מנהלת הליגה תציע שינוי בשיטת משחקי גביע המדינה

שמואל פרנקל
שמואל פרנקל | עדי אבישי

בהמשך לסערת מועד המשחק בין מכבי ת"א להפועל ירושלים ובעקבות חוסר הסדר והעומס שהמפעל יוצר בלוח הזמנים של העונה, הגוף המנהל את ליגת העל מעוניין לקיים את משחקי הגביע בשבוע אחד, עם קבוצות מהדרג הבכיר בלבד

(גודל טקסט)

מנהלת ליגת העל הודיעה הערב (שלישי) כי בכוונתה לפנות בקרוב לאיגוד הכדורסל בדרישה לשנות את שיטת משחקי גביע המדינה. רק בשבוע האחרון התחוללה סערה סביב מועד המשחק בין מכבי תל אביב להפועל ירושלים, שהושפע מהשתתפות הקבוצות במפעלים המקבילים בארץ ובאירופה ובהתאם למסמך שפרסם יול"ב (איגוד הליגות האירופיות בכדורסל) החליטו במנהלת להציע מתווה חדש.

הגוף המנהלת את הליגה הבכירה הסביר בהודעתו הרשמית: "בצרפת, איטליה, פולין, ספרד, ליטא וגרמניה משחקות בגביע רק קבוצות הליגה הראשונה, כאשר בארבע הראשונות משתתפות במפעל רק הקבוצות שסיימו בשמונת המקומות הראשונים בטבלה בתום הסיבוב הראשון.

משחקי רבע הגמר, חצי הגמר והגמר משוחקים בשבוע אחד, מה שגורם לעניין רב, פסטיבל של שבוע אחד וגם עוזר בצמצום מועדי הגביע הרבים המעמיסים על הקבוצות.

רייטינג משחק רבע הגמר אמש בין מכבי תל אביב להפועל ירושלים עמד על 5.8 (גבוה יותר ממשחקי מכבי תל אביב ביורוליג) ומוכיח שהקהל צמא למשחקים מכריעים. אנו בטוחים ששיטת גביע שבה רק שמונה הראשונות תשתתפנה במפעל תגרום להכנסת משחקים מכריעים רבים כבר בסיבוב הראשון ותגביר את העניין בליגה. באיטליה, צרפת וספרד שבוע הגביע הוא חגיגה גדולה של כדורסל ואנו בטוחים שהאיגוד יהנה מפירות של חגיגה כזו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי