קטש: "אני לא יודע מה קרה פה, רצו לי פלאשבקים מגרמניה"

יאניס ספרופולוס, עודד קטש
יאניס ספרופולוס, עודד קטש | דני מרון

מאמן הפועל ירושלים התמוגג אחרי ה-90:92 על מכבי ת"א ברבע גמר גביע המדינה: "ניצחון גדול מול אחת הקבוצות הטובות באירופה, שיחקנו כמו גברים". תמיר בלאט: "לא משנה אם אני בחמישייה או לא, רוצה שהקבוצה תצליח"

(גודל טקסט)
בתום דרמת ענק ומשחק כדורסל נפלא, הפועל ירושלים העפילה הערב (שני) לחצי הגמר אחרי 90:92 בהיכל על מכבי תל אביב. בעוד החבורה של עודד קטש פייבוריטית ברורה להגן על התואר בו זכתה אשתקד, הצהובים מציינים שנה שלישית ברציפות ללא גביע. טרנט לוקט היה האיש של המנצחת עם 19 נקודות ומשחק הגנה נהדר, מנגד היה זה סקוטי ווילבקין שצלף 22 שלא עזרו ליאניס ספרופולוס להגיע לשלב הבא.




המשחק עצמו לא עבר חלק ובמהלכו חלק מאוהדי הפועל ירושלים ירקו וזרקו חפצים אל עבר היציע התחתון ומי שהוזעק למקום היו מספר סדרנים שהרגיעו את הרוחות. במהלך הרבע האחרון, כשהאלופה הייתה על סף הדחה, חלק מהקהל הצהוב השליך לפרקט כוסות, מוטות, שקיות גרעינים, גלילי נייר ועוד.


המאמן המנצח עודד קטש סיכם: "אני לא יודע מה היה פה בדקה האחרונה, קרו פה המון דברים. ניסינו להחטיא מהקו, שחקן נכנס לפני הזמן והיו לי פלאשבקים ממשחק הנבחרת נגד גרמניה. עשו ניצחון גדול מול קבוצה שנמצאת בכושר טוב, אחת הקבוצות הטובות באירופה. הכל עבד לטובתם לפני המשחק, אבל גילינו אופי ואני גאה בשחקנים".


קטש הוסיף: "שלטנו במשחק כמה שאפשר, הובלנו בהרבה דקות ושיחקנו כמו גברים. היה פה הרבה מאוד אופי, זה פשוט מאוד. אחרי המשחק בספרד גיא הראל נכנס לחדר ההלבשה ואמר לשחקנים שהוא מאמין בהם וסומך עליהם. הבאנו היום לפרקט את מה שהוא אמר להם. היה לנו ברור שצריך לעשות משחק יוצא מן הכלל טוב בשביל לנצח, וזה מה שעשינו. נתתי לג'ייקובן הוראה להחטיא בכוונה, אבל הוא נכנס לפני הזמן ועשינו את זה בדרך קשה. אני מאוד מאוד שמח".



בדרך לזכייה שני ברציפות בגביע המדינה? עודד קטש (דני מרון)


על תמיר בלאט: "תמיר הראה, כמו שפיני אוהב להגיד, הרבה ביצים. הוא עלה כמו גבר, לקח החלטות, מסר, קלע ואהבתי גם את ההגנה שלו. זה לא קשור לזה שהוא יצא מהחמישייה, חמישייה זה אוברייטד, שחקן משחק את הדקות שלו, זה לא משנה אם הוא מתחיל או לא. אנחנו פותחים משחקים פחות טוב הגנתית, ניסינו לסדר מאצ' אפים".


הסיכוי לזכות בגביע המדינה בפעם השנייה ברציפות: "אני זוכר את הכיף שהיה בעונה שעברה. אסור לנו לחשוב שזה שניצחנו את מכבי אומר שיהיה לנו קל. בעונה שעברה חוויתי גביע לראשונה וזה היה מרגש ממש, אשמח לשחזר את זה".


בלאט הוסיף: "אני מאוד שמח על הניצחון. מאוד קשה פה בהיכל, עשינו עבודה מדהימה ושיחקנו כקבוצה. לא שיחקנו טוב הרבה זמן ואני שמח שהיום עשינו את זה. עבדנו מאוד קשה אחרי המשחק בספרד, התכוננו למכבי ופה זה אף פעם לא קל. אני מאוד שמח על הניצחון. רציתי להיות הכי טוב בשביל החברים שלי ולצאת מפה עם ניצחון. לא עליתי בחמישייה? אני לא מתייחס לזה ורוצה שהקבוצה תצליח. העיקר שעלינו לחצי הגמר. אני תמיד מסתכל קדימה. יש מהלך טוב או לא טוב, הפנים תמיד קדימה והראש בניצחונות".


על ג'ייקובן בראון אמר בלאט: "בראון שחקן אדיר, אבל הוא קודם כל בחור מדהים, חבר לקבוצה ואחד השחקנים המצחיקים ביותר ששיחקו לצידי. אני לומד ממנו המון וזה ממש כיף".

 


מחמאות גדולות מתמיר בלאט. ג'ייקובן בראון (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי