קטש התרשם מהבכורה של טרי, פלדין: "מקווה שיהיה קהל נגד מכבי ת"א"

עודד קטש
עודד קטש | דני מרון

מאמן ירושלים אהב את ההופעה של שחקן הרכש שלו ב-78:91 על פריסטרי ודיבר על האולם הריק בעקבות התפרצות הקורונה: "הושפענו מזה". פלדין: "מקווה שידחו את המשחק אם לא יהיו אוהדים"

(גודל טקסט)

הפועל ירושלים רשמה אתמול ניצחון חשוב במשחק הראשון שלה בשמינית גמר האלופות, כשניצחה 78:91 את פריסטרי, אולם הסיפור האמיתי התרחש מחוץ לפרקט ואפשר אף לומר שמחוץ לאולם. האיסור על כינוס של מעל 5,000 אנשים עקב התפרצות הקורונה הגיע כשחלק מהקהל כבר היה מחוץ לארנה והשחקנים כבר היו בשלב החימום.

"הלם",אמר עודד קטש, מאמן הקבוצה, בפתיחת מסיבת העיתונאים שלאחר ההתמודדות מול יציעים ריקים. "לא ציפינו לזה. ממש לפני המשחק קיבלנו את הידיעה הזו. הקהל מאוד חשוב. אנחנו מחכים למשחקים גדולים כאלה וחשובים. כולנו התרגשנו מתחילת הפלייאוף וזה היה סוג של הלם שהקהל לא יהיה איתנו. היינו צריכים להביא את האנרגיות ממקום אחר. היו לנו המון טעויות הגנתיות כי הושפענו מהאווירה שהייתה, אולם ריק. אמרתי לשחקנים במחצית: 'אל תתנו לזה להשפיע עליכם. אנחנו במשחק מאוד חשוב וקריטי ואסור לכם לשכוח את זה'. יש דברים שלא תלויים בנו ויש דברים חשובים יותר מכדורסל, בסופו של דבר. אנחנו אמנם ביום יום לא רואים את זה ככה, אבל אני רק יכול לקוות שהדבר הזה ייפתר".

על המשחק עצמו אמר קטש: "שיחקנו נגד קבוצה טובה וקשוחה בהגנה. איכשהו התקפית מצאנו את הדרך. הגנתית אנחנו צריכים להיות יותר עקביים, בטח במשחק הבא. היינו במשחק בכל החצי השני וגם ברב הפוזשניים ההגנתיים. הם עשו סלים גדולים כמו השלשה של דיאנדרה קיין בסוף שעון. בסוף דברים התיישרו לפי הסטטיסטיקה. לפחות במחצית השנייה היינו יותר מרוכזים בסגירה על הריבאונד, בירידה שלנו להגנה. היה לנו מאוד ברור שכשמשחקים מול קבוצה כזו קשוחה שרוצה להאט את הקצב, היה ברור לנו שצריך לעשות יותר טוב את הדברים בחצי השני".

קטש התייחס לשלווין מאק, שסיים עם 15 נקודות, חמישה אסיסטים, חמישה ריבאונדים ו-+ של 23, הגבוה ביותר בקבוצה: "הוא היה מצוין היום. הוא שחקן עם יכולות ואנחנו יודעים את זה. זו הסיבה הוא כאן. לוקח זמן להיכנס לקבוצה, לשיטה. לאט לאט הוא מרגיש יותר ביטחון גם הגנתית וגם התקפית. אסור לשכוח שהוא לא שחקן שגדל בכדורסל האירופאי, ככל שעובר הזמן הוא מסתגל יותר. אני שמח שהוא היה טוב וזה טוב בשבילנו".

המאמן ציין כי אהב מאוד את משחק הבכורה של עמנואל טרי במדים הירושלמים (15 ב-+, שני אחרי מאק) ואמר: "אהבתי מאוד. אני חושב שהוא מביא לשולחן דברים שמאוד טובים לנו ולשיטה שלנו. הוא יתרום לנו עוד הרבה".

ג'יימס פלדין, שקלע 15 נקודות ב-25 דקות והוסיף חמישה אסיסטים ושלושה ריבאונדים אמר על המשחק: "אני חושב ששיחקנו שלושה רבעים מצוינים. ברבע השני הקצב קצת האט. התחלנו את המשחק מאוד חזק. במחצית השנייה היינו הגנתיים יותר. במהלך המשחק איבנו את תמיר (בלאט, שנפצע במחצית הראשונה ולא חזר למשחק יותר, ס.א) ומאק נכנס למשחק. הוא היה בסיטואציות כאלה לפני. הוא מוכן והוא יודע מה לעשות על הפרקט. הוא שחקן מאוד חכם. המספרים שהוא רשם הערב לפוינט גארד הם נהדרים. אנחנו לא יודעים כמה זמן תמיר יהיה בחוץ ועכשיו זה זמן הפלייאוף, לכן כל שחקן בקבוצה הזו יכול להתקדם".

על האווירה במשחק שהתקיים בדלתיים סגורות השיב פלדין: "זה היה קשה. לא ידענו מה יקרה ועקבנו כל יום. ידענו שבסופו של דבר זאת החלטה של הנהלת ליגת האלופות. זה זמן קשה גם לאוהדים שלנו, כי הם נותנים לנו הרבה אנרגיה. היה מאוד קשה לפני המשחק, כשעשינו את החימום. הסתכלנו לכיוון הקהל ולא היה שם אף אחד שיתמוך בנו. יש לנו משחק גדול ביום ראשון (נגד מכבי תל אביב) ואף אחד לא יודע מה יקרה. אני מקווה שהמשחק הזה יהיה עם הקהל. אני מאוד אוהב את האווירה, בטח שהמשחק יהיה אצלנו בבית. אני מקווה שאם המשחק יהיה בלי קהל אז ידחו אותו ונשחק ביום אחר עם הקהל. זה משחק מאוד גדול בארץ והוא משוחק בשביל האוהדים".


פלדין (אודי ציטיאט)

ניקולאס פפאניקולופולו, מאמנה של הקבוצה היוונית בירך את ירושלים על הניצחון ואמר: "בחלק גדול מהמשחק משהו השתנה בתוכנית ההתקפה שלנו. עשינו כמה טעויות, והם ניצלו אותן ועלו ליתרון של עשר נקודות. זה קשה לחזור פעמיים ואף שלוש נגד קבוצות שהן ברמה גבוהה מאוד. אני חושב שהבעיה הגדולה ביותר שלנו הייתה בהגנה. לא עצרנו אותם ולא יצרנו לחץ על הכדור. ברגע שהפסקנו לשמור על מאק ובראון (ג'ייקובן, ס.א), הם קלעו יחד 28 נקודות וזה מה שעצר אותנו. זה יכול להשתנות. זו סדרה. יש לנו קודם משחק חשוב בליגה היוונית ואז אנחנו נתחיל להתכונן לקראת משחק הבית הקשה נגד ירושלים".

על האווירה במשחק השיב היווני: "אם להיות כן, אנחנו יודעים שהאוהדים של הפועל אמורים היו למלא את האולם. אני חושב שהייתה לכך השפעה על המשחק, שקהל שתומך בה נעדר. זה מוזר מאוד לשחק בלי אוהדים".

דיאנדרה קיין, שבעבר שיחק בארץ במדי אילת וכמובן מכבי תל אביב בשתי העונות האחרונות, סיים את המשחק עם 13 נקודות, רשם ארבעה אסיסטים והוסיף שלושה ריבאונדים. על המשחק עצמו אמר השחקן: "ירושלים באה להגן על יתרון הביתיות, כמו שהיא צריכה הייתה לעשות. נלחמנו על המשחק ובשלב מסוים הוא ברח מאיתנו ונתנו להם לרוץ. זו סדרה. אנחנו מצפים עכשיו לראות אותם אצלנו בבית". על המשחק ללא קהל השיב: "בשבילנו זה לא באמת משנה. אנחנו תמיד משחקים את אותו המשחק, לא משנה מי בקהל. כן ציפינו שנבוא לאולם מלא באוהדים שלהם, אבל זה לא קרה. התכנית שלנו לא השתנתה". 


קיין במדי מכבי ת"א (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי