תם הוויכוח: הדרבי התל אביבי יתקיים כמתוכנן

עומרי כספי, תומר גינת
עומרי כספי, תומר גינת | עדי אבישי

אחרי מספר ימים של חוסר ודאות, הפועל תל אביב הגיעה לסיכום עם המשטרה ותארח מחר את מכבי. 80 שוטרים יאבטחו בהיכל "קבוצת שלמה", האדומים יממנו 65 מתוכם

(גודל טקסט)

הוויכוחים והמחלוקת בנוגע לדרבי התל אביבי בכדורסל הגיעו לסיומם: מנהלת הליגה הודיעה היום (שישי) כי המשחק יתקיים מתוכנן והפועל תל אביב תארח מחר ב-20:00 את מכבי תל אביב, במסגרת המחזור העשירי בליגת העל.

כזכור, קיום המשחק הוטל בספק גדול לאור אי הסכמתם של האדומים לעמוד בכמות אנשי האבטחה שדרשה משטרת ישראל, אך הצדדים הגיעו לסיכום לפיו 80 שוטרים יאבטחו את היכל "קבוצת שלמה" והקבוצה המארחת תממן 65 מתוכם – כמות זהה לזו שהייתה בשני המפגשים האחרונים עם היריבה העירונית באולמה הביתי, מה שיחסוך ממנה הפסד כספי. 15 השוטרים הנוספים יהיו בתפקיד, על חשבון המשטרה.

מנהלת הליגה ביקשה להודות למשרד הספורט, בראשות המנכ"ל יוסי שרעבי, על עזרתו המהירה בהשגת הסיכום ופתרון המשבר.

הדרבי יתקיים כמתוכנן. אוהדי הפועל תל אביב (עדי אבישי)
הדרבי יתקיים כמתוכנן. אוהדי הפועל תל אביב (עדי אבישי)

תגובת משטרת ישראל: "כל אירוע ספורט המוני בישראל מצריך נוכחות כוחות שיטור למניעה וטיפול באירועי אלימות, שמירה על הסדר הציבורי והכוונה והזרמת התנועה בעת הגעת הקהל ופיזורו. רמת האבטחה הנדרשת לכל אירוע נבחנת בהתאם למכלול שיקולים רחב ובהתאמה, ההחלטה בדבר מספר השוטרים שיופעלו בשכר במשחק הדרבי התל אביבי, שמתוכנן להתקיים במוצ"ש הקרוב, נבחנה ונקבעה עפ"י שיקולים מבצעיים ועל בסיס הערכת מצב מסודרת.

פניית מנהלת ליגת הכדורסל להפחתת מספר השוטרים נשקלה על ידי משטרת ישראל ונדחתה, בשל הצורך המבצעי האמור. יחד עם זאת, מתוך התחשבות המשטרה בבקשת המנהלת והבנת המצוקות שהוצגו, הוחלט לפנים משורת הדין, כי על אף שכמות השוטרים שנקבעה לא תשתנה, חלק קטן מכוח השיטור יופעל בתפקיד ולא בשכר. משטרת ישראל רואה לנגד עיניה את שלומו וביטחונו של הציבור בכל אירוע ותפעל בהתאם לשם קיומו התקין של המשחק".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי