שבת בליגת העל: ירושלים וחולון רוצות להישאר מושלמות

סולימאן בריימו
סולימאן בריימו | אודי ציטיאט

האדומים והסגולים ינסו לרשום ניצחון שלישי ברציפות. הקבוצה של עודד קטש תפגוש את נהריה במטרה לשמור על מאזן ביתי מרשים נגדה, בעוד זו של שרון דרוקר תחזור לאולם בו לא הפסידה מ-2014. מכבי חיפה תפתח את העונה

(גודל טקסט)

המחזור השלישי בליגת העל בכדורסל ייצא מחר (שבת) לדרך ובו העולה החדשה מכבי חיפה תפתח את העונה, לאחר ששני משחקיה הראשונים נדחו לטובת מסע המשחקים שלה בארה"ב. במוקד יעמדו המשחקים של הפועל חולון והפועל ירושלים, שינסו לרשום ניצחון שלישי ברציפות ולשמור על מאזן מושלם.

הפועל גלבוע/גליל – הפועל חולון (20:00)
לאחר ניצחונות מרשימים בבית על הפועל תל אביב ומכבי אשדוד, הסגולים ייצאו למשחק החוץ הראשון שלהם כשהם מדורגים במקום הראשון בטבלה עם יתרון בנקודות זכות על פני מכבי תל אביב. חולון ניצחה בכל ששת הביקורים האחרונים שלה בגן נר, כשההפסד האחרון היה בדצמבר 2014. שרון דרוקר יקווה שעמית שמחון ימשיך ביכולת הטובה, אחרי שקלע 16.5 נקודות בממוצע ו-7/10 לשלוש בשני המחזורים הראשונים.

הקבוצה של ליאור ליובין, שנחה בשבוע שעבר עקב דחיית משחק החוץ שלה נגד מכבי חיפה, הרשימה במחזור הפתיחה עם ניצחון מוחץ 73:100 על הפועל באר שבע. יפתח זיו סיפק ספתח חיובי לקדנציה שלו בגלבוע, עם 12 נקודות וחמישה אסיסטים נגד הקבוצה מהדרום. הרכז, ששיפר את ממוצע הנקודות והמדד שלו בכל אחת מחמש עונותיו בליגה, קבע בשנה שעברה שיאי קריירה בנקודות (23), ריבאונדים (10), חטיפות (5) ומדד (35) נגד הפועל חולון והוא ינסה להפגין יכולת דומה גם הפעם.

עמית שמחון. ישמור על היד החמה ל-3? (אתר FIBA)
עמית שמחון. ישמור על היד החמה ל-3? (אתר FIBA)

מכבי ראשון לציון – מכבי חיפה (20:00)
הירוקים, שחוזרים לליגה הבכירה לאחר עונה אחת בלאומית, יפגשו במשחקם הראשון את קפטן הקבוצה לשעבר – עוז בלייזר, שהגיע איתם עד לגמר הפיינל פור ב-2017 אך גם ירד עם הקבוצה לליגת המשנה בעונה שלאחר מכן. גרגורי ורגאס יפתח קדנציה שלישית בקבוצה מהכרמל, לאחר שבשתי הקודמות נבחר לשחקן ההגנה של העונה והוביל את החיפאים לפלייאוף.

הקבוצה מעיר היין מגיעה במצב רוח מרומם לאחר שני ניצחונות רצופים, נגד הפועל באר שבע בליגה ונגד מונאקו במסגרת היורוקאפ. אלכס המילטון נראה מצוין בשלושת המשחקים האחרונים, כשהוביל את קלעי הקבוצה בכולם. הרכז נבחר למצטיין המחזור שעבר בליגה בזכות שיא קריירה של 26 נקודות וזכה לכבוד גם במפעל האירופי, שם כיכב עם 22 נקודות ושמונה אסיסטים.

עוז בלייזר. מפגש פיקנטי נגד האקסית (עדי אבישי)
עוז בלייזר. מפגש פיקנטי נגד האקסית (עדי אבישי)

הפועל ירושלים – עירוני נהריה (20:25)
המשחק המסקרן בארנה יפגיש פעם נוספת את טוני גפני עם האקסית מהבירה, שעמה זכה באליפות היסטורית ב-2015, אז נבחר גם לשחקן השישי של העונה ובשנה שלאחר מכן הגיע איתה לגמר הפיינל פור. הפורוורד כבר שיחק נגד ירושלים במדי הפועל תל אביב לפני שתי עונות, וניצח פעמיים מתוך שני מפגשים. גם דני פרנקו, שהוביל את האדומים לאותה אליפות, יאמן הפעם את הצפוניים נגד קבוצתו לשעבר.

הפועל ירושלים ניצחה בצורה משכנעת את שני המשחקים הראשונים שלה בליגה, 81:93 נגד נס ציונה ו-72:90 נגד הפועל תל אביב. עודד קטש ושחקניו ינסו לשמור על מאזן הבית המצוין נגד נהריה, שעומד על 17 ניצחונות מ-18 משחקים. תמיר בלאט, נמרוד לוי ועידן זלמנסון היו נהדרים בשני המחזורים הראשונים ויקוו להמשיך ביכולת הטובה גם הפעם, כדי לעזור לירושלמים לשמור על מאזן נקי מהפסדים.

אחרי שחזרה מפיגור 13 נקודות לניצחון חוץ על הפועל אילת במחזור הפתיחה, נהריה ספגה קאמבק דומה בביתה ונכנעה לנס ציונה בשבוע שעבר. כדי לעמוד בקצב ההתקפי של היריבה, הסגולים יהיו חייבים לדייק הרבה יותר טוב מעבר לקשת אחרי שבשני המשחקים הראשונים הם קלעו 3 שלשות בממוצע, בפחות מ-15%.

דני פרנקו יפגוש את הקבוצה אותה הוביל לאליפות היסטורית (עדי אבישי)
דני פרנקו יפגוש את הקבוצה אותה הוביל לאליפות היסטורית (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי