ירושלים וחולון מתקשות להשיג שחרור להולנד ולאלכסנדר

עודד קטש
עודד קטש | דני מרון

מחזיקת הגביע תצא ברביעי לבאר שבע, אך שחקן הרכש עלול שלא לשחק בגלל שמשרדי פיב"א סגורים. כך גם לגבי הפורוורד של הפועל חולון, שתארח את הפועל אילת

(גודל טקסט)

לוח הזמנים האינטנסיבי בליגת העל בכדורסל יימשך מחר (רביעי) עם שני משחקים שיפתחו את המחזור ה-13. הפועל ירושלים תנסה לשמור על רצף הניצחונות כשתבקר בבירת הנגב והפועל חולון, שנכנעה לירושלים בשבת האחרונה, תנסה לחזור לנצח אחרי שני הפסדים כשתארח את הפועל אילת בהיכל "טוטו".

הפועל באר שבע – הפועל ירושלים (19:00)
הקבוצה של רמי הדר אירחה שלשום את מכבי תל אביב ונוצחה 80:63, במשחק בו רשמה שיא שפל עונתי בנקודות, זריקות עונשין (7) ואיבודי כדור (19). כעת היא תיאלץ להתמודד עם הקבוצה השנייה בטיבה בליגה אחרי הצהובים, כשעודד קטש ושחקניו יגיעו להיכל "הקונכייה". נקודת האור בהפסד לאלופת הייתה יכולתו של עמית שמחון, שקלע 16 נקודות כולל 4/6 לשלוש בבכורה שלו בקבוצה. מאז עלייתה של באר שבע לליגה הבכירה, היא הפסידה בכל שמונת מפגשיה הרשמיים עם הפועל ירושלים: ארבעה בעונה הרגילה, שלושה בפלייאוף ואחד בגביע ווינר.

מחזיקת הגביע הסתדרה ללא תמיר בלאט במחזור האחרון לאחר שהרכז נפגע בקרסול נגד ראשון לציון, אך גברה 84:91 על חולון וחיברה ניצחון שביעי רצוף בליגה, כשסולימאן בריימו סיפק שיא עונתי של 25 נקודות וגם הוריד 10 ריבאונדים. האדומים רשמו את שחקן הרכש ג'ון הולנד להתמודדות מחר, אך השחרור שלו מקבוצת סן מיגל הפיליפינית טרם הגיע בגלל שמשרדי פיב"א סגורים היום ולקבוצה יהיה זמן עד מחר ב-14:00 על מנת לאפשר את שיתופו של של הפורוורד במשחק.

המשחק מפגיש את שתי הקבוצות שזורקות הכי הרבה שלשות בליגה בממוצע: ירושלים 30.3 ובאר שבע 28.8. החבורה מהבירה קלעה לפחות תשע זריקות מחוץ לקשת בכל משחקיה העונה, בעוד זו מבירת מהנגב קלעה כמות דו-ספרתית של זריקות לשלוש בשישה משבעת המחזורים האחרונים.

הולנד לאחר הנחיתה בארץ. ירושלים תצליח להשיג שחרור? (הפועל
הולנד לאחר הנחיתה בארץ. ירושלים תצליח להשיג שחרור? (הפועל "בנק יהב" ירושלים)

הפועל "יונט" חולון – הפועל אילת (21:00)
הסגולים ירדו למאזן שלילי לראשונה מאז המחזור החמישי בעקבות ההפסד לירושלמים, במשחקו הראשון של סטפנוס דדאס כמאמן הקבוצה. היווני יכול להיות אופטימי לקראת הפעם הראשונה שבה יעמוד על הקווים באולמה הביתי של חולון, כיוון שזו עדיין לא הפסידה בהיכל "טוטו" בליגה ומחזיקה במאזן 0:4 בבית, כשההפרש הממוצע בניצחונות עמד על 17.3 לזכותה. גם חולון נתקלה בבעיות בהשגת השחרור של ג'ו אלכסנדר לקראת המשחק מחר, כך שהפורוורד שחזר לקדנציה שנייה בקבוצה עלול שלא לקחת חלק בהתמודדות עם לא יימצא פיתרון עד מחר בצהריים.

הקבוצה של אריק אלפסי ספגה שלשום את הפסדה הרביעי בחמשת המחזורים האחרונים, כשנכנעה 76:74 לגלבוע/גליל בחוץ אחרי ששמטה יתרון דו ספרתי ברבע השלישי וג'ארמר גאלי העניק לחבורה מגן נר את הניצחון עם סל בשניות הסיום. הניצחון של אשדוד בנס ציונה אתמול הותיר את אילת כקבוצה היחידה שעדיין לא ניצחה בחוץ העונה. אלפסי יקבל בחזרה לסגל את לארי גורדון, שנעדר מהמשחק האחרון כיוון ששהה לצד אשתו ההרה.

המפגש האחרון בין הקבוצות הוכרע רק לאחר שתי הארכות, לטובת הפועל חולון שניצחה 102:108 אחרי שגיא פניני כפה הארכה שנייה עם שלשה על הבאזר של הראשונה.

אלפסי. הקבוצה שלו עוד לא ניצחה בחוץ (ערן לוף)
אלפסי. הקבוצה שלו עוד לא ניצחה בחוץ (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי