יאניס ספרופולוס: "ג'ייק כהן הוא הנשק הסודי שלי"

ג'ייק כהן
ג'ייק כהן | לירון מולדובן

מאמן מכבי תל אביב היה מרוצה לאחר הניצחון על גלבוע/גליל: "שיחקנו ברצינות ובגלל זה יש לנו את המנטאליות הווינרית של מכבי". הפורוורד: "סטודמאייר מביא איתו הרבה ניסיון של שחקן אולסטאר מה-NBA"

(גודל טקסט)

יומיים אחרי הניצחון הדרמטי מול אולימפיאקוס, שבה אתמול מכבי תל אביב לליגה אחרי פגרת הנבחרת וגברה על הפועל גלבוע/ גליל 74:99. בקבוצה של יאניס ספרופולוס אהבו את העובדה שלמרות שלא היה זמן רב לאימונים, הקבוצה הצליחה להציג יכולת גבוהה כשכבר ברבע הראשון סיימה עם 30 נקודות. בניגוד לשתי העונות הקודמות, בהן מכבי הפסידה לקבוצה הצפונית לפחות פעם אחת, הפעם הצהובים רושמים ניצחון שני על הקבוצה מגן נר, שכזכור המשחק הקודם נגמר לאחר שתי הארכות, ובעיקר עברו את המשחק ללא פציעות לקראת המפגש מול אנדאולו ביום רביעי.

בנוסף, במכבי שמחו לקבל חזרה את יובל זוסמן, שחזר ביום חמישי אחרי פציעה של מעל חודש ושיחק אתמול 22 דקות. "ליובל ייקח עוד זמן, אך אני מרוצה מאיך שהוא מתקדם. אני שמח מאיך שהוא התחיל לשחק, והוא ימצא את הקצב במשחקים הבאים", אמר יאניס ספרופולוס.

המאמן גם סיפר לאחר המשחק: "היה לנו משחק טוב מאוד במיוחד בצד התקפי, אולי אחד הטובים ביותר שלנו בליגה. התחלנו מאוד מרוכזים והובלנו מההתחלה, פתחנו יתרון דו ספרתי ושמרנו את היתרון הזה עד לסיום. כל מי ששיחק היה טוב מאוד, ואני שמח מכך שהיינו בריכוז מלא. ההתייחסות שלנו למשחק הייתה הכי רצינית".

היווני הצליח לשמור על מאזן נקי בליגה במשחקי הבית, וכעת מסתכל קדימה: "אנחנו מתקרבים לקראת השלבים האחרונים של העונה. אנחנו מכבי ת"א וצריכים להופיע בצורה הכי טובה לכל משחק. משחקים בצורה כזו וככה אנחנו משיגים את המנטאליות המנצחת שלנו, לא רק בליגה הישראלית".


ספרופולוס. "מתקרבים לקראת השלבים האחרונים של העונה" (לירון מולדובן)

ג'ייק כהן היה הקלעי הבכיר (22 נקודות) של הצהובים אמש, ועליו גילה ספרופולוס: "כהן הוא הנשק הסודי שלי, כל פעם שאני צריך אותו הוא שם. בליגה הישראלית, ביורוליג, אני מרוצה מאוד ממנו ומאיך שהוא משחק".

"היה לנו ערב מצוין הערב, במיוחד התקפית. זה מבחן טוב בשבילנו, הכנה טובה ליום רביעי" סיפר ג'ייק כהן לאחר הניצחון. "אנחנו לא זוכים להתאמן יותר מדי בגלל לוח המשחקים, ואני חושב ששיחקנו טוב מאוד, יש לנו דברים קצת לתקן בריבאונד ההגנה, אבל הנענו את הכדור וקלענו כמעט 100 נקודות".

ההבדלים בין לשחק ביורויג ואז לפגוש קבוצה בליגת ווינר: "למדנו מהטעיות שלנו, אנחנו כבר יודעים לעשות את השינוי מלשחק ביום חמישי לשחק ביום שבת, מהיורוליג לליגת העל. למרות שיש שוני בין המפעלים האלה, הקבוצות מגיעות עם מוטיבציה לשחק נגדנו, והשחקנים החדשים שהגיעו לכאן מבינים את זה והם מקצוענים, וזה התוצאה שאתם רואים".


ג'ייק כהן. "הנשק הסודי שלי" (לירון מולדובן)

"כולם משחקים חזק. בפעם הקודמת ששיחקנו נגדם היו לנו שישה שחקנים. קיבלנו חזרה את זוסמן ,לקבל אותו בחזרה זה חשוב מאוד. קשה להיכנס לקבוצה במהלך העונה, במיוחד לקבוצה מצליחה, לכולם הולך טוב ואתה לא רוצה להרוס את הקצב שהשחקנים נמצאים בהם. מי שהגיע לכאן, כולל סטודמאייר, עושה מה שהוא יכול כדי לעזור לקבוצה. הוא נשק חשוב שיש לנו. הוא מביא איתו ניסיון של שש עונות כאולסטאר ב-NBA, ואנחנו נהנים מזה".

בצד השני, הקבוצה הצפונית איבדה הכוכב שלה, ג'מאר גאלי, אמש. מאמן הקבוצה ליאור ליובין סיפר על המשחק מהנקודה הזו: "ידענו שאנחנו הולכים למשימה קשה. התוכניות שלנו השתבשו כשתוך 2.5 דקות ג'ארמר נפצע, ואז צריך לרדוף אחרי מכבי והרבה היו בתסריט הזה. שמח שלא נשברנו, הראינו רוח ואופי, עם הרבה חבר'ה צעירים והרבה רצון. המרחק היה גדול מדי".

כשנשאל אם יש סיכוי אמיתי במשחק כזה השיב ליובין: "אני מעדיף להיות אופטימיסט שטועה מפסימיסט שצודק, ככה אני חי את חיי. רוב השחקנים שלנו, הישראלים הצעירים, עושים פה דרך והם לא נמדדים פר משחק. יש שחקנים שזה שלב פריצה שלהם, והשלב הבא שלהם זה להיות עקבי ויציב. עידו פליישר עושה תהליך טוב, הוא כל הזמן מתקדם ומשתפר, אנחנו שמחים שהוא איתנו, כי הוא עושה עבודה נהדרת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי