קטש: "לא שיחקנו מספיק טוב, אבל זה לא היה טיול בפארק"

טיילר דורסי, עודד קטש
טיילר דורסי, עודד קטש | עדי אבישי

למרות ההפסד הכואב למכבי תל אביב, מאמן ירושלים הדגיש: "הכרחנו אותם לעשות מהלכים גדולים כדי לנצח. גאים במה שעושים, גם כשזה לא מצליח". תומאס: "ברגע שהם התחממו, ויתרנו והורדנו את הראש. אסור שזה יקרה"

(גודל טקסט)

הפסדה הראשון של הפועל ירושלים העונה היה כואב במיוחד. האדומים הצליחו להתמודד עם מכבי תל אביב ולנצח אותה בגמר גביע ווינר לפני חודש, אבל אמש (ראשון) הם התפרקו במחצית השנייה ונכנעו לצהובים 89:73. האדומים דווקא שלטו בקצב בשני הרבעים הראשונים ונראו טוב יותר בצד ההתקפי, אבל נפלו קורבן להפצצה של סקוטי ווילבקין לאחר ההפסקה וברגע שהיריבה נכנסה למומנטום, הירושלמים נותרו חסרי אונים.

המאמן עודד קטש הסביר לאחר המשחק את הצניחה ברבע השלישי: "העובדה שלא הצלחנו לייצר יתרונות התקפיים לא השאירה לנו הרבה הזדמנויות לריבאונד התקפה והשפיעה גם על ההגנה, כי אפשרנו לנו לרוץ ולצבור ביטחון. הם באו מאוד אגרסיביים, הענישו אותנו בריבאונד והנתון הזה בעצם מספר את כל המשחק".

אחד הדברים שצריכים להדליק נורה אדומה אצל קטש הוא היכולת של הישראלים שלו. אף אחד מבין תמיר בלאט, בר טימור, עידן זלמנסון ונמרוד לוי לא השפיע על המשחק וכולם יחד קלעו 3 נקודות בלבד, אך המאמן בחר להביט על כלל הקבוצה: "גם מי שכן קלע, לא עשה את זה מתוך כדורסל גדול. אפשר לספור על כף יד אחת כמה התקפות טובות עשינו בחצי השני, זה קשור לכולם. לא שיחקנו מספיק טוב, הם שמרו טוב וכדי לנצח ביד אליהו, צריך לבצע יותר טוב, להיות יותר אגרסיביים וששחקנים ייכנסו יותר טוב למשחק, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לתת להם כל כך הרבה ריבאונדים".

בר טימור מול דני אבדיה. לא ערב מוצלח (עדי אבישי)

כאמור, מחזיקת גביע המדינה לא הצליחה להתמודד ברבע השלישי עם סקוטי ווילבקין, שצלף ארבע שלשות רצופות והוביל לבדו את הצהובים ליתרון דו ספרתי. קטש התייחס לאותן דקות: "יכולנו לעשות משהו, לפחות בסלים הראשונים. אחר כך הוא לקח גם זריקות שיכולנו לחיות איתן. הוא סקורר ברמה גבוהה ואנחנו יודעים את זה. הוא עשה את זה גם נגד קבוצות יותר איכותיות. הרבה מאוד מהזריקות היו עם יד בפנים והם קלעו אותן באחוזים גבוהים. וכשהם החטיאו, הם שלטו בריבאונד ההתקפה והיו דומיננטיים יותר גם בצבע".

לא סתם חזרו בירושלים שוב ושוב על נושא הכדורים החוזרים. האדומים הפסידו 44:26 בקטגוריה זו וכפי שמאמנם הסביר, אפשרו לאלופה להגיע ראשונה לכל כדור. גם טיישון תומאס התייחס לאותו נתון, אך הצביע על סיבה אחרת להתפרקות: "ידענו שיהיה קרב קשה על הריבאונד. אני בעיקר חושב שברגע שהם התחממו, ויתרנו לעצמנו והורדנו את הראש, מה שלא אמור לקרות. זו הסיבה שהם השתלטו על המשחק".

ואולי מעבר לכל שורה סטטיסטית כזו או אחרת, מה שהכריע את קרב הגדולות הראשון של העונה בליגה הוא בעצם הבדל הרמה בין הקבוצות. קטש נתן קרדיט למנצחת: "מכבי תל אביב היא קבוצת טופ יורוליג, זה שקוף ואני לא מגלה פה סוד לאף אחד. תמיד מאתגר לשחק נגדם, אפשר לקחת מזה הרבה דברים טובים. לא באמת חשבנו שאנחנו פייבוריטים, באנו למשחק קשה והכרחנו אותם לעשות מהלכים גדולים כדי לנצח. זה לא היה טיול בפארק. דורסי עשה סלים גדולים ברבע השני, ברבע השלישי ווילבקין הצטרף אליו. הם קבוצה עמוקה, עם גודל, אתלטיות וכל מה שצריך לרמות הגבוהות של אירופה. אנחנו גאים במה שאנחנו עושים, גם כשזה לא מצליח".

טיישון תומאס. "אסור לנו להוריד את הראש" (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי