אחרי ביטול החוק הרוסי: שיפור קל בממוצע דקות הישראלים

דני אבדיה, תמיר בלאט
דני אבדיה, תמיר בלאט | עדי אבישי

אחרי שהחוק בוטל העונה לאחר למעלה מעשור בו הונהג בליגת העל, נראה כי מסתדרים היטב גם בלעדיו. אשדוד מעניקה הכי הרבה דקות, הפועל ת"א הכי מעט. פרנקל: "השחקן הישראלי מספיק מוכשר".

(גודל טקסט)

החוק הרוסי בוטל העונה אחרי שהונהג בליגת העל יותר מעשור, וכעת, עם סיומם של 19 מחזורים ורגע לפני סיום הסיבוב השני, במנהלת הליגה הראו כי ביטול החוק לא פגע ואף תרם לשחקנים הישראלים בליגה. הדבר בא לידי ביטוי גם בנבחרת, שרשמה שני ניצחונות במוקדמות יורו באסקט 2021 בימים האחרונים מול פולין ורומניה.

עד כה העונה, ממוצע הדקות שהשחקנים הישראלים מקבלים העונה עומד על 95 לעומת 93.9 דקות בעונה שעברה עם החוק הרוסי. כמו כן, על פי הנתונים, גם בקבוצות מהן משחקים חמישה זרים (דוגמת מכבי תל אביב והפועל ירושלים), אין שינוי משמעותי בדקות של השחקנים כחול-לבן.

הקבוצה שמעניקה הכי הרבה דקות לישראלים העונה היא מכבי אשדוד, עם שיפור ניכר ביחס לעונה שעברה. אחרי ברשימה נמצאת הפועל חולון. הפועל תל אביב היא זו שמעניקה הכי מעט, כשאחריה מכבי חיפה והפועל ירושלים.

יו"ר מנהלת הליגה שמואל פרנקל, שהוביל את המהלך לביטולו של החוק הרוסי, אמר: "קודם כל מגיעות ברכות לנבחרת ישראל על שני הניצחונות היפים. זה לא סוד שהייתי נגד החוק הרוסי ותמיד האמנתי שהשחקן הישראלי מספיק מוכשר ולא זקוק לחוק כזה על מנת לבלוט ולקבל דקות משחק. אין לי ספק שבהמשך נראה לא רק שאין שינוי בדקות המשחק, אלא שהישראלים יזכו ליותר דקות משחק מאשר בעונות בהן היה החוק הרוסי".


שמואל פרנקל (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי