צפו: אילת הנחילה למכבי ת"א הפסד ליגה ראשון, ווילבקין נפצע

סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין | אודי ציטיאט

הפתעת ענק במחזור ה-18. הכוכב שהחליק וסובב את כף רגלו ברבע האחרון, ירד מהפרקט נאנק מכאבים. שיא קריירה לאבדיה עם 26 נקודות. דבנפורט בלט עם 20 נק' בדרך ל-81:86

(גודל טקסט)

המחזור ה-18 בליגת העל בכדורסל שהחל ביום שישי בהפתעה כשהפועל תל אביב ניצחה בארנה את הפועל ירושלים 80:91, נמשך הערב (שבת) עם עוד הפתעה ענקית כשהפועל אילת מהתחתית, ניצחה בביתה את מכבי תל אביב והנחילה לאלופה הפסד ראשון העונה בליגה – 81:86. בשבוע שעבר, אילת הגיעה לאשדוד לקרב קריטי במאבק נגד הירידה וסימנה וי חשוב. הערב, כשהיא משוחררת מלחץ התחתית, השיגה קבוצתו של אריק אלפסי את ניצחונה הגדול ביותר העונה. 

אילת פתחה עם אבי בן שימול, רייבונטה רייס, רפי מנקו, קיוון דבנפורט ואריק תומפסון, מכבי ת"א עם סקוטי ווילבקין, אלייז'ה בראיינט, דני אבדיה, קווינסי אייסי ואות'לו האנטר. אבדיה התחיל חזק כמו בדרבי עם חמש הראשונות בצהוב, דאנק של האנטר קבע 2:7. תיקון בריבאונד התקפה של תומפסון ושלשה של בן שימול השוו, לפני שמהלך ארבע נקודות של ווילבקין החל ריצת 0:12 בכיכובו של אבדיה החם שקבע 7:19. יהונתן שולדבראנד שעלה מהספסל ודבנפורט החזירו את המארחים לעניינים, זיו בן צבי חטף שני כדורים ברציפות והריץ מתפרצות שצימקו ל-19:14. אבדיה קלע בעוד חדירה יפה, דבנפורט ענה לו אבל ג'ייק כהן סגר את הרבע ביתרון של הצהובים – 16:23.

הרבע השני התאפיין בקצב נמוך יותר ובעיקר באחוזי קליעה נמוכים יותר ואחרי שלוש דקות קלעה כל קבוצה רק שתי נקודות. דאנק גדול של אייסי ושלשת בכורה של רייס קצת העירו את המשחק ובראיינט קבע 22:30. יאניס ספרופולוס העלה מהספסל את דורי סהר וגם את הראל רינסקי, מנקו קירב את אילת ודבנפורט סיפק פולו דאנק גדול אבל ווילבקין כיפר על טכנית עם חטיפה ושלשה במתפרצת, 29:36. תומפסון קלע בצבע, סהר ענה עם נקודות מריבאונד התקפה וסגר את המחצית ביתרון 31:38 לאלופה. 


אבדיה שיא קריירה עם 26 נקודות שלא הספיקו (מאור אלקסלסי)

מנקו חזר מההפסקהשה עם שלשה ודבנפורט צימק ל-38:36. האנטר הטביע, דבנפורט צלף גם הוא מבחוץ ומנקו נתן לאילת יתרון ראשון מאז הדקה הראשונה, 40:42. האנטר השווה, אבל דבנפורט קבר שלשה נוספת, סיפק גם חסימה נפלאה ועם שלשה שלישית ברבע שלח את ספרופולוס לפסק זמן, 42:48 לאילת. האנטר קלע שני סלים רצופים מהזדמנות שנייה, אבל ספרופולוס ספג עבירה טכנית ורייס קבע 46:49 מהקו. ווילבקין קלע חמש נקודות רצופות, רייס במתפרצת ובן צבי מעבר לקשת שמרו על הפער, 51:54. אבדיה המשיך את מבול השלשות, דורסי חדר מצוין לטבעת והחזיר את ההובלה, רייס השווה בסיום הרבע ל-56:56.

אילת המשיכה להפגיז מבחוץ עם שלשות של שולדבראנד ורייס, אלפסי ספג עבירה טכנית ואייסי צימק ל-62:59. בן צבי ודורסי חדרו נהדר לטבעת כל אחד בתורו ושולדבראנד בצליפה נוספת הכפיל את הפער, 61:67. שולדבראנד קלע מתוך הקשת עם סל ועבירה ובן צבי פתח יתרון דו-ספרתי אחרי עוד חטיפה, 61:72. האנטר עצר את הריצה ועם שש נקודות רצופות החזיר את הצהובים לעניינים, אבל בן צבי שוב חדר עד לטבעת, קלע  וסחט עבירה חמישית מדורסי, 67:76. שתי שלשות של אבדיה פתחו את המשחק מחדש בכניסה לדקה האחרונה, אבל שולדבראנד בשלשה גדולה קבע 73:79, 44 שניות לסיום.


אריק אלפסי. ניצחון ביתי ענק (עדי אבישי)

האנטר תיקן החטאה של בראיינט, בן צבי נשלח לקו והחטיא פעמיים, בראיינט צלף והוריד ל-79:78 בלבד, 24 שניות לבאזר. הצהובים שלחו לקו את רייס שקלע פעמיים, אילת ביצעה עבירה על אבדיה, שקלע רק את הראשונה ודבנפורט שלקח את הריבאונד קלע רק את השנייה, 79:82 עם 10 שניות על השעון. מנקו שלח לקו את אבדיה, שדייק פעמיים, 82:81, שבע שניות לסיום. אלפסי ביקש פסק זמן כדי לסדר הכנסת כדור לרייס, שסחט עבירה חמישית מבראיינט וקלע פעמיים, 81:84. אבדיה שוב הלך לקו, החטיא את הראשונה, החטיא את השנייה בכוונה והאנטר כמעט לקח את הריבאונד, אבל הכדור ברח לו החוצה, 3.2 שניות לסיום. רייס סגר עניין מהקו ונתן את האות לחגיגות, 81:86 מפתיע לאילת.


יאניס ספרופולוס. הפסד בכורה בדרום (דני מרון) 

קלעו לאילת: קיוון דבנפורט 20 נקודות, רייבונטה רייס 18, יהונתן שולדבראנד 14, רפי מנקו 13, זיו בן צבי 11, אריק תומפסון 5, אבי בן שימול 3, גילברט בראון 2.  

קלעו למכבי ת"א: דני אבדיה 26 נקודות, אותלו האנטר 18, סקוט ווילבקין 12, טיילר דורסי וקווינסי אייסי 7 כ"א, אלייז'ה בראיינט 5, ג'ייק כהן 4, דורי סהר 2.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי