בפעם השנייה ברציפות: הפועל ירושלים מחזיקת גביע המדינה

שחקני הפועל ירושלים
שחקני הפועל ירושלים | דני מרון

עירוני נהריה חזרה מפיגור דו ספרתי ונלחמה עד הרגע האחרון, אך זה הספיק רק ל-92:89 מול עודד קטש ושחקניו, שזכו בתואר בפעם השישית הודות לערב מופלא של ג'ייקובן בראון

(גודל טקסט)

10,423 צופים, ביניהם נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראו הערב (חמישי) בהיכל התל אביבי את אחד ממשחקי גמר הגביע המותחים והדרמטיים ביותר שראינו. עירוני נהריה חזרה מפיגור 12 ברבע השני ליתרון ברבע השלישי, אבל הפועל ירושלים ידעה להתעשת בזמן וניצחה 89:92 מסל גדול של טיישון תומאס בשנייה האחרונה אחרי ריבאונד התקפה.

בפעם השישית בתולדותיה והשנייה ברציפות, הפועל ירושלים היא מחזיקת גביע המדינה. עירוני נהריה שהגיעה למעמד הרם בפעם הראשונה בתולדותיה, הייתה שותפה מלאה לערב המרתק.

ירושלים פתחה טוב מאוד, קלעה נהדר מעבר לקשת וכאמור כבר הובילה ב-13 הפרש ברבע השני אחרי התפוצצות חריגה של ג'ייקובן בראון. דווקא אז המומנטום נעצר, נהריה הפכה ונראתה בשליטה במשחק, לפני שהאדומים הגיבו ב-12 נקודות ללא מענה. הסגולים נשארו קרובים, לא הרימו ידיים בשום שלב ובשניות הסיום קיבלו הזדמנות להפוך, אבל ג'רל מקניל החטיא שלשה במעבר וג'יימס פלדין הכפיל את היתרון מהקו. טוני גפני קלע שלשה בצד השני, תמיר בלאט פספס פעמיים מהקו אלא שאז הגיע טיישון תומאס, האיש שמעולם לא הפסיד בגביע הישראלי ועם ריבאונד ענק וסל בשנייה האחרונה סגר את הסיפור.


איזה אושר. גביע שני ברציפות (דני מרון)

קלעו להפועל ירושלים: ג'ייקובן בראון 26 נקודות, 6 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, ג'יימס פלדין 23, טיישון תומאס 11 ו-13 ריבאונדים, סולימאן בריימו 9, 7 ריבאונדים ו-4 חטיפות, ג'ון הולנד 7, נמרוד לוי 6, תמיר בלאט 5, בר טימור 3, עידן זלמנסון 2.

קלעו לעירוני נהריה: דומיניק ווטרס 26 ו-7 אסיסטים, ג'רל מקניל 20, 6 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, איתי שגב 15 ו-9 ריבאונדים, איגור קולשוב 14 ו-8 ריבאונדים, טוני גפני 11, דיימון סימפסון 3. 


שחקני הפועל ירושלים חוגגים זכייה שנייה ברציפות (דני מרון)

השאירו את הכל על הפרקט. דני פרנקו ושחקני נהריה (דני מרון)

אווירה מחשמלת בארנה (דני מרון)

הנשיא ראובן ריבלין ויו"ר האיגוד עמירם הלוי ליד הגביע (דני מרון)

רבע ראשון
נהריה פתחה עם דומיניק ווטרס, ג'רל מקניל, איגור קולשוב, טוני גפני ואיתי שגב, ירושלים עם תמיר בלאט, ג'יימס פלדין, ג'ון הולנד, טיישון תומאס וסולימאן בריימו. קולשוב קלע את הסל הראשון של הגמר במתפרצת, הולנד ענה בשלשה ואחרי שתי החטאות עונשין של תומאס, בריימו לקח את הריבאונד וסידר לחברו לקו הקדמי דאנק, 2:5. שגב החזיר את היתרון בשתי הטבעות יפהפיות, פלדין הגיב בשלשה, 6:8. שגב ריחף לדאנק שלישי ברציפות ובקליעת עונשין נוספת קבע יתרון 8:9. 


שגב מול תומאס (דני מרון)

פלדין החזיר את ההולכה לירושלים, מקניל צלף לראשונה מבחוץ אבל ביצע עבירה שנייה בצד השני על תומאס (קלע 1 מ-2 מהקו) ובלאט מחצי מרחק הפך ל-12:13. גפני עלה על הלוח לאחר תנועה נאה עם הגב לסל, פלדין קבר שלשה שנייה וג'ייקובן בראון שעלה מהספסל קבע 14:19 בסל ועבירה. ווטרס קלע שלשה מטווח NBA ודיימון סימפסון בנקודה ראשונה צימק ל-19:18. בראון ניצל חוסר עירנות בהגנה האזורית כדי לקבור שלשה ובחדירה והוצאה מצא את נמרוד לוי לשלשה נוספת, 18:25. קולשוב עצר את התנופה הירושלמית בשלשה, סימפסון הוסיף קליעת עונשין וסגר את הרבע בפיגור 25:22.


ג'ייקובן בראון במופע ענק (דני מרון)


הטירוף של בראון נמשך בהיכל (דני מרון)

רבע שני
בראון קלע את הסל הראשון של הרבע בג'אמפ שוט אופייני, ווטרס קלע עם הבאזר לשעון ה-24, אבל בזבז שתי מתפרצות (עבירת תוקף והחטאה מבחוץ) ובראון העניש בשתי שלשות וריברס עם ליי אפ אדיר בצד השני, 24:32. נהריה חזרה מפסק זמן עם סל של קולשוב מריבאונד התקפה, אלא שבראון הלוהט קלע את הנקודה ה-12 ברציפות של האדומים בטרם ירד לנוח, 26:37 באמצע הרבע השני. 


קטש על הקווים (דני מרון)


ומנגד, דני פרנקו מאמן נהריה (דני מרון)


קצב נהדר ואווירה נפלאה בהיכל (דני מרון)


גם שרת הספורט מירי רגב נהנית (דני מרון)

ווטרס ניסה לעצור את המומנטום הירושלמי, בריימו השיב באותו מטבע, הוסיף חטיפה ובשתי קליעות עונשין הגדיל ל-29:42. מקניל חדר יפה לטבעת, בר טימור כיפר על החטאת ליי אפ עם חטיפה שעצרה התקפת מעבר אבל בלאט איבד ו-ווטרס שלח את עודד קטש לפסק זמן עם שלשה נוספת, 34:42. ווטרס קבר שלשה רביעית וגפני סגר ריצת 0:10 עם קליעה בסיבוב, 42:39. טימור עצר את כדור השלג עם השלשה התשיעית של האדומים-שחורים, מקניל קלע הוק מרשים ו-ווטרס הלוהט צימק ל-45:43 בירידה לחדרי ההלבשה עם קליעה מחצי מרחק.


אוהדי נהריה. חולמים על היסטוריה (דני מרון)


מקניל ושגב. משחק הקרבה של נהריה (דני מרון)

רבע שלישי
המומנטום הסגול נמשך גם אחרי ההפסקה: מקניל הרים את שגב לאלי הופ ואחרי קליעות עונשין של הולנד השווה בסל ועבירה, ווטרס עם שלשה גדולה מעל בלאט נתן לנהריה יתרון ראשון מאז אמצע הרבע הפותח, 47:50. שגב לקח ריבאונד התקפה ודייק פעמיים, תומאס עצר ריצת 5:23 בחטיפה ודאנק, 52:49. בלאט השווה עם שלשה משמונה מטרים, שגב סיפק דאנק נוסף וקולשוב במהלך נפלא הגדיל ל-52:56 באמצע הרבע השלישי.


קולשוב ושגב מנהריה (דני מרון)


גפני נאבק עם פלדין (דני מרון)

בראון חדר מצוין לטבעת, גפני דייק פעמיים מהקו בצד השני אבל בראון בשלשה מטורפת צימק ל-58:57. בריימו כפה איבוד על סימפסון בהגנה טובה, פלדין החזיר את היתרון מחצי מרחק, מקניל ספג עבירה רביעית ושלשה של לוי שלחה את דני פרנקו לפסק זמן, 58:62. עידן זלמנסון עלה על הלוח, הוסיף חסימה על ווטרס והולנד סגר 12 נקודות ללא מענה, אבל ווטרס הפנטסטי צימק עם השלשה השישית שלו, 66:61. סימפסון קלע את הנקודה השלישית שלו מהקו, פלדין קבר שלשה ואחרי חטיפה של בראון לסימפסון טס לליי אפ במתפרצת, 62:71. קולשוב ממש עם הבאזר צימק ל-71:65 אחרי 30 דקות.


שחקני ירושלים אחרי המהפך שביצעו (דני מרון)

רבע רביעי
ווטרס סחט עבירה מלוי וקלע את הנקודה הראשונה של הרבע, ירושלים לקחה שלושה ריבאונדים בהתקפה אחת אבל תומאס החטיא שתי זריקות עונשין. סימפסון החטיא בצד השני ובריימו קבע 66:72 מהקו. מקניל חדר נהדר לריברס ליי אפ, אבל החטיא את שתי זריקותיו הבאות. תומאס צעד, הלחץ והעייפות נתנו את אותותיהם בשני צידי המגרש אבל פלדין אחרי כמעט איבוד קבר שלשה מהפינה, 68:75. בריימו חטף ניסיון הכנסת כדור לסימפסון, פלדין ו-ווטרס פספסו מבחוץ ובלאט הרים את תומאס לאלי הופ אדיר, 68:77.


שחקני עירוני נהריה. היו שותפים מלאים לערב ענק (דני מרון)

נהריה יצאה מהתקפה מבולבלת עם שלשה קשה של מקניל מהפינה, בריימו השיב לו בצד השני אבל הדאנק השישי של שגב צימק ל-80:73. בלאט החטיא מבחוץ, מקניל איבד אבל תיקן עם חטיפה להולנד ו-ווטרס עם עוד שלשה מטורפת הוריד ל-80:76 בלבד. ירושלים חזרה מפסק זמן עם שלשה מטווח עצום של פלדין, מקניל ענה בשלשה אדירה משלו, 83:79, שתי דקות לסיום. פלדין ניסה שוב מתשעה מטרים, החטיא אבל בראון היה שם כדי לתקן עם סל ועבירה, 79:86. מקניל מצא את גפני לדאנק קל במסירה חכמה, בלאט החטיא מבחוץ אבל גפני צעד במתפרצת, 81:86, דקה ו-22 שניות לסיום.


עודד קטש. גביע שני ברציפות (דני מרון)

מקניל חטף, החטיא אבל קולשוב תיקן בכניסה לדקה האחרונה, 86:83. תומאס סובב את שגב וקלע סל קל, פרנקו ביקש פסק זמן עם 45 שניות על השעון ומקניל בשלשה אחרי תרגיל יפה צימק ל-88:86, 38 שניות לסיום. בראון נחסם, נהריה טסה קדימה ומקניל קיבל הזדמנות להפוך אבל החטיא שלשה ובריימו הוריד ריבאונד גדול. פלדין נשלח לקו עם 11.5 שניות לסיום וקלע בקור רוח פעמיים, אבל שלשה של גפני שמרה את המשחק פתוח, 90:89, חמש שניות לסיום. בלאט נשלח לקו, החטיא את הראשונה וגם את השנייה, אבל תומאס לקח את הריבאונד וקלע, 89:92 – הגביע לירושלים.




מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי