נמשך העימות בין האיגוד למנהלת: "מישהו פה התבלבל"

עמירם הלוי
עמירם הלוי | עודד קרני

שני הגופים שמנהלים את הכדורסל הישראלי ממשיכים להתנצח על רקע סוגיית מספר העולות והיורדות. במנהלת לא מסכימים להוריד שתי קבוצות, מזכ"ל האיגוד במכתב: רק האיגוד מחליט"

(גודל טקסט)

היחסים הרעועים וההתנצחויות בין שני הגופים המנהלים את הכדורסל הישראלי, מנהלת ליגת העל והאיגוד, החריפו לאחרונה על רקע סוגיית העולות והיורדות, שטרם נפתרה. איגוד הכדורסל ומנהלת הליגה הלאומית דורשים שבתום העונה יעלו שתי קבוצות מהלאומית לדרג הבכיר. במנהלת ליגה העל מוכנים להסכים לשתי עולות, אך מצד שני מסרבים להוריד שתי קבוצות ומציינים כי לא יהיו מוכנים לליגה של 13 קבוצות.

. מנכ"ל המנהלת עדלי מרכוס העביר מכתב לאיגוד בו כתב: "נודע לנו מקבוצות ליגת העל כי פניתם לראשיהן באופן אישי, בניסיון לחתור תחת סמכות מנהלת ליגת העל. כידוע, בהסכם בין האיגוד למנהלת הוגדר ונקבע מפורשות כי מספר הקבוצות בליגה הבכירה כפוף להסכמת המנהלת. ראשי הקבוצות מסרו לנו שאתם חותרים תחת הוראות הוראות ההסכם ומנסים לגייס אותם להסכים להגדלת הליגה למספר אי זוגי של קבוצות בשנה הבאה. הנכם נדרשים לחדול מיידית מחתירה תחת ההסכם ותחת הסמכות שניתנה למנהלת בהסכם זה. שנית – רשמנו לפנינו את התנהלות האיגוד לעיל ובהחלט ניקח אותה בחשבון לעתיד לבוא”.

היום (שני) הגיעה תשובת האיגוד עליה חתום המזכ"ל יעקב בן שושן, שכתב: "כידוע לך, מנהלת הליגה היא ארגון תחת איגוד הכדורסל ומישהו פה התבלבל. לידיעתך, כל קבוצות הכדורסל בישראל, ובכללן קבוצות ליגת העל, הן תחת איגוד הכדורסל. הוא ורק הוא המחליט היחידי בכל נושא הכדורסל. בנוסף כל ראשי הקבוצות שפנו אליך, תפנה אותם אליי. וגם אנחנו רשמנו לפנינו".

יש לציין כי את המנהלת מרכיב דירקטוריון הכולל את יושבי ראש הקבוצות, שלמעשה כפופות לאיגוד. נכון לעכשיו לא נקבע מועד לדיון מסודר בין הצדדים.

יויו"ר מנהלת הליגה, שמואל פרנקל (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי