בשבת: ירושלים נגד גלבוע/גליל, דרבי הכתומות בלב המושבה

שחקני הפועל ירושלים
שחקני הפועל ירושלים | עדי אבישי

אחרי הניצחון הגדול על אנטוורפן, מחזיקת הגביע רוצה להמשיך את הרצף החיובי בארנה. וגם: עירוני נס ציונה תארח את מכבי ראשון, כאשר במחצית המשחק תיערך הגרלת חצי גמר הגביע

(גודל טקסט)

המחזור התשיעי של ליגת העל בכדורסל ייפתח מחר (שבת) עם שני מפגשים מרתקים. הפועל ירושלים תארח את גלבוע/גליל. עוד קודם לכן, עירוני נס ציונה תפגוש את מכבי ראשון לציון בדרבי הכתומות.

לפני המשחק בלב המושבה, יוענקו תארי חודש נובמבר בליגת ווינר סל ל-MVP ג'ף וויטי, שחקן החודש הישראלי רביב לימונד ומאמן החודש נדב זילברשטיין. לימונד יזכה גם במלגת לימודים בסך 1,000 דולרים מתנת רענן כץ. במחצית המשחק תיערך הגרלת חצי גמר גביע המדינה ווינר סל. המשחקים עצמם ייערכו ב-10 בפברואר בהיכל מנורה מבטחים.

הפועל ירושלים (1:5) – הפועל גלבוע/גליל (4:4)
הפועל ירושלים מגיעה אחרי שני ניצחונות בפער גדול: ביום ראשון היא גברה על מכבי אשדוד 69:84, במשחק בו השוותה שיא מועדון עם 40 זריקות מעבר לקשת (בדיוק כמו במשחק שש ההארכות באשקלון). ביום רביעי היא חזרה למקום הראשון בבית ב' של ליגת האלופות במאזן 2:5, לאחר ניצחון בית 72:94 על אנטוורפן. שבעה אדומים קלעו בספרות כפולות והקבוצה צלפה 13 שלשות ב-48%. ג'יימס פלדין סיים כקלע המוביל בשני המשחקים עם 18 ו-17 נקודות בהתאמה.


ג'יימס פלדין. הצטיין בשני המשחקים האחרונים של הפועל ירושלים (דני מרון)

מנגד הפועל גלבוע/גליל קטעה רצף של ארבעה הפסדי ליגה עם 106:115 בחוץ על עירוני נס ציונה, בתום שתי הארכות. האדומים קלעו 14 שלשות ב-44%, אחרי שבארבעת המחזורים הקודמים נעצרו על 5.8 שלשות בלבד ב-28%. ג'סטין טילמן (34 נקודות ו-10 ריבאונדים) וג'ארמר גאלי (32 נקודות, 8 ריבאונדים, 9 אסיסטים ו-5 חטיפות) נבחרו במשותף ל-MVP של המחזור.

כזכור, גלבוע/גליל הנחילה להפועל ירושלים את הפסד הבכורה שלה בליגה אשתקד, 101:99 בגן נר בסיבוב הראשון, אבל מאז מחזיקת הגביע גברה עליה שלוש פעמים בכל המסגרות בהפרש מצטבר של 36 נקודות. המשחק מפגיש בין שתיים מארבע קבוצות ההתקפה הכי טובות בליגה: ירושלים קולעת 88.8 נקודות למשחק, גלבוע/גליל 88.3.


עודד קטש. רוצה להמשיך ברצף הניצחונות (דני מרון)

עירוני נס ציונה (4:4) – מכבי ראשל"צ (1:6)
עירוני נס ציונה פתחה את השבוע עם הפסד ראשון אחרי תשעה ניצחונות רצופים בכל המסגרות, 115:106 בתום הארכה כפולה לגלבוע/גליל, אבל התאוששה עם ניצחון חוץ 69:93 על מכבי אשדוד. דקוואן קוק הוביל את קלעי הקבוצה בשני המשחקים עם 34 ו-20 נקודות בהתאמה והוא זקוק ל-17 נוספות כדי להגיע ל-1,000 נקודות בקריירה בליגת ווינר סל. הכתומים קיבלו שישה קלעים שונים בספרות כפולות בניצחון באשדוד והפגיזו 12 שלשות ב-48%.

מכבי ראשל"צ עומדת על רצף הניצחונות השני הכי ארוך בליגה: שישה. אחרי ניצחון החוץ הדרמטי על הפועל ת"א, חזרה החבורה של גיא גודס לבית מכבי וגברה על הפועל  אילת 74:80, במשחק בו הובילה לכל אורך הדרך. ג'יימס קלי הוביל עם 17 נקודות מהספסל, אלכס המילטון רשם דאבל-דאבל ראשון בישראל של 12 נקודות ו-10 אסיסטים.

שני המפגשים האחרונים בין הקבוצות הוכרעו רק בשניות הסיום בתום דרמה גדולה: 93:95 לראשל"צ לאחר הארכה בסיבוב השני אשתקד עם 21 נקודות, 6 ריבאונדים ו-7 אסיסטים של המילטון ו-84:85 לנס ציונה בסיבוב השלישי בזכות ארבע נקודות של גארי בראון-רמירז בחמש השניות האחרונות. המאזן ביניהן בכל הזמנים בליגה הבכירה עומד על 7:8 לנס ציונה, כאשר תשעה מ-15 המשחקים הסתיימו בניצחונות חוץ.


שחקן חודש נובמבר. ג'ף וויטי (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי