טילמן נבחר לשחקן חודש אוקטובר, ליובין המאמן המצטיין

ליאור ליובין
ליאור ליובין | צילום: עדי אבישי

הסנטר והמאמן של גלבוע גליל שהובילו את הקבוצה הצפונית למאזן מושלם, זכו לכבוד על ידי מנהלת הליגה. עומרי כספי ממכבי תל אביב נבחר לשחקן החודש הישראלי

(גודל טקסט)

לאחר ארבע מחזורים בליגת ווינר, הגיע הזמן לסכם את החודש הראשון כשבסיומו נותרו שתי קבוצות מושלמות – האלופה מכבי תל אביב והפתעת העונה עד כה, הפועל גלבוע/גליל ולבחור את המצטיינים של חודש אוקטובר שבאופן לא מפתיע הגיעו גם משתי הקבוצות הבלתי מנוצחות.

MVP – ג'סטין טילמן
בכל אחת מהשנים האחרונות הצליחה הפועל גלבוע/גליל לשים את ידיה על גבוה מוכשר או שניים שהשתבחו אצלה בדרך לתחנה הבאה בקריירה: מאריק גריפין ומרפי הולוואי, דרך זאק לידיי ועד גרג וויטינגטון וג'יימס קלי בעונה שעברה. העונה היא כבר יכולה לסמן וי גדול ליד השם של ג'סטין טילמן, שנבחר לשחקן המצטיין של חודש אוקטובר בליגת ווינר סל.

הביג מן בן ה-23 הוא חלק מרכזי בהצלחה של גלבוע/גליל עד כה, שהיא היחידה פרט למכבי תל אביב עם מאזן מושלם (0:3). טילמן רשם דאבל-דאבלים בכל שלושת המשחקים, לא ירד מ-22 נקודות או מדד 26 ובמחזור שעבר קטף לא פחות מ-23 ריבאונדים – שווה לשיא המועדון של מייק גיבסון מעונת 92/93 והכי הרבה לשחקן כלשהו בליגה מאז אייזק רוזפלט בעונת 14/15.

"זה כבוד גדול עבורי", אמר טילמן, "אני מרגיש מבורך שהעבודה הקשה שלי זוכה לתשומת לב. אני לוקח את זה איתי כצידה לדרך, אשאר סטודנט של המשחק ואמשיך לעבוד בלי הפסקה כדי לשפר את המשחק שלי. זה דבר נהדר מבחינתי להיות דומיננטי כבר בשנה הראשונה שלי פה ובגילי הצעיר. זוהי רק ההתחלה בדרך לדברים גדולים בהמשך".

חברו לקבוצה של טילמן, ג'ארמר גאלי, הגיע למקום השני. שחקנים נוספים שקיבלו קולות במשאל העיתונאים: ג'ונתן וויליאמס ממכבי ראשל"צ, סקוטי ווילבקין ממכבי תל אביב וג'ייקובן בראון מהפועל.

שחקן החודש הישראלי – עומרי כספי
אחרי עשור ב-NBA, עומרי כספי חזר לליגת ווינר סל וכבר בחודש הראשון של העונה הוא נבחר לשחקן הישראלי המצטיין של אוקטובר על פי בחירת פאנל העיתונאים. פורוורד מכבי תל אביב, שהקדים בקול אחד את ספנסר וייס מהפועל באר שבע, יזכה במלגת לימודים בסך 1,000 דולרים מתנת רענן כץ. למקום השלישי במשאל הגיע ליאור אליהו ממכבי אשדוד.

כספי תורם עד כה 11.3 נקודות, 5.5 ריבאונדים, 3.0 אסיסטים, 1.8 חטיפות ומדד 15.5 בקצת יותר מ-20 דקות למשחק. הוא מדורג שלישי מבין הישראלים במדד וניכר שלא לקח לו הרבה זמן כדי לקחת את תפקיד המנהיג של הצהובים, גם על המגרש וגם מחוצה לו. שיתוף הפעולה שלו עם צמד אלופי אירופה לעתודה, יובל זוסמן ודני אבדיה, נראה מצוין והחיבור ביניהם מעניק למכבי ת"א יתרון משמעותי על פני שאר הקבוצות בליגה.

"אני מאוד שמח לקבל את תואר שחקן החודש הישראלי בליגה", אמר כספי, "מבחינתי כל תואר אישי ששחקן אצלנו מקבל הוא בעצם תואר קבוצתי. אני נהנה מאוד לשחק כאן בישראל ומקווה שנעמוד במטרות שהצבנו לעצמנו לעונה".


המנהיג החדש של הצהובים. עומרי כספי (עדי אבישי)

מאמן החודש – ליאור ליובין
ההפתעה הגדולה של החודש הראשון בליגת ווינר סל היא ללא ספק הפועל גלבוע/גליל. הקבוצה הצנועה מגן נר העמידה את אחד הסגלים הצעירים אי פעם ואחרי שלושה מחזורים היא עומדת על מאזן מושלם: 0:3. ליאור ליובין, שחזר לשמש כמאמן ראשי בליגת ווינר סל אחרי חמש שנים, קטף את המחמאות ונבחר על ידי פאנל העיתונאים למאמן חודש אוקטובר.

האדומים מהעמק מציגים בינתיים התקפה מרשימה עם 95.3 נקודות, 22.0 אסיסטים מול 12.0 איבודים בלבד ומדד 115.3 בממוצע – הכי גבוה בליגה. במחזור הראשון התנפלה הקבוצה על הפועל באר שבע מהרגע הראשון והשיגה ניצחון מרשים ב-27 הפרש ומאז אספה שני ניצחונות בתום הארכה, בבית על הפועל חולון ובחוץ על מכבי אשדוד.

"אני מודה מאוד על הבחירה", אמר ליובין, "כל הישג אישי מעיד על העבודה המשותפת של הצוות והתרומה של השחקנים. הבחירה היא בזכות המערכת והמועדון. תודה רבה לכולם". יאניס ספרופולוס ממכבי תל אביב הגיע למקום השני במשאל העיתונאים. את המקום השלישי חלקו גיא גודס ממכבי ראשל"צ ועודד קטש מהפועל ירושלים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי