צפו: 80:91 לקאסטריטיס בבכורה, הפועל ת"א הנחילה לירושלים הפסד ביתי ראשון

לנזל סמית' ג'וניור, מארק ליונס
לנזל סמית' ג'וניור, מארק ליונס | דני מרון

האפקט היווני: המאמן החדש הגיע עם האדומים לארנה והדהים את בעלת הבית, שרשמה שם מפתיחת העונה 15 ניצחונות בכל המסגרות. 23 נקודות ו-11 אסיסטים למארק ליונס

(גודל טקסט)

המחזור ה-18 בליגת העל בכדורסל יצא לדרך אחר הצהריים (שישי) בפיס ארנה, שם אירחה הפועל ירושלים את הפועל ת"א, עם מאמנה היווני החדש יאניס קאסטריטיס, בבכורה מוצלחת מאוד על הקווים. האדומים מתל אביב הדהימו כשניצחו 80:91, אחרי שהובילו מהפתיחה ולא שמטו את יתרונם עד לסיום. ירושלים ספגה הפסד ביתי ראשון העונה אחרי 15 ניצחונות בכל המסגרות.

הפועל ת"א נראתה כמו קבוצה חדשה והדברים אמורים בעיקר למארק ליונס, שאכזב מאוד בשבועות האחרונים אבל היום היה בשיאו עם דאבל-דאבל גדול ועבודה יפה גם בהגנה. האדומים הציגו התקפה מפרגנת, השיגו יתרון משמעותי מאוד בצבע בעזרת עוד משחק יעיל של לטאביוס וויליאמס וכיבו את האורות עם שלוש שלשות של תומר גינת ברבע הרביעי.

ירושלים ממשיכה לאבד גובה בליגה עם הפסד השלישי בארבעת המשחקים האחרונים. פחות מ-48 שעות אחרי ההתעלות מול בורגוס והבטחת יתרון הביתיות בפלייאוף ליגת האלופות, מחזיקת הגביע נראתה כבויה ולמרות הדחיפה של הקהל המקומי לא הצליחה לייצר ריצה כמו במשחקים הקודמים, בעיקר בגלל אחוזי קליעה רעים מעבר לקשת. ג'ייקובן בראון וטיישון תומאס היו הבולטים בשורות הקבוצה, שלא רשמה את ג'יימס פלדין.

ירושלים פתחה עם תמיר בלאט, ג'ייקובן בראון, ג'ון הולנד, נמרוד לוי וטיישון תומאס, ת"א עם מארק ליונס, לנזל סמית' ג'וניור, ג'ורדן המילטון, תומר גינת ולטאביוס וויליאמס. בלאט קבר את השלשה הראשונה במשחק וסל קל של לוי קבע 0:5. וויליאמס העלה את האורחת על הלוח והוביל 11 נקודות ללא מענה, לפני שתומאס עצר את המפולת בשני סלים רצופים, 11:9. ליונס והמילטון שמרו על היתרון, אבל שלשות של לוי ובר טימור השוו, 15:15. גינת וקופברג החלו ריצה נוספת, הפעם 0:6, ושלחו את עודד קטש לפסק זמן בפיגור 21:15. עידן זלמנסון קלע נקודות בכורה והוסיף חטיפה ובסיום הרבע – 17:21 לאדומים מתל אביב.


תמיר בלאט (עדי אבישי)

טימור קלע את הסל הראשון של הרבע השני וגם שלווין מאק עלה על הלוח, אבל ליונס עם שלשה ושני אסיסטים במתפרצות הגדיל ל-22:30. האורחים נראו נהדר, ליונס המשיך לחלק מסירות יפות ושלשה שלו קבעה כבר 26:37. בראון התחיל לקחת אחריות בהתקפה עם שבע נקודות ואסיסט יפה צימק ל-39:35. ליונס מסר אסיסט שביעי להמילטון וסגר מחצית טובה של הפועל ת"א ביתרון 35:41. 

מאק פתח טוב את המחצית השנייה באסיסט וחדירה יפה, אבל המילטון וליונס הגדילו בחזרה, 39:48. וויליאמס פתח פער דו-ספרתי, בלאט חדר יפה לטבעת אבל קטש ספג עבירה טכנית וליונס הקפיץ את וויליאמס לאלי הופ גדול, 42:53. בלאט סחט עבירה בניסיון שלשה ודייק פעמיים מהקו, ליונס חדר לעוד סל קל וגינת פתח יתרון שיא, 44:57. בלאט העיר את הקהל המקומי בשתי שלשות רצופות, ליונס המשיך לחדור את ההגנה הירושלמית אבל תומאס צימק ל-60:52. גינת קלע, בלאט מצא את תומאס אבל ליונס שוב לקח את בריימו לטיול ובסיום הרבע השלישי – 54:64 להפועל תל אביב. 

תומאס קלע את כל שש הנקודות הראשונות של הרבע הרביעי, דניאל קופרברג כיפר על טעויות בהגנה עם סל יפה אבל תומאס ענה לו, 66:62. גינת הרגיע את ההתלהבות המקומית בשלשה חשובה, הולנד קלע נקודות בכורה בתיקון מריבאונד התקפה וסמית' ג'וניור הגדיל ל-64:73 בשלשה ועבירה. המארחת המשיכה לחיות על נקודות מהזדמנות שנייה ובראון דייק פעמיים מהקו, הולנד החטיא מבחוץ וגינת בשלשה נוספת הגדיל שוב לדו-ספרתי, 66:76 באמצע הרבע הרביעי. 


טיישון תומאס (אודי ציטיאט)

בלאט נפגע בקרסול בעקבות נחיתה לא טובה וליונס טס לסל קל, מאק קלע שתי זריקות עונשין אבל גינת עם השלשה השלישית שלו ברבע הרביעי השווה את יתרון השיא, 68:81. בראון ניסה לצמק בארבע קליעות עונשין, אבל וויליאמס ענה לו פעמיים בצד השני עם סלים קלים בצבע, 72:85. קליעות עונשין של המילטון וליונס סגרו את הסיפור סופית, בראון ותומאס עוד המשיכו להילחם אבל זה היה מאוחר מדי. בסיום 80:91 מפתיע מאוד להפועל תל אביב. 

קלעו להפועל ירושלים: טיישון תומאס 23 נקודות, ג'ייקובן בראון 20, תמיר בלאט 15, בר טימור 7, נמרוד לוי ושלווין מאק 5 כ"א, עידן זלמנסון 3, ג'ון הולנד 2 ו-8 ריבאונדים.

קלעו להפועל ת"א: מארק ליונס 23 נקודות, 11 אסיסטים, 5 חטיפות, לטאביוס וויליאמס 21 ו-8 ריבאונדים, ג'ורדן המילטון 19, תומר גינת 17 ו-9 ריבאונדים, לנזל סמית' 7 ו-6 אסיסטים, דניאל קופרברג 4.


עודד קטש (לירון מולדובן)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי