קטש: "מוסר העבודה של תמיר בלאט ונמרוד לוי הולך לפניהם"

עודד קטש
עודד קטש | עדי אבישי

מאמן ירושלים החמיא לשני הישראלים שלו, שכיכבו בניצחון על הפועל ת"א: "יכולים להגיע הכי רחוק שאפשר". לקראת אירופה: "מתחילים במשחק חוץ קשה, יהיה מאוד מאתגר". לוקט: "יש לנו כימיה טובה, נמשיך להשתפר

(גודל טקסט)

הבדלי רמות. כך אפשר לסכם בצורה הפשוטה ביותר את מה שאפיין את המשחק בין הפועל תל אביב להפועל ירושלים אמש (שבת), שאותו ניצחה הקבוצה מהבירה בקלות יתרה, 72:90. אמנם נדרשו עבורה שלושה וחצי רבעים כדי לסגור עניין, אך לאורך המשחק כולו היה ברור שהיא הקבוצה המחוברת, המתואמת והמוכשרת מבין השתיים, בזמן שהמקומיים התפרקו במחצית השנייה מחזור שני ברציפות והציגו לא מעט בעיות בכל הקשור ללחימה ואגרסיביות בפן המנטלי, ובניהול משחק ההתקפה והתיאום ההגנתי בפן המקצועי.

עבור הירושלמים היה זה ערב נוסף במשרד בכל הנוגע לצד שבו קולעים, עם חמישה שחקנים שסיימו עם מספר דו ספרתי של נקודות וכמות קבוצתית של 13 שלשות. "יש לנו כימיה טובה, על המגרש ומחוצה לו", סיפר טרנט לוקט והסביר: "זה מתחיל בכך ששמרו על חלק גדול מהסגל שהיה כאן בשנה שעברה. אנחנו נמשיך להשתפר".

6 הנקודות שקלע עידן זלמנסון רחוקות מלהמחיש את ההשפעה של הסנטר על המשחק. זלמנסון ניווט את התקפות האורחים מאזור קו העונשין עם ארבעה אסיסטים במחצית הראשונה, שסידרו סלים חשובים כדי להשאיר את ירושלים בעניינים בדקות שהמארחת עוד הייתה בשליטה. שחקני הפנים של הפועל תל אביב פשוט לא הצליחו להסתדר איתו.


טרנט לוקט. "נמשיך להשתפר" (עדי אבישי)

גם סולימאן בריימו ונמרוד לוי עשו המון נזק לתל אביביים וסיימו עם 15 נקודות כל אחד, כשהישראלי הוסיף גם שמונה כדורים חוזרים – נתון שבו הקבוצה מהבירה שלטה ללא עוררין וניצחה 27:45. "ידענו שהם יעשו המון חילופים בהגנה ורצינו לנצל את זה כדי לאסוף ריבאונדים, כי הרבה פעמים זה השאיר את הגארדים שלהם על הגבוהים שלנו", אמר לוקט, "שחקני הפנים שלנו סופר חשובים, הרבה פעמים הם אלה שמקבלים את ההחלטות בהתקפה, הם מצוינים וראו את זה היום".

יחד עם לוי, בגזרת הישראלים בלט גם תמיר בלאט, שממשיך להציג יכולת קליעה קטלנית ופגע חמש פעמים מחוץ לקשת, מתוך שמונה ניסיונות. המאמן עודד קטש החמיא לשני הצעירים: "מוסר העבודה והמקצוענות שלהם הולכת לפניהם, זה מדבק והרבה שחקנים אחרים מסתכלים עליהם. תמיד אמרנו שיש את עומרי כספי, גל מקל ויוגב אוחיון שהובילו בעניין הזה, אני חושב שתמיר ונמרוד הם ממשיכי הדרך. אפשר לראות את זה בתוצאות, הם שני שחקנים מוכשרים שיכולים להגיע הכי רחוק שאפשר".

על התפתחות המשחק: "זה היה דומה לשבוע שעבר. במחצית הראשונה כפו עלינו את הקצב, לא שיחקנו מספיק חכם וזה נתן להם אפשרות לרוץ. במחצית השנייה עשינו התאמות הגנתיות, היינו הרבה יותר חמכים בהתקפה ואני שמח על כך".


תמיר בלאט בפעולה (עדי אבישי)

אחרי שקבוצתו הוכיחה שהיא מוכנה להתחיל את ליגת האלופות של פיב"א, בה תתארח אצל בנביט הטורקית ביום רביעי הקרוב, המאמן התייחס למסגרת האירופית, שבה הוא צפוי לקבל בחזרה שחקן משמעותי בסגל: "טיישון תומאס אמור לשחק בטורקיה, אני מקווה שלא יהיו הפתעות. הוא לא בשיא הכושר, אבל זה משהו שחיכינו לו הרבה זמן וכולם יודעים את החשיבות שלו לקבוצה. שמחים לקבל אותו למשחק חשוב, שמתחיל עונה אירופית מאוד מאתגרת. אם מסתכלים על התוצאות של היריבות שלנו, אפשר לראות שזה יהיה לא פחות קשה מהשנה שעברה. אשתקד עשינו עונה טובה באירופה, עד שנתקענו נגד טנריפה ואנחנו רוצים לשחזר את זה, אבל מתחילים במשחק חוץ קשה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי