צפו בתקציר: ירושלים חזרה מפיגור דו ספרתי ל-86:94 על ב"ש

טיישון תומאס
טיישון תומאס | דני מרון

האדומים מחקו מינוס 12 והשלימו משחק שמיני ברציפות ללא הפסד, תומאס ופלדין הובילו שישה קלעים בספרות כפולות עם 18 כל אחד ובראון השווה שיא מועדון עם 16 אסיסטים. שמחון תרם 21 שלא הספיקו למארחת

(גודל טקסט)

הפועל ירושלים פתחה הערב (רביעי) את העשור החדש עם ניצחון חוץ 86:94 על הפועל באר שבע, בהיכל "הקונכייה". מחזיקת הגביע הגיעה ללא תמיר בלאט הפצוע ובלי ג'ון הולנד, לאחר שהקבוצה לא הצליחה להשיג את השחרור שלו בזמן, אבל בהיעדרם קיבלה שיא עונתי בנקודות של בר טימור ומעל הכל – הצגה של ג'ייקובן בראון, שחילק שיא קריירה אישי של 16 אסיסטים והשווה את שיא המועדון.

עודד קטש ושחקניו עדיין במקום השני בטבלה לאחר שהעלו את מאזנם ל-11 ניצחונות לעומת הפסד בודד בליגה, בעוד החבורה מבירת הנגב רשמה את הפסדה השמיני העונה מ-12 משחקים ונותרה במקום הלפני אחרון.

קלעו להפועל באר שבע: עמית שמחון 21, ג'ון פטרוסלי 19, סטפן זאק 16, ספנסר וייס 12, דשון באטלר 9, עדי כהן סבן 6, עמית זיס 3.

קלעו להפועל ירושלים: ג'יימס פלדין וטיישון תומאס 18 כל אחד, בר טימור 17, נמרוד לוי 14 (9 ריבאונדים), ג'ייקובן בראון 11 (16 אסיסטים, 7 ריבאונדים), סולימאן בריימו 10, עידן זלמנסון 6.

ג'ייקובן בראון. 16 אסיסטים (דני מרון)
ג'ייקובן בראון. השווה שיא מועדון (דני מרון)

מהלך המשחק
באר שבע פתחה בחמישייה עם עדי כהן סבן, ספנסר וייס, ג'ון פטרוסלי, דאשון באטלר וסטיב זאק, ירושלים עלתה עם ג'ייקובן בראון, ג'יימס פלדין, נמרוד לוי, טיישון תומאס ועידן זלמנסון. שני הסלים הראשונים במשחק היו של זאק, זלמנסון ותומאס השיבו ואחרי חילופי סלים בין כהן סבן לפלדין, התוצאה עמדה על 6:6. שלשה של עמית שמחון פתחה ריצת 0:12, כשהמארחים כופים איבודים רבים ומשיגים נקודות קלות בדרך ל-6:18. תומאס קטע את הבצורת של האורחת ובר טימור קלע סל ראשון, אבל זאק בסל ועבירה קבע 10:20. כהן סבן עלה על הלוח בחדירה נהדרת, פלדין סגר את הרבע בפיגור 22:12 לקבוצתו אחרי שקלע מקו העונשין.

זאק ופטרוסלי החליפו סלים עם בריימו ותומאס והקבוצה הביתית שמרה על הפער עד אמצע הרבע השני, 20:30. טימור קלע פעמיים מהקו, פלדין הוסיף ליי אפ והוריד את ההפרש לשש, כהן סבן החזיר בסל ונענה באותו מטבע על ידי טימור, שמחון קבר שלשה אבל פלדין השיב באחת משלו וקבע 29:35 מקומי. בריימו קלע מחצי מרחק, זיס צלף מחוץ לקשת אבל בריימו קלע שלשה בצד השני ולוי הוסיף סל שצימק ל-36:38. שמחון חדר כל הדרך לליי אפ, לוי ובראון קלעו שתי זריקות עונשין כל אחד וזלמנסון השלים את המהפך עם סל, 42:40 ירושלמי. באטלר איזן עם קליעת ניתור וג'קובן בראון, עם מהלך של סל ועבירה, קבע 42:45 לאורחים בהפסקה.

המומנטום מסיום המחצית הראשונה נמשך בתחילת השנייה, עם פעולות יפות של בריימו ותומאס ומהלך סל ועבירה של בראון, שקבע 47:55. בראון ירד לקבל טיפול קצר וזה עצר את התנופה של האורחת, פטרוסלי התחמם וביחד עם שמחון הטיס את באר שבע לריצת 2:13 שהפכה את התוצאה, 57:60. טימור הגיב עם שלשה ועבירה ולאחר מכן סל קל מאסיסט של בראון שחזר, תומאס הוסיף דאנק אדיר במתפרצת וטימור סגר 9 נקודות ללא מענה מהקו, 60:66. שמחון קבר שלשה קשה, לוי השיב באותו מטבע וטימור סגר רבע אישי מצוין ביתרון 63:71.

פטרוסלי קלע את 5 הנקודות הראשונות של המארחים ברבע הרביעי, אבל לוי וטימור לא התרגשו ופתחו פער דו-ספרתי, 72:82. באר שבע חזרה מפסק זמן עם חמש נקודות של שמחון וקליעות עונשין של פטרוסלי שהורידו ל-84:79. תומאס קלע סל חשוב, הוסיף חטיפה וסידר לפלדין סל קל. מהלך סל ועבירה של פטרוסלי השאיר את העסק פתוח ובאטלר עם שלשה קיזז ל-88:84 בכניסה לדקה האחרונה. בראון החטיא אבל לקח את הכדור החוזר, טימור נחסם אבל פלדין צינן את ההתלהבות המקומית בשלשה, 84:91, 27 שניות לסיום, וזה בעצם גמר את הסיפור.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי