ג'ייק כהן שחקן החודש, יאניס ספרופולוס המאמן המצטיין

ג'ייק כהן
ג'ייק כהן | עדי אבישי

מנהלת הליגה הכריזה על מצטייני דצמבר. הפורוורד-סנטר של מכבי ת"א הוביל אותה לחודש מושלם של חמישה ניצחונות ליגה, המאמן התמודד בצורה מרשימה עם מכת פציעות קשה

(גודל טקסט)

שחקן החודש האחרון של ליגת ווינר סל בעשור השני של שנות ה-2000 הוא ג'ייק כהן. הפורוורד-סנטר של מכבי ת"א הוביל אותה לחודש מושלם של חמישה ניצחונות מחמישה משחקים וזכה גם במלגת לימודים בסך 1,000 דולרים מתנת רענן כץ. בעקבות מכת הפציעות הקשה ממנה סבלה האלופה בדצמבר, כהן שיחק דקות רבות מהרגיל, קיבל יותר אחריות והגיב בהתאם. ב-30 דקות בממוצע בחודש החולף הוא קלע 17.2 נקודות, הוריד 7.8 ריבאונדים ומסר 3.8 אסיסטים. בנוסף, הוא דייק באחוזים מצוינים מכל הטווחים: 67% לשתיים, 40% לשלוש ו-83% מהקו.

כהן משמש כקפטן הזמני בעקבות הפציעות של ג'ון דיברתולומיאו ועומרי כספי ובשני המחזורים האחרונים היה בשיאו: בניצחון בגן נר הוא נבחר לשחקן המחזור עם שיא קריירה של 33 נקודות, ובניצחון בקונכיה השבוע הוא סיים כקלע המוביל עם 23 נקודות לצד 6 אסיסטים – שווה לשיא הקריירה שלו. הוא קלע 5 מ-9 זריקותיו לשלוש בשבועיים האחרונים ועלה למקום התשיעי בליגה עם 44.4% מעבר לקשת. במחזור שעבר חלף הפורוורד-סנטר על פני אלכס טיוס ולי ג'ונסון והשתווה במקום ה-44 בקלעי מכבי ת"א בכל הזמנים בליגת ווינר סל לקני בארלו עם 968 נקודות. כעת הוא זקוק ל-5 נקודות כדי לעקוף את הוואי לאסוף ז"ל ו-32 נקודות כדי להפוך לשחקן ה-43 בתולדות הצהובים עם 1,000 נקודות במשחקי הליגה הבכירה.

"אני רוצה להודות לכל מי שהצביע עבורי", אמר כהן שמתכונן עם הצהובים למשחק החוץ מול ז'לגיריס קובנה הערב (חמישי) ביורוליג. כהן קיבל את מירב הקולות מפאנל הבוחרים, המורכב מעיתונאים מכל גופי התקשורת המסקרים את הליגה. חברו לקבוצה סקוטי ווילבקין הגיע למקום השני במשאל ביחד עם ג'יימס פלדין מהפועל ירושלים וג'ארמר גאלי מהפועל גלבוע/גליל. שחקנים נוספים שקיבלו קולות היו אלכס המילטון ממכבי ראשל"צ ויהונתן שולדבראנד מהפועל אילת.


ספרופולוס. "התואר מגיע גם לקולגות שלי" (דני מרון)

מאמן החודש
דצמבר 2019 היה חודש שיאניס ספרופולוס לא ישכח לאורך כל הקריירה. הוא התמודד בצורה מרשימה מאוד עם מכת פציעות קשה שהשאירה אותו בחלק מהמשחקים עם מחליף בכיר אחד, קיבל הארכת חוזה ממכבי ת"א לשלוש שנים נוספות והוביל אותה למאזן 0:5 בליגת ווינר סל. פאנל התקשורת בחר בו ברוב קולות לתואר מאמן החודש, כשהוא מקדים את עודד קטש מהפועל ירושלים שהגיע למקום השני.

המאמן היווני איבד בזה אחר זה את הפצועים עומרי כספי, נייט וולטרס, ג'ון דיברתולומיאו, טאריק בלאק ובמחזורי הליגה האחרונים נאלץ להתמודד גם ללא סקוטי ווילבקין, טיילר דורסי ואות'לו האנטר. אף על פי כן, הצהובים המשיכו לשחק את הכדורסל השיטתי והיעיל שלהם, שמרו על 100% הצלחה ועל המקום הראשון בליגה ונשארו בצמרת הגבוהה גם ביורוליג. ספרופולוס לא חשש להעניק דקות משחק לדורי סהר, בוגר מחלקת הנוער שמשחק העונה במסגרת חוק הכרטיס הכפול גם במכבי הוד השרון מהליגה הלאומית. השילוב שלו, שנראה טבעי לחלוטין גם במשחק גדול כמו הדרבי, הוכיח בפעם המי יודע כמה העונה שמשהו טוב מאוד קורה במכבי ת"א, והרבה מהקרדיט על כך מגיע למאמן.

"אני רוצה להודות לליגה ולבוחרים שהעניקו לי את תואר מאמן החודש", אמר ספרופולוס, "אם שואלים אותי, זה תואר קבוצתי שהולך לכל הקולגות שלי בצוות האימון ולכל אנשי המערכת, אבל מעל לכל, לשחקנים שלנו שנתנו את המקסימום על המגרש".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי