החודש שלו: ג'ייקובן בראון נבחר למצטיין פברואר בליגת ווינר

ג'ייקובן בראון
ג'ייקובן בראון | אודי ציטיאט

כוכב הפועל ירושלים רשם את ההישג האישי בדיוק שנה אחרי שעשה זאת לראשונה, מאמנו עודד קטש נבחר למאמן החודש ורפי מנקו לישראלי המצטיין

(גודל טקסט)

שנה בדיוק אחרי שזכה לראשונה בתואר שחקן החודש בליגת ווינר סל, ג'ייקובן בראון עושה זאת שוב. פברואר הוא כנראה החודש האהוב בשנה על רכזה של הפועל ירושלים ואחרי ששוב חגג את יום הולדתו עם זכייה בגביע המדינה, הוא גרף את מירב הקולות של פאנל הבוחרים, המורכב מעיתונאים מכל גופי התקשורת המסקרים את הליגה.

בראון עזר לאדומים להבטיח את יתרון הביתיות בפלייאוף ליגת האלופות בחודש ינואר, ובחודש החולף הוא הוביל אותם למאזן 0:5 בכל המסגרות. בגמר הגביע הוא עלה מהספסל, הוביל את הריצה במחצית ראשונה מדהימה וסיים עם 26 נקודות, שישה ריבאונדים וחמישה אסיסטים בניצחון הדרמטי על עירוני נהריה. את החודש הוא סיים עם 27 נקודות (שווה לשיאו העונתי), חמישה ריבאונדים, שמונה אסיסטים, בלי אף איבוד כדור ומדד 35 בניצחון החוץ על הפועל חולון, ששמר את מחזיקת הגביע במרחק של שלושה משחקים ממכבי ת"א, רגע לפני שהשתיים ייפגשו ביום ראשון הקרוב. 

"אני רק רוצה להודות לחבריי לקבוצה על ההזדמנות להוביל במשחקים גדולים, ועל האמון שלהם בי וביכולת שלי לגרום להם להרגיש נוח יותר במשחק", הגיב בראון על בחירתו. את המקום השני במשאל חלקו שלושה שחקנים: רפי מנקו מהפועל אילת, גרגורי ורגאס ממכבי חיפה ודני אבדיה ממכבי ת"א. שחקן נוסף שקיבל קולות הוא פול סטול ממכבי אשדוד.

מנקו, שמחר (חמישי) יחגוג את יום הולדתו ה-26, בכל זאת רשם הישג אישי כאשר גרף את תואר השחקן הישראלי של החודש. הפורוורד קיבל 56% מסך ההצבעות של פאנל התקשורת ויזכה במלגת לימודים בסך 1,000 דולרים מתנת רענן כץ. מנקו היה השחקן הבולט ברצף שלושת הניצחונות של הקבוצה הכי דרומית בליגה, שבסוף ינואר עוד הסתכלה בחשש לעבר הקו האדום וכעת לא תהיה מוכנה להסתפק בפחות מהופעה נוספת בפלייאוף. אחרי שהפכה לקבוצה הראשונה העונה שמנצחת את מכבי ת"א בליגה, המשיכה החבורה של אריק אלפסי את המומנטום גם בעין שרה, הרבה בזכות שיאי קריירה של מנקו שרשם 25 נקודות ומדד 37. 

בתואר מאמן החודש זכה עודד קטש, שבמהלך פברואר לא נח דקה ובמקביל לזכייה בגביע המדינה עם הפועל ירושלים וההצלחה שלה בליגה, הוא גם הוביל את נבחרת ישראל לשני ניצחונות חשובים. "אני שמח על התוצאות שלנו העונה עד כה ואני מקווה שנמשיך להציג כדורסל אטרקטיבי ומהנה לצד עמידה ביעדים שהצבנו לעצמנו השנה", אמר קטש על בחירתו. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי