קטש לקראת גמר הגביע: "לא משנה בכמה תארים זכינו, הקהל שלנו מרגש"

עודד קטש
עודד קטש | אודי ציטיאט

מאמן הפועל ירושלים: "לא מסכים עם האמרה שיש לנו רק מה להפסיד. הגענו לכאן בזכות גדולה ואנחנו גאים בדרך שלנו". פרנקו: "לא עוד משחק. נצטרך להיות כמעט מושלמים כדי לנצח". טימור: "כקפטן, יש לי יותר אחריות"

(גודל טקסט)

אנחנו כבר סופרים את הדקות לגמר הגביע המדינה ה-60 אי פעם, כאשר הפועל ירושלים תפגוש מחר (חמישי) ב-21:00 את עירוני נהריה בהיכל מנורה מבטחים לקרב על התואר. הירושלמים הם המחזיקים הנוכחיים של הגביע, והם רוצים לזכות בפעם השנייה ברציפות והשישית בתולדותיהם. מן העבר השני, עבור נהריה מדובר בגמר הראשון בתולדותיה והיא תקווה לבוא ולהפתיע את הקבוצה מהבירה.

במסיבת העיתונאים המסורתית שנערכה הערב התייחס המאמן עודד קטש אין מנטרלים את רעשי הרקע לפני הגמר: "במערכת כמו הפועל ירושלים זה לא קשה. היא מאוד מנוסה, יודעת לייצר את השקט הנכון ונותנת לצוות והשחקנים להתרכז בהכנות למשחק ולהגיע מרוכזים. אמרתי אחרי חצי הגמר שמעבר למעמד, שהוא מרגש כל שחקן ולא משנה כמה תארים לקח לפני, הקהל שלנו מרגש בצורה יוצאת דופן והתמיכה שלו מייתרת את הדיבור על מוטיבציה. ניסינו להתכונן כמה שיותר, נהריה מאוד מנוסה וזה יתרון במעמדים כאלה. קל זה לא יהיה, נצטרך להביא האנרגיות הנכונות ולהיות אגרסיביים 40 דקות ולקוות שהדברים יסתדרו לכיוון שלנו".

מניסיונו עם אילת, כמה זה תלוי מנטליות: "כל קבוצה והסיטואציה שלה. הלחץ הוא אותו לחץ, לא משנה עם איזו קבוצה אתה מגיע. גם על נהריה יהיה אותו לחץ כמו על השחקנים שלנו. לא משנה אם אתה פייבוריט או אנדרדוג. אני לגמרי לא מתחבר לזה שיש לנו רק מה להפסיד, אדאג גם להגיד לשחקנים. יש הרבה מה להרוויח, אנחנו פה בזכות גדולה ואנחנו גאים בדרך שעשינו. נעלה זקופים. מי שהיה חלק מהזכייה בשנה שעברה יודע את זה. בשביל זה צריך לבוא ולהיות שם מהרגע הראשון. אף אחד לא מבטיח שהזריקות ייכנסו מהרגע הראשון, אבל כן צריך להיות שם מבחינת האנרגיות".


קטש. "קל זה לא יהיה" (מאור אלקסלסי)

מנגד, מאמן נהריה דני פרנקו סיפר כיצד מנטרלים את היתרונות של ירושלים: "זה לא עוד משחק. היינו אתמול בהתאוששות בנהריה וההתרגשות היא גדולה, כבוד גדול לעיר ולנו שמתחילת שנה ידענו שזו ההזדמנות של המועדון הזה להגיע לרגע הזה. לא בהרבה מקרים מאמן מגיע לרגעים שהוא יכול להגיד עליהם בקיץ שהוא היה חותם עליהם. צריך לשים ההתרגשות בצד, הבסיס הכי חשוב. ברור לנו מה ניצב מהצד השני, אבל מעדיפים להתעסק בעיקר בעצמנו. זה אומר שצריך לעשות הכל הרבה יותר טוב, מרווח הטעויות קטן. נצטרך להיות כמעט מושלמים כדי לקחת את המשחק".

"סביב הקבוצה יש תחושה גדולה של הישג וזה יכול לטשטש. נכון שכבר עשינו משהו גדול, אבל זה משחק אחד ותהיה פה אווירה מדהימה. אני מכיר את הקהל של ירושלים, תהיה פה חוויה ואני מקווה שגם אנשים מנהריה יצליחו להגיע כמה שיותר. בסופו של דבר אנחנו מקצוענים, השחקנים תחרותיים ואין אחד שעולה למשחק כזה ולא נכנס בשיאו מבחינת דריכות. צריך לנתב את זה למקומות טובים, כי מרווח הטעויות מצטמצם למינימום למרות שאנחנו מנוסים, אנחנו פחות עמוקים וצריך לתכנן בדקדקנות כדי שנעמוד בקצב ובאינטנסיביות של ירושלים".

מה עושים כדי שדומיניק ווטרס לא יאבד עשתונות: "אנחנו לא צריכים לעשות יותר מדי. מי שמכיר אותו, כמה שהוא נראה אמוציונלי, הוא מאוד מודע להכל. הוא יודע שהוא צריך לעבוד על עצמו ויעשה את זה. אני לא רוצה להמר, אבל לא נראה לי שתהיה מחר בעיה מהבחינה הזו. הוא לא ילד, הוא היה במצבים האלה בעבר. האירוע הזה הוא חג לכדורסל הישראלי, אחד משני אירועי השיא של העונה וכל אחד רוצה להיות בו. סומך עליו ב-100% אחוז, מוכן ללכת איתו לכל מלחמה ואני בטוח שגם הוא וגם הקבוצה יעשו הכל כדי להיות מרוכזים רק בכדורסל ובלהיות הכי טובים שאפשר. כל מחשבה מעבר לזה לא מטרידה אותי".


קטש מול פרנקו (לירון מולדובן)

האם הוא מרגיש שיש לו מה להוכיח להפועל ירושלים: "ממש לא. היו לי שנתיים נהדרות שם, זה טבעו של הכדורסל. יש לי רק זיכרונות טובים, אוהב את המקום ומתחבר למה שעודד אמר על השקט שהמערכת יודעת לתת ואלו אנשים שמצליחים גם מעבר לכדורסל. אין לי מה להוכיח, שמח שאני פה עם קבוצה שלישית כבר ואולי מה שהיה לי להוכיח זה לבוסים שלי, שהאמינו בי ונתנו לי הזדמנות לאמן את הקבוצה הזו, ולשחקנים שלי, שאחרי עונה קצת קשה הגענו לערב הזה. זו חוויה ותעודת כבוד לכולנו".

כמו בחצי הגמר, גם הקפטנים של שתי הקבוצות התייצבו מול המיקרופונים. בר טימור סיפר על תחושותיו כשהוא מגיע למעמד לראשונה כקפטן: "חושב שיש לי כעת יותר אחריות. עוד משהו על הכתפיים. מן הסתם זה יותר מרגש. אבל עשינו דברים בעבר וגם מחר אני מקווה שנוכל לעשות משחק טוב".

איך מונעים מהלחץ לשתק אותם: "ברור שיהיה לחץ, ברור שרוב הקהל יהיה שלנו ולא מתכחשים לזה. חלק מהעבודה היא להתמודד, לשים את הרעש בצד. מן הסתם אנחנו מכירים אותם ממפגשים קודמים העונה. פחות מתמקדים במה שיש לנו להפסיד, אלא מתרכזים בכדורסל עד כמה שאנחנו יכולים".


בר טימור. "חושב שיש לי כעת יותר אחריות" (דני מרון)

אחריו, טוני גפני הסביר שההפסד של נהריה לפני כחודש וחצי נגד ירושלים לא ישפיע על משחק הגמר: "לא חושב שאותו משחק ישקף על מחר. כמו שלא שיקף נס ציונה. ידענו איזה כישרון יש להם, זה ידרוש ריכוז 40 דקות והוצאה לפועל כדי להישאר במשחק ולהיות בעמדת ניצחון".

עד כמה מבינים שהם קרובים להיסטוריה: "כמובן שהאנרגיות סביב המועדון והעיר הכי גבוהות שיכול להיות. חדר ההלבשה שלנו מלא באנדרדוגים, אני כזה מגיל 7. יש לנו חבורה שמאמינה שהכל אפשרי ואנחנו מכבדים את ירושלים, אבל יש לנו מטרה אחת ואנחנו נגיע כדי להשיג אותה".

מלבד המאמנים והקפטנים, ג'רל מקניל דיבר לפני פתיחת מסיבת העיתונאים והתנצל על התקרית שהתרחשה במשחק חצי הגמר עם קפטן נס ציונה טל דן: "מתנצל על מעשיי, לוקח אחריות על כך שלא מנעתי מהמצב להתדרדר כך. בימים האחרונים התעסקו בי המון וזה לא צריך להיות כך, השיח צריך להיות על שתי הקבוצות שמתחרות על התואר. זה לא משקף אותי או את הקבוצה שלי, אז רק רציתי לנצל את הרגע כדי לבקש סליחה".


גפני. "יש לנו מטרה אחת ואנחנו נגיע כדי להשיג אותה" (לירון מולדובן)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי