צפו: ניצחון דרמטי לראשון לציון, נס ציונה גברה על מכבי חיפה

ג'ורדן סווינג
ג'ורדן סווינג | עדי אבישי

אשדוד חזרו מפיגור של 14 נקודות נגד הכתומים, אבל ג'ורדן סווינג, שהצטיין עם 22 נקודות, קלע את סל הניצחון כדקה לסיום. גם הירוקים עשו קאמבק מרשים וחזרו ממינוס 21, אך נכנעו לקבוצה של נדב זילברשטיין

(גודל טקסט)

המחזור החמישי בליגת העל בכדורסל נפתח הערב (שבת) עם משחק דרמטי בין מכבי ראשון לציון למכבי אשדוד. "הדולפינים" חזרו מפיגור דו ספרתי ואף עלו ליתרון במהלך המחצית השנייה, אבל הכתומים שרדו את הקאמבק והשיגו בסופו של דבר את הניצחון, 66:67 בזכות סל מכריע של ג'ורדן סווינג.

פתיחה טובה של שחקניו של גיא גודס, בהובלתו של סווינג שבישר על הבאות כבר מההתחלה, העלתה אותם ליתרון 8:22 ברבע הראשון. האורחים ניסו להתאושש, אך ההפרש נותר דו ספרתי עד הירידה להפסקה, שבה התוצאה הייתה 33:43 לזכות ראשון לציון. ליאור אליהו חזר מחדר ההלבשה עם יכולת מצוינת והדרומיים מחקו כמעט את כל הפיגור תוך שלוש דקות ובהמשך אף עלו ליתרון שהגיע עד לעשר נקודות עם דאנק של אלכס צ'וברביץ', שממנו נפרדה ראשון לציון רק לפני יומיים.

הכתומים התעוררו וחזרו לשוויון עם ריצת 2:12, כשאדם אריאל הציג יכולת מצוינת במאני טיים. דקה לסיום ההתמודדות, סווינג קלע את הסל שקבע את תוצאת המשחק והעניק את הניצחון לקבוצה מעיר היין, שהתאוששה מהפסד לאולם הגרמנית במהלך השבוע האחרון, במסגרת היורוקאפ.


דאבל-דאבל וסל לניצחון למצטיין המשחק, ג'ורדן סווינג (עדי אבישי)

פיינליסטית העונה שעברה שיפרה את מאזנה לארבעה ניצחונות לעומת הפסד בודד, בעוד קבוצתו של בראד גרינברג ספגה הפסד שלישי מתוך ארבעה משחקים.

הרבו לקלוע למכבי ראשל"צ: ג'ורדן סווינג 22 נקודות (12 ריבאונדים), דריל מונרו 12, אדם אריאל ואלכס המילטון 9 כל אחד.

הרבו לקלוע למכבי אשדוד: נואה דיקרסון 14 נקודות (10 ריבאונדים), סטו דגלאס 13, ליאור אליהו 10, אלכס צ'וברביץ' 9.


אלכס צ'וברביץ'. כמעט ניצח את האקסית (עדי אבישי)


התאוששו מהפסד באירופה. שחקני מכבי ראשל"צ (עדי אבישי)

גרינברג. אשדוד חזרה מפיגור אבל פספסה הזדמנות לניצחון (עדי אבישי)

מכבי חיפה – עירוני נס ציונה 87:84 (לחצו כאן לצפייה בתקציר)
האורחים שלטו לאורך כל המחצית הראשונה ומהר מאוד ברחו ליתרון דו ספרתי, כאשר ברבע השני ההפרש הגיע כבר ל-21 נקודות בזכות דקות טובות של גוט, פישר וקררה. מהעבר השני, סקוט סאגס ורומן סורקין מזערו נזקים עבור הירוקים, שירדו להפסקה בפיגור 50:37.

במחצית השנייה, שחקניו של דניאל סאואנה שיפרו את ההגנה וצימקו את הפיגור לחד ספרתי עם שש נקודות רצופות של ג'יימס יאנג. קוק התחמם ונס ציונה ברחה שוב ל-44:59 באמצע הרבע השלישי, אבל החיפאים חזרו שוב עם קליעות עונשין של יאנג וגיל אמיתי ושלשה של יונתן מור.

יאנג וגרגורי ורגאס קירבו את הירוקים בפתיחת הרבע האחרון, אבל האלוול ו-וויטי השאירו את היתרון בצד הכתום. סאגס קבר שלשה ויאנג עם סל נוסף קבע שוויון 80:80. פישר החזיר בשלשה עבור האורחים, יאנג צימק לנקודה אבל הורחק מיד לאחר מכן בעקבות פגיעה בטל דן, שהורחק גם הוא לאחר שהכה את סאגס. האחרון איבד כדור בהתקפה הבאה, פישר וסורקין החליפו סלים וקצת יותר מחצי דקה לסיום, הלוח הראה 84:85 לנס ציונה. קוק הוסיף שתיים מהקו, חיפה לא הצליחה לקלוע מנגד והאורחים יצאו עם הניצחון בסיום.



דקוואן קוק הכריע מקו העונשין (מאור אלקסלסי)


ג'יימס יאנג. משחק סוער עבורו (מאור אלקסלסי)

העולה החדשה תמשיך לחפש ניצחון ראשון העונה בליגה, כאשר עליה להשלים שני משחקים שנדחו בעקבות המסע שלה לארצות הברית. הקבוצה של נדב זילברשטיין מנגד, שיפרה את המאזן שלה לשני ניצחונות לעומת שלושה הפסדים.

הרבו לקלוע לנס ציונה: קורי פישר 20 נקודות, דקוואן קוק 16, ג'ף וויטי 15 (11 ריבאונדים), טל דן 14.

הרבו לקלוע למכבי חיפה: ג'יימס יאנג 26 נקודות, יונתן מור 14, רומן סורקין וסקוט סאגס 13 כל אחד.


רביב לימונד. ניצחון שני לנס ציונה העונה (מאור אלקסלסי)


גרגורי ורגאס. מכבי חיפה עדיין ללא ניצחונות (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי