קטש: "המשחק נגד מכבי ת"א הביא כבוד לכדורסל הישראלי"

עודד קטש
עודד קטש | דני מרון

מאמן הפועל ירושלים התראיין ל-103FM אחרי הדחת הצהובים מהגביע. על המתיחות בין הקבוצות: "אין דם רע, יש יריבות מקצועית". שישה שחקנים בסיום: "היה בלאגן, השעון הראה אפס וחשבו שהמשחק נגמר"

(גודל טקסט)
רבים הפסיקו לספור את הפועל ירושלים בתקופה האחרונה, אחרי שהאדומים נקלעו לרצף של משחקים חלשים ורשמו צמד הפסדי בכורה בליגת האלופות של פיב"א. אבל אתמול (שני) הירושלמים הזכירו לכולם שהם כאן כדי להתחרות על כל התארים ולא חוששים מאף יריבה, כשגברו על מכבי תל אביב בהיכל 'מנורה מבטחים' והדיחו אותה מגביע המדינה, בדרך לחצי הגמר. אחרי הניצחון הגדול שהיווה הצהרת כוונות מצד הקבוצה שלו, המאמן עודד קטש התראיין הערב ל-103FM.


קטש פתח את דבריו בסיכום הערב וענה לשאלה האם הרגיש את האמונה אצל שחקניו: "קשה לדעת לפני, אבל אני סומך עליהם והם גילו אופי. להגיד שידעתי שהמשחק יתפתח כך, לא. אבל תמיד כיף להיות בצד המנצח והיה משחק שלדעתי היווה תעודת כבוד לכדורסל הישראלי".


בחמשת משחקי הליגה הראשונים פתח תמיר בלאט בעמדת הרכז, אך אמש הועדף ג'ייקובן בראון על פניו. המאמן הסביר: "חלק מזה זה עניינים טקטיים, אבל יותר מדי מדברים על החמישייה. תמיר אחד שחקנים שניצחו את המשחק עבורנו, נתן הופעה גדולה והוא שיחק 24 דקות, כך שהנושא לא רלוונטי".


פתח בחמישייה והכריע את המשחק. בראון (דני מרון)
פתח בחמישייה והכריע את המשחק. בראון (דני מרון)


קטש המשיך והרחיב באותו עניין: "הייתי שנה שלמה אצל אובראדוביץ' בפנאתינייקוס ולא פתחתי פעם אחת. שיחקו לפניי שחקנים שלא בטוח שאנשים זוכרים את השמות שלהם, לפעמים זה חלק מתכנית המשחק ששחקנים יבואו בגל השני. כשאימנתי בגליל, סשה בראטיץ' היה השחקן הכי חשוב ותמיד עלה מהספסל. יש לנו שני רכזים ברמות הגבוהות, אל תשכחו שגם ג'ייקובן ניצח לנו משחקים אחרי שעלה מהספסל".


השפעת הדם הרע בין הקבוצות: "לא חושב שיש דם רע, לא הרגשתי כזה. יש יריבות מקצועית וטוב שכך, זה רק מעלה את העניין ויוצר אווירה כמו שהייתה אתמול ויותר עניין, שזה טוב לכולם".




מה הוא שינה בהגנה לעומת ההפסדים האחרונים: "זה הרבה מנטלי. גם במשחק שהפסדנו למכבי עשינו חצי ראשון טוב, ברבע השלישי הצגה יוצאת דופן של ווילבקין ודורסי הכריעה. לא הזכרתי את זה לשחקנים במחצית כי לפעמים אתה לא רוצה שתהיה נבואה שמגשימה את עצמה, אלא פשוט להתרכז בכדורסל ולעשות התאמות. היה לנו ברור שלמכבי יהיו את הריצות שלהם ובאמת היו שתיים או שלוש, אבל בשלושתן טרנט לוקט עשה מהלכים גדולים".


התצוגה של לוקט: "גם אם הוא לא קולע את הכמות הזו, אתה רוצה אותו על המגרש כי הוא עושה המון דברים חשובים מקצועית. גם חובבן היה מרגיש את התרומה שלו והוא תמיד חשוב לנו בשמירה על שחקנים מובילים של היריבה, אבל הפעם הוא תרם גם התקפית וזה עזר לנו מאוד".


גורם מכריע בניצחון. טרנט לוקט (דני מרון)"אתה רוצה אותו על המגרש". טרנט לוקט (דני מרון)


השריקה לפאול על האנטר חצי דקה לסיום: "צריך להודות שבעיניים לא אובייקטיביות, פחות אהבתי את השריקה ולא צריך להיות גאון כדי לדעת את זה, זו שריקה מכרעת בדקה האחרונה של המשחק. אם התוצאה הייתה אחרת, מסתכלים על זה באופן שונה. אבל אחרי שכולם נרגעו, אני חייב להגיד שזה היה משחק לא קל לשיפוט".


ירושלים עלתה עם שישה שחקנים בשנייה האחרונה: "היה המון בלאגן, זה התחיל בדקות האחרונות סביב הספסל שלנו. קודם כל זה לא צריך לקרות כמובן, אני אפילו לא יודע של מי האחריות להבחין בזה. כשהפאול האחרון נשרק, השעון הראה אפס וכולם חשבו שהמשחק הסתיים. רציתי את בריימו במקום ג'ייקובן ומשום מה ג'ייקובן לא שם לב, אבל זה לא משהו שיכול היה להשפיע".


הקבוצה שלו פייבוריטית בחצי הגמר: "היינו במעמד הזה גם שנה שעברה, אמנם אצלנו בארנה והשנה זה ביד אליהו. אם לא הבאתי גביע נכשלתי? בסדר, זו בדיוק המלכודת שאסור ליפול בה ובטח לא להרגיש שכבר זכינו בגלל מה שקרה אתמול וגם לא לבוא לפיינל פור ולחשוב שיש לנו יותר מה להפסיד כי ניצחנו את מכבי".



"אסור להרגיש שכבר זכינו". שחקני ירושלים חוגגים אתמול (דני מרון)


העובדה שנדרשים רק ארבעה ניצחונות כדי לזכות בגביע: "גם לי זה מרגיש שלא יכול להיות ששתי מסגרות כאלה שונות (הליגה והגביע) ומוכרעות באותה השיטה, אבל אני לא צד בעניין. זה מוציא מהעוקץ של קרבות על מיקום כי זה לא תמיד משמעותי אם אתה גומר ראשון, שני או שלישי".


הישראלים בליגה פחות טובים מהזרים: "אני לא מתחייב על זה, אבל בתחושה שלי, הם לא משחקים פחות משנה שעברה. יש שחקנים ישראלים טובים, הם באמת מרוכזים במכבי ובהפועל ירושלים אבל לא רק. אם נסתכל טוב, במקומות שהישראלים טובים הקבוצה מצליחה יותר".


לסיום, קטש נגע גם במצב הקבוצה בליגת האלופות, שם כאמור הפסידה בשני המשחקים האחרונים: "היו לנו שבועיים לא פשוטים, שמונה ימים בדרכים עם נסיעות לא פשוטות ומקומות שלא קל לנצח בהם. אני חושב שהבית שלנו הכי חזק מכולם, כמו בשנה שעברה, אבל יותר שוויוני. אין את השתיים-שלוש קבוצות שכולם יודעים שהן בשר תותחים. אני אוהב את זה ככה, כי זה יותר מעניין. אם היינו מנצחים אחד מהשניים האחרונים זה היה יותר טוב, אבל נצטרך להביא את זה במקומות אחרים".



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי