הוא צהוב: אמארה סטודמאייר חתם במכבי תל אביב

אמארה סטודמאייר
אמארה סטודמאייר | מכבי תל אביב

הפורוורד הוותיק חוזר לישראל וישחק עבור הצהובים עד תום העונה: "מודה בצניעות על ההזדמנות ושמח להיות בישראל". ספרופולוס: "הוא מגיע לעזור לקבוצה בליגה וביורוליג"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

עכשיו זה רשמי. לאחר משא ומתן שארך חודשים, ובעקבות מכת הפציעות הקשה, מכבי תל אביב הודיעה הבוקר (רביעי) על החתמתו של אמארה סטודמאייר עד תום העונה. הפורוורד בן ה-37, שנבחר בדראפט 2002 ועשה קריירה מפוארת ב-NBA, בעיקר בימיו בפיניקס ובניו יורק, התקרב לישראל כזכור לכולם ב-200 כשגילה על הקשר היהודי שלו דרך אמו.

הוא החל ללמוד תורה, התקרב לקהילה היהודית, שימש כעוזר מאמן נבחרת קנדה למכביה, השיק קו יינות כשרים, אימץ שם עברי (יהושפט), רכש אחוזים בהפועל ירושלים ובמרץ 2019 אף קיבל אזרחות ישראלית. סטודמאייר שיחק בבירה בעונת 2016/17 ובעונת 2018/19 ואף זכה איתם בגביע ווינר (2016), באליפות (2016) ובגביע המדינה (2019).

בחודש אוקטובר האחרון, לאחר סיבוב לא מוצלח בליגת הביג 3, הכוכב חתם בליגה הסינית ושיחק חודשיים במדי פוג'יאן סטורגאונס, עד שעזב במפתיע. גם בקיץ האחרון הצהובים שוחחו עם אמארה על האפשרות שינחת בהיכל מנורה, אך הפערים הכספיים היו גדולים מדי. לאחר מכת הפציעות והצורך בשחקן ישראלי, סטודמאייר חתם באופן רשמי.

"אני מודה בצניעות על ההזדמנות ושמח להיות בישראל, המקום שאני אוהב, ועל כך שיש לי הזדמנות לשחק ברמה הגבוהה ביותר באירופה – זה חלום שהתגשם", אמר אמארה סטודמאייר לאתר הרשמי של המועדון לאחר החתימה.

המאמן יאניס ספרופולוס אמר לאחר החתימה: "אנחנו מרוצים מאוד על כך שאמארה סטודמאייר ילבש את הגופיה 'הכבדה' של מכבי FOX תל אביב, הוא מגיע לעזור לחבריו החדשים ולקבוצה בליגה הישראלית וביורוליג. אני רוצה לברך אותו על הצטרפותו לקבוצה שלנו ולמשפחת מכבי. אני רוצה גם להודות לבעלים על התוספת, אחת נוספת במהלך העונה, הם נותנים לנו כל מה שצריך למען הצלחת הקבוצה".

גורם בכיר בהפועל ירושלים מסר: "אין לנו נגיעה לגבי שחקנים שחתמו במכבי. כמו שלא הגבנו על החתמת ג" קסון או ריינולדס במכבי או על החתמת שחקנים בראשון או בחולון כך גם לגבי אמארה". לעובדה שהוא בעל מניות בהפועל ירושלים? "זה נכון. זה המצב. הוא לא יידע אותנו על הרצון שלו לחתום בירושלים זה לא רלוונטי וזה לא מעניינינו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי