ספרופולוס: "לאחר 25 דקות נכנסנו למשחק והצגנו כדורסל נהדר"

יובל זוסמן
יובל זוסמן | דני מרון

מאמן מכבי ת"א ניתח: "הצגנו הגנה טובה וכשההתקפה השתפרה ברחנו ליתרון דו ספרתי שביסס את היתרון". שביעות רצון מכך שחמישה שחקנים קלעו בדאבל פיגרס. וגם: מסקנות מניצחון על נס ציונה

(גודל טקסט)

אחרי המותחן נגד הכוכב האדום בלגרד, שכלל סיום מורט עצבים מבחינת מכבי תל אביב, האלופה חזרה אתמול (ראשון) לליגה ועשתה לעצמה את החיים הרבה יותר קלים בדרך לניצחון שלישי ברציפות במסגרת המקומית, 68:91 על עירוני נס ציונה. מבחינת הצהובים היה חשוב להתחיל ברגל ימין את השבוע הקרוב, שבו יארחו את ולנסיה ביורוליג ביום חמישי ושלושה ימים לאחר מכן יתמודדו מול הפועל ירושלים, הקבוצה היחידה מלבדם שעוד לא הפסידה בליגה ואותה אחת שהכניעה אותם בגמר גביע ווינר לפני פחות מחודש.

אחד הנתונים שדרכם אפשר להבין עד כמה לשחקניו של יאניס ספרופולוס קל יותר בליגה הוא מספר האסיסטים. בשני המשחקים האחרונים ביורוליג, הצהובים מסרו 28 אסיסטים במצטבר ושלושה שחקנים בלבד קלעו בספרות כפולות (בניצחון על הכוכב האדום, ווילבקין הגיע לדו ספרתי בהארכה והפך לרביעי שעשה זאת). נגד אילת ונס ציונה, לעומת זאת, היו 23 ו-24 אסיסטים בהתאמה וחמישה שחקנים עם כמות דו ספרתית של נקודות.

מי שנראה הרבה יותר טוב מאז ההפסד לריאל מדריד הוא יובל זוסמן. אחרי שרשם בבירת ספרד שורה סטטיסטית שכולה אפסים, הכישרון הצעיר התחיל להחזיר לעצמו את הביטחון ב-13 הדקות שקיבל נגד אילת, בניצחון הבכורה ביורוליג הוא כבר בילה הכי הרבה דקות על הפרקט (33) ועשה קצת מכל דבר ואתמול הוא כבר היה זה שהוביל את המהפך ברבע השני, עם אסיסטים ואסרטיביות בהתקפה שעזרו למכבי תל אביב להשתלט על המשחק אחרי פתיחה מקרטעת.

שיפור ניכר מאז ההפסד במדריד. יובל זוסמן (דני מרון)
שיפור ניכר מאז ההפסד במדריד. יובל זוסמן (דני מרון)

ואולי דווקא אותם דקות ראשונות, בהן נס ציונה הייתה אינטנסיבית יותר ועלתה ליתרון, הן אלה שהאלופה צריכה להתרכז בהן כשתתכונן לשני המשחקים החשובים הבאים. כמעט כל משחק של הצהובים עד כה התאפיין בעליות וירידות, בדקות של קצב גבוה ואגרסיביות בשני הצדדים לעומת פרקים של רפיון הגנתי ובלבול התקפי. למזלם, היריבה הבאה ביורוליג לא נמנית בין אריות המפעל, כך שזו תהיה הזדמנות טובה לתקן טעויות ולצבור ביטחון לקראת קרב הצמרת נגד ירושלים, שאחריו תגיע לתל אביב פנרבחצ'ה החזקה.

המאמן יאניס ספרופולוס אמר לאחר המשחק: "שיחקנו טוב בהגנה ובזמן שההתקפה השתפרה ונכנסה לקצב – הצלחנו ליצור יתרון דו ספרתי שהוביל אותנו לניצחון. לקח לנו 25 דקות לבסס את היתרון שלנו ולהיכנס למשחק ואז הצגנו כדורסל נהדר גם בהגנה וגם בהתקפה. צריך לברך את השחקנים על ההופעה שלהם באולם בו היו לנו בעיות רבות בשנים האחרונות. חמישה שחקנים שקלעו בדאבל פיגרס זה מרשים".

יאניס ספרופולוס. הקבוצה שלו עדיין לא מוצאת את האיזון (דני מרון)
יאניס ספרופולוס. הקבוצה שלו עדיין לא מוצאת את האיזון (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי