ספרופולוס: "אבדיה? אני מאמן במכבי ת"א, לא ב-NBA"

יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס | עדי אבישי

לאחר הניצחון על נס ציונה, היווני התייחס לסקאוטים שהגיעו לצפות בפורוורד: "המטרה שלי לשפר אותו כדי שיעזור לנו. אם בזכות זה הוא יגיע לשם, אשמח". דורסי: "אחת ההופעות הכי גרועות שלנו"

(גודל טקסט)

למרות שהפגינה יכולת פחות טובה בהשוואה לכדורסל שראינו ממנה בעונה הנוכחית, מכבי תל אביב שמרה אמש (ראשון) על מאזן מושלם בליגת העל עם ניצחונה ה-13, 71:80 על עירוני נס ציונה. סקוטי ווילבקין ואות'לו האנטר חזרו לסגל הצהוב אחרי שנעדרו משני המשחקים האחרונים בגלל פציעות, ולכן שניהם קיבלו מנה מבוקרת של דקות (20 ו-18 בהתאמה), מה שלא מנע מהסנטר להצטיין עם 15 נקודות.

האלופה קלעה באחוזים מזעזעים מחוץ לקשת (3/23) ומקו העונשין (15/24), אבל כרגיל, חיזקה את ההגנה ולחצה על הגז בדקות הסיום, שבהן היריבה איבדה ריכוז ולמעשה גם הזדמנות נדירה לגנוב ניצחון בהיכל.

יאניס ספרופולוס הודה כי זו לא הייתה הופעה מרשימה של שחקניו: "לא שיחקנו טוב באופן כללי, היו לנו כמה רגעים טובים אבל הכי חשוב שניצחנו. נס ציונה קבוצה טובה, עשינו עבודה טובה בהגנה על (דקוואן) קוק, לא נתנו לו להיכנס לקצב קליעה. ההתקפה שלהם היא השנייה בטיבה בליגה ועצרנו אותם על 71 נקודות, לכן ניצחנו. בעיקר ברבע האחרון, הראנו חוסר אנוכיות, שיחקנו הגנה טובה שדרכה יצאנו להתקפות במגרש פתוח וקלענו ליי-אפים שהעלו אותנו ליתרון דו ספרתי".


נבחר למאמן חודש דצמבר. ספרופולוס (עדי אבישי)

היווני, שקיבל לפני פתיחת המשחק את פרס מאמן חודש דצמבר, אמר על כך: "מודה לכולם על פרס מאמן החודש, זו עבודה של הקבוצה ולא שלי. הפרס שייך לשחקנים שמנצחים את המשחקים על המגרש ולקולגות שלי, עוזרי המאמן והסקאוטים, הם עושים עבודה מעולה ונותנים את המיטב".

טיילר דורסי, שאמנם סבל מערב קליעה רע בדומה לחבריו אבל גם הראה פעם נוספת שהוא הולך ומתאקלם בעמדת הרכז עם 7 אסיסטים, סיכם לאחר המשחק: "זה היה משחק קשה. אחת ההופעות הכי גרועות שלנו השנה, גם התקפית וגם הגנתית. זה קורה במהלך עונה, השגנו את הניצחון וזה מה שחשוב אבל היה לנו קשה בשני הצדדים של המגרש".

כשהתבקש להסביר מה הקשה על קבוצתו, הגארד השיב: "לא הייתה לנו אנרגיה. פתחנו טוב אבל אחרי הרבע הראשון היינו חסרי אנרגיות בשני הצדדים של המגרש, אפשרנו להם לעשות סלים קלים ולצאת להתקפות מתפרצות. זה היה משחק כזה, צריך למצוא את הדרך לנצח משחקים שכאלה, כמו שהיה לנו בז'לגיריס. אנחנו צריכים ללמוד לנצח משחקים צמודים".

עומרי כספי. חלק מרשימת הפצועים הארוכה (עדי אבישי)

מבחינת ספרופולוס, היעדר האנרגיות דווקא התקבל על הדעת: "לא קל לשחק בשתי המסגרות ולהגיע לכל משחק במלוא האנרגיה והריכוז, מדובר כאן בבני אנוש. מצד אחד אני מברך את השחקנים על הניצחון ומצד שני זה נכון שצריך לשחק עם יותר אנרגיות כי זה המצב עבור כל קבוצות היורוליג ואחרי חודשיים-שלושה של משחקים, צריך להראות אופי ולהופיע. ככה הופכים לווינרים".

מי שהביט אמש לעבר המחנה הצהוב ראה שורה של שבעה שחקנים בלבוש אזרחי, כלומר שלושה פצועים וארבעה שלא רשומים לליגה. המאמן התייחס לשאלה מי יהיה הזר השמיני שיירשם ומתי זה יקרה: "אנחנו לא רוצים לעשות זאת עכשיו, אלא לחכות עוד כמה ימים כדי לבדוק את הסגל ולחכות לראות מה יקרה עם הפצועים ואז נחליט. אנחנו לא רוצים לעשות צעד שיתנקם בנו בהמשך".

ביציע ישב אורח מכובד ביותר, מסאי יוג'ירי – נשיא טורונטו ראפטורס ומי שבנה את הקבוצה שזכתה באליפות ה-NBA לפני קצת יותר מחצי שנה. יוג'ירי הגיע יחד עם המנהל המקצועי של הקבוצה הקנדית, טוני וובסטר, כמובן במטרה לצפות בדני אבדיה. הטאלנט הצעיר נקלע לבעיית עבירות מוקדמת וישב דקות ארוכות על הספסל, אבל חזר כחמש דקות לסיום ובהן קלע 7 נקודות והוריד 3 ריבאונדים מתוך 9 ו-5 שהיו לו במשחק כולו.


אבדיה. הגיעו לצפות בו (עדי אבישי)

ספרופולוס היה מרוצה מהתגובה של אבדיה אחרי ישיבה מתסכלת על הספסל: "חשוב שילמד להתמודד עם מצבים כאלו. שלחתי את בראיינט להחליף אותו כשהוא ביצע את העבירה השנייה ומיד הוא עשה את השלישית, אחר כך גם את הרביעית וזה תסכל אותו. ניסיתי להרגיע אותו, להגיד לו שהוא צריך להיות מפוקס כדי לשחק עם ארבע עבירות בדקות הכי חשובות ואני שמח שהוא עשה את זה טוב. הוא עלה רענן כי הוא לא שיחק הרבה עד אותו שלב והחלק שלו היה מכריע בהשגת הניצחון".

היווני גם דאג להבהיר בנחרצות שהוא כלל לא מתחשב בנוכחות נציגים מהליגה הטובה בעולם כשזה נוגע לשיתופו של אבדיה: "אני לא מאמן ב-NBA, אלא במכבי תל אביב. אני לא שם קצוץ על אם הוא ילך ל-NBA או לא. אני רוצה שהוא ישתפר וישחק טוב וכמובן שאשמח אם זה יעזור לו להגיע לשם, אבל התפקיד שלי הוא לשפר אותו כדי שיעזור למכבי תל אביב. וזה תקף לכולם, לא רק לדני".

"הוא בן 19 וזוסמן בן 21, אנחנו משחקים עם שניהם ביורוליג", המשיך ספרופולוס, "איזו קבוצה ברמה הזו משתפת שחקנים כאלה צעירים? ואני מאמן זר, לא ישראלי, אבל אני רוצה לקדם את השחקנים הישראלים כי אני אוהב אותם ואני רוצה שיהיו טובים. כך גם לגבי שאר הצעירים, אני מאמין בהם והם לא משחקים כי הם לא מתאמנים איתנו ולא מכירים את השיטה. המטרה שלי כמאמן היא לא רק להשיג ניצחונות, אלא גם לקדם שחקנים. זה הסגנון שלי".

העיקר הניצחון. שחקני מכבי תל אביב (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי