ספרופולוס: "נכשלנו באחת המטרות, אך לבכות עכשיו זה הכי גרוע"

יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס | דני מרון

מכבי תל אביב תישאר ללא גביע זו השנה השלישית ברצף, אבל המאמן הדגיש: "צריך להישאר עם ראש מורם". על השפעת השבוע העמוס: "היינו חסרי אנרגיות". וגם: מה קורה ליובל זוסמן?

(גודל טקסט)

בצורת האליפויות שמכבי תל אביב קטעה ב-2018 הפכה כנראה להיות בצורת גביעים. הצהובים נכנעו אמש (שני) להפועל ירושלים והודחו מגביע המדינה בשלב רבע הגמר, בדיוק כפי שקרה להם אשתקד וגם הפעם, זו השנה השלישית ברציפות, הם לא יזכו בתואר.

"נכשלנו באחת המטרות העיקריות שלנו, שהיא זכייה בגביע", אמר המאמן יאניס ספרופולוס לאחר ההדחה, "בעיקר כי לא עשינו הגנה מספיק טובה. אפשרנו להם 92 נקודות עם סלים קלים במעבר, בצבע ושלשות וכשזה קורה, כל אחת יכולה לנצח. אבל עלינו להישאר עם ראש מורם כי יש לנו עוד שתי מטרות העונה ולבכות זה הדבר הכי גרוע שאפשר לעשות עכשיו".

עד לפני שבוע מכבי תל אביב הציגה את ההגנה הטובה ביבשת, אבל אמש היא חטפה יותר מ-90 נקודות בפעם השלישית ברציפות: "שיחקנו נגד מילאנו וברצלונה בחוץ, יש להן סגלים חזקים ולא קל לעצור אותם, זו סיבה אחת", הסביר היווני, "לגבי היום אני לא רוצה לתרץ, אבל כשמשחקים ביורוליג השיטה והתנאים שונים לעומת הליגה. זה היה המשחק השלישי בתוך שבוע, אחרי שניים תובעניים. היה חסר לנו כוח, היו חסרים שני שחקני חמישייה. זה לא תירוץ וצריך להתמודד עם זה, אבל צריך להבין שכאשר הסגל קצר יותר, השחקנים מתעייפים יותר ולכן היינו חסרי אנרגיות ולא מרוכזים"

"לא הכתבנו את הקצב בהגנה", הוסיף הקפטן ג'ון דיברתולומאו באותו נושא, "משם אנחנו נכנסים למשחק וצוברים ביטחון, זה מה שמאפיין אותנו. נכון שבשבוע האחרון שיחקנו נגד קבוצות חזקות יותר התקפית, אבל אנחנו צריכים להתרכז במה שבשליטתנו ולתקן את הטעויות שבגללן חטפנו יותר מ-90 נקודות בשלושת המשחקים האחרונים".


מעל 90 נקודות בכל שלושת המשחקים האחרונים. ספרופולוס ודיברתולומאו (דני מרון)

אחד הדברים שצריכים להדאיג יותר מכל את הצוות המקצועי של הצהובים הוא התרומה הירודה מצד הישראלים, בהיעדרו של עומרי כספי. מלבד דיברתולומאו שעשה את שלו עם 9 נקודות, ארבעה ריבאונדים ושתי חטיפות, דני אבדיה ויובל זוסמן סיימו את המשחק עם 0 נקודות ב-31 דקות משותפות, בעוד ג'ייק כהן רשם את הפלוס/מינוס הנמוך ביותר אצל האלופה (10-).

לגבי זוסמן ספציפית, נראה כי המניה שלו בירידה. את שלושת המשחקים השבוע הוא סיים עם ממוצעים של 2 נקודות ו-2 כדורים חוזרים בכ-12 דקות על הפרקט. במהלך המשחק אמש הוא חטף נזיפה ארוכה מספרופולוס כשירד לספסל, ובמקרה אחר בו הוחלף לאחר שניסיון חדירה שלו נחסם, תסכול גדול ניכר על פניו. זוסמן אמנם נחשב לשחקן שתורם רבות בפעולות שלאו דווקא נרשמות בסטטיסטיקה והדקות להן הוא זוכה מגיעות לרוב בגלל היכולות ההגנתיות שלו, אך העובדה שאינו מהווה פקטור בהתקפה והירידה בביטחון שלו חייבות להדליק נורה אדומה בצוות המקצועי לקראת המשך העונה בשני המפעלים בהם הצהובים ימשיכו להתחרות.


צריכה להידלק נורה אדומה. זוסמן (דני מרון)

באשר לעובדה שהפועל ירושלים הייתה על הפרקט בשניית הסיום עם שישה שחקנים, כך שאם השופטים היו מבחינים בכך הייתה נפסקת עבירה טכנית נגד האדומים, אישרו בקבוצה שהם מודעים לכך ושהם ציינו זאת בפני גילי עובד, אך רק בסיום המשחק.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי