מכבי ראשל"צ שרדה מותחן, נס ציונה הדיחה את אשדוד

שחקני מכבי ראשון לציון חוגגים
שחקני מכבי ראשון לציון חוגגים | עדי אבישי

שתי הכתומות עלו לרבע גמר גביע המדינה. זו מעיר היין גברה 80:82 על אליצור יבנה בזכות חסימה של פרדריק בורדיון על אפיק ניסים, נדב זילברשטיין וחניכיו ניצחו 69:81 את מכבי אשדוד

(גודל טקסט)
אחרי שמכבי תל אביב הבטיחה את מקומה בשלב רבע הגמר, שני משחקים נוספים התקיימו הערב (ראשון) בגביע המדינה בכדורסל. בראשון, מכבי ראשון לציון גברה על אליצור יבנה מהליגה הלאומית בתום מותחן. בשעה זו, עירוני נס ציונה מתארחת אצל מכבי אשדוד.


אליצור יבנה – מכבי ראשון לציון 82:80
הכתומים הפסידו ביום רביעי האחרון לפרומיתיאס במסגרת היורוקאפ, אך בזירה המקומית הם מסתדרים מצוין בינתיים ואחרי ארבעה ניצחונות בחמשת משחקי הליגה הראשונים, הערב הם גם עלו שלב בגביע, שבו יקוו לשחזר את ההצלחה מהעונה שעברה שבה הגיעו עד לגמר.


הקבוצה מהלאומית ברחה מוקדם ליתרון של שמונה נקודות, אבל האורחת מחקה את הפער וברבע השני אף עלתה לפלוס דו ספרתי, לפני שיבנה סגרה את המחצית הראשונה בריצת 0:12 ורק שלשה של פרדריק בורדיון קבעה 45:44 לראשון לציון בהפסקה.


שחקניו של גיא גודס לא הצליחו לייצר יתרון גדול משש נקודות ברבע השלישי אך שמרו על ההובלה כמעט לכל אורכו. בפתיחת הרבע האחרון הם הגדילו את ההפרש לתשע, אך המארחים שוב צימקו ובפוזשן האחרון, בפיגור שתיים בלבד, אפיק ניסים ניסה לקלוע שלשת ניצחון נגד הקבוצה שבה התחיל את קריירת הבוגרים אבל נחסם על ידי פרדריק בורדיון והניצחון הלך לצד הכתום. נועם דוברת ודריל מונרו הובילו את המנצחים עם 15 נקודות כל אחד, בצד המפסיד בלט דניאל מולינגס עם 22.




עירוני נס ציונה – מכבי אשדוד 69:81
הקבוצה מעיר הנמל ממשיכה בפתיחת העונה הרעה שלה ואחרי ארבעה הפסדים לעומת ניצחון בודד בליגה עד כה, גם את דרכה בגביע היא סיימה כבר בשמינית הגמר. המארחת פתחה פער של שבע נקודות במהלך הרבע הראשון, אשדוד צימקה את ההפרש לנקודה בתחילת הרבע השני אבל שלשות של דקוואן קוק וקורי פישר העלו את נס ציונה ליתרון דו ספרתי ראשון, שקוזז על ידי לה דונטיי הנטון בדרך ל-27:33 בהפסקה.


קוק פתח גם את הרבע השלישי עם שתי שלשות וגרמי האלוול הוסיף ארבע נקודות משלו, בדרך ליתרון שיא של הכתומים – 32:45. האורחים התקרבו פעם נוספת למינוס חמש, אבל וויטי וקררה שמרו על הפער עבור נס ציונה וגם בעשר הדקות האחרונות הקבוצה של נדב זילברשטיין החזיקה ביתרון בבטחה, בדרך לשלב שמונה האחרונות בגביע.



ג'ף וויטי הוביל את קלעי המנצחת עם 23 נקודות והוסיף גם 11 ריבאונדים. ג'רמי האולוול ודקוואן קוק תרמו 14 כל אחד. אצל המפסידים בלט סטו דגלאס שקלע 18, אלכס צ'וברביץ' הוסיף 15.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי