נייט וולטרס: "אם נתקן את מה שצריך, נקשה על כל קבוצה"

נייט וולטרס
נייט וולטרס | עדי אבישי

רכז מכבי תל אביב הביע אופטימיות לאחר הניצחון על אילת. ספרופולוס לא הסתנוור מהיכולת בהתקפה: "חייבים להשתפר הגנתית, זה המפתח". על זוסמן, שהתאושש מהתצוגה במדריד: "הוא שחקן שאני אוהב ואנחנו בונים עליו"

(גודל טקסט)

אחרי מספר טורנירי הכנה ושני משחקי חוץ בפתיחת היורוליג, מכבי תל אביב שמחה לחזור אתמול (שני) להיכל 'מנורה מבטחים' למשחקה הביתי הראשון העונה, שבו ניצחה 86:102 את הפועל אילת. בכל הקשור להתקפה, הצהובים הרגישו טוב והציגו משחק קבוצתי, עם שישה קלעים בספרות כפולות, כאשר עומרי כספי וג'ייק כהן סיימו עם שמונה נקודות כל אחד בזמן קצר על המגרש.

עם זאת, בצד ההגנתי היה לא מעט מקום לשיפור, בעיקר במחצית הראשונה שבה אילת קלעה 49 נקודות. גם במשימה לעצור את אבי בן שימול האלופה התקשתה והרכז של הדרומיים סיים עם 18 נקודות ותשעה אסיסטים, שעזרו להשאיר את קבוצתו בתמונה לאורך רוב המשחק, עד שהמארחת איפסה את הידית בזריקות מחוץ קשת והשיגה את הבריחה שסגרה עניין.

המאמן יאניס ספרופולוס סיכם לאחר המשחק: "היינו מצוינים בהתקפה, אבל הגנתית הופענו רק לחצי השני. לא היינו מרוכזים בפתיחה ואפשרנו להם סלים קלים. למרות שקלענו הרבה, נתנו להם לכפות עלינו את הקצב. במחצית השנייה היינו יותר אגרסיביים, יצרנו מגע והיינו מרוכזים יותר ולכן ניצחנו. יחסית לשלב הזה של העונה אנחנו משחקים טוב בהתקפה ויש לנו שחקנים מוכשרים, אבל חייבים להשתפר בהגנה, זה המפתח לניצחונות".


ווילבקין. תשעה אסיסטים מתוך 23 של הצהובים (עדי אבישי)

על כך שקבוצתו קלעה רק שתי שלשות עד הרבע הרביעי: "לפעמים יש לך אפשרות לעשות סלים בצבע, מריבאונד התקפה או מחדירות טובות. היו לנו המון הזדמנויות לתקוף את הסל וזה מה שעשינו. אני חושב שהיינו מאוזנים התקפית, הן בבחירת הזריקות והן בחלוקת הנקודות. היו לנו 23 אסיסטים, דבר שלא קרה הרבה בשנה שעברה וסקוטי מסר תשעה מתוכם, כך שהזזנו היטב את הכדור ויצרנו הזדמנויות לקלוע גם בצבע וגם מרחוק".

שחקן אחד שקצת חזר לעצמו אמש הוא יובל זוסמן, שרשם משחק מאכזב מאוד בהפסד לריאל מדריד. נגד אילת, הגארד/פורוורד היה יותר אסרטיבי ולקח יותר זריקות, כשגם ההגנה הטובה שלו עזרה לצהובים לפתוח פער דו ספרתי במהלך הרבע השלישי. ספרופולוס לא הביע דאגה מהיכולת של חניכו בבירת ספרד: "'זוס' הוא שחקן שאני זרקתי למים העמוקים כשהגעתי לכאן. הוא שרד את זה מצוין והוא שחקן שאני מאוד אוהב ואנחנו בונים עליו. הוא היה טוב בעיקר במחצית השנייה, יש לנו 84 משחקים ופעם שחקן כזה יבלוט ופעם אחד אחר".


זוסמן. ספרופולוס לא דואג מהירידה ביכולתו (עדי אבישי)

המאמן התייחס לריבוי ההרכבים שראינו מהקבוצה שלו עד כה: "יש לנו סגל עמוק ושחקנים שיכולים לשחק בכמה עמדות, כך שהאפשרויות רבות. בהתקפה אנחנו בדרך הנכונה ומייצרים בקלות, בהגנה אנחנו צריכים יותר זמן להבין את פילוסופיית המשחק גם באחד על אחד וגם בהגנה הקבוצתית ולכן אני משתמש בהרכבים שונים, כדי למצוא את הפתרונות וההתאמות הנכונים".

לסיום, לפני שהצהובים ממשיכים הלאה למשחק הבית הראשון ביורוליג נגד הכוכב האדום בלגרד (חמישי, 21:05), הרכז נייט וולטרס אמר שלמרות ההפסד הדרמטי למדריד התחושות בחדר ההלבשה טובות: "זה הרגיש טוב לשחק בבית סוף סוף. ההפסד לריאל היה כואב אבל למרות זאת עשינו צעד גדול קדימה ואם נתקן כמה דברים, נהווה יריבה קשה לכל קבוצה. יש כאן המון שחקנים חדשים, אז זה דורש זמן".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי