוסה 13, יפתח זיו 12, ג'ארוויס ורנאדו 10.

הרבו לקלוע לבאר שבע: טי.ג'יי וויליאמס 21, סטפן ג'ורג' זאק (13 ריבאונדים) ודשון באטלר 12 כל אחד, ג'ון פטרוסלי 9, בן אלטיט 8.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי