בשני: בכורה ביתית למכבי תל אביב, לימונד חוזר לנהריה

שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים | עדי אבישי

מחזור שני בליגת הכדורסל: האלופה רוצה להתאושש מההפסד המתסכל לריאל כשתפגוש את הפועל אילת עליה גברה בכל המפגשים אשתקד. רכז עירוני נס ציונה שקלע 17 נקודות במשחק הפתיחה, יקווה לנצח את הקבוצה הצפונית בליגה

(גודל טקסט)

המחזור השני בליגת העל בכדורסל שנפתח ביום שישי והמשיך אתמול (שבת) כשבמוקד ניצחה הפועל ירושלים את הפועל ת"א, יימשך גם מחר (שני) עם שני משחקים נוספים. במוקד, האלופה מכבי תל אביב תרשום את הבכורה הביתית שלה העונה כשתארח את הפועל אילת. במשחק נוסף, עירוני נהירה תפגוש את עירוני נס ציונה.

עירוני נהריה – עירוני נס ציונה (20:15)
הקבוצה של דני פרנקו פתחה את העונה ברגל ימין עם ניצחון דחוק 61:63 במשחק החוץ נגד הפועל אילת. היא הציגה את ההגנה הטובה בליגה נכון למחזור הראשון, ומצד שני קלעה רק שלשה אחת. דומיניק ווטרס היה הקלעי הבולט באותו ערב עם 13 נקודות כשתרם גם 4 אסיסטים. מנגד, קבוצתו של נדב זילברשטיין זכתה לפתיחת עונה קשה ונכנעה 93:81 מול הפועל ירושלים. רביב לימונד רשם הופעת בכורה מוצלחת בקבוצתו החדשה כשתרם 17 נקודות והוסיף 8 אסיסטים. הרכז, כזכור, שיחק בשתי קדנציות שונות במדי נהריה ומדורג במקום ה-12 שלה ברשימת הקלעים בכל הזמנים.

המשחק מחר בעין שרה צפוי להיות מרתק שכן ההיסטוריה מספרת כי שישה מתריסר המשחקים בין הקבוצות בליגה הבכירה הסתיימו בהפרש של 5 נקודות ומטה, כאשר בשנתיים האחרונות שלושה מפגשים הוכרעו בהפרש של התקפה אחת. עד היום לנס ציונה יתרון זעום במשחקי העבר במסגרת הליגה – 5:7 בניצחונות. מנגד, במפגש הקודם ביניהן בליגה ניצחה נהריה 75:77.


רביב לימונד. פוגש את האקסית (עדי אבישי)

מכבי תל אביב – הפועל אילת (20:45)
אלופת המדינה פתחה את העונה עם ניצחון קל בליגה, 66:81 במשחק החוץ מול מכבי ראשל"צ כאשר דני אבדיה בלט עם 15 נקודות (5-8 מהשדה) וגם עומרי כספי בהופעת הבכורה המחודשת בליגה, רשם מספרים יפים כשתרם 13 נקודות, 6 ריבאונדים, 6 אסיסטים ועוד 3 חטיפות. מנגד, הצהובים ספגו ביום חמישי הפסד על חודה של נקודה כשנכנעו 86:85 לריאל מדריד בספרד במחזור פתיחת היורוליג. סקוטי ווילבקין הציג ערב נפלא עם 22 נקודות (4-9 לשלוש) כשתרם גם 4 אסיסיטים ו-3 חטיפות. מכבי רוצה לנצח במשחק הבכורה שלה לעיני הקהל הביתי בליגה בהיכל מנורה מבטחים. הקלעי טיילור דורסי כזכור לא נרשם במדי הצהובים בליגה.

הסטטיסטיקה, כמובן, הולכת לצידה. עד היום הצהובים מובילים 7:29 במאבקים בליגה, וכשמכבי היא המארחת המאזן עומד על 2:16 לטובתה. בעונה שעברה ניצחה הקבוצה של יואניס ספרופולוס בכל ארבעת המשחקים, האחרון שבהם 83:85 בחצי גמר הפיינל פור. ווילבקין בלט עם 21 נקודות, ובצד של הפועל אילת כיכב ג'יי.פי טוקוטו עם 22 נקודות (9-11 מהשדה, 4-5 מהקו).

הפועל אילת של אריק אלפסי מגיעה למשחק כאמור לאחר הפסד ביתי מאכזב 63:61 לעירוני נהריה. קייוון דבנפורט היה הקלעי הבכיר שלה עם 12 נקודות כאשר אריק תומפסון ומנקו תרמו 11 נקודות. באילת כמובן לא ישכחו את שני ניצחונות החוץ על מכבי תל אביב בחצי גמר הפלייאוף בעונת 2014/15. בקבוצה מקווים לתפוקה טובה יותר מצד הקפטן אבי בן שימול, מלך האסיסטים של שתי העונות האחרונות. הוא פתח את העונה עם 3 אסיסטים בלבד לעומת 4 איבודי כדור במחזור הפתיחה, כשבערב הלא מוצלח שלו רשם מספר זהה של עבירות ונקודות (5). הקפטן, כזכור, החל את הקריירה במכבי ת"א ואף הופיע במדיה בגמר היורוליג הבלתי נשכח בעונת 2003/04. 

סקוטי ווילבקין נגד ריאל מדריד. נמצא בכושר מצוין (ריאל מדריד, רשמי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי