צפו בתקציר: הפועל ירושלים ניצחה 87:98 את מכבי תל אביב

שחקני מכבי תל אביב
שחקני מכבי תל אביב | דני מרון

המארחת כבר הובילה ב-27 הפרש האחרון והפכה לקבוצה היחידה שמנצחת את הצהובים 3 פעמים ב-3 מסגרות שונות. בראון הצטיין (22 נק') וירד לחדר ההלבשה לצורך טיפול

(גודל טקסט)

הקלאסיקו של הכדורסל הישראלי הסתיים בניצחון מוחץ לצד האדום. הפועל ירושלים אירחה הערב (ראשון) בארנה את מכבי תל אביב לעיני 8,235 צופים ותפסה את הצהובים אחד המשחקים הכי רעים שלה העונה עם ניצחון 87:98.

כבר ברבע הראשון הפועל ירושלים הציגה חגיגת שלשות והנחילה למכבי תל אביב שיא שלילי של מספר נקודות לחובתה כשהובילה 27:39. ברבע השני המארחת העלתה לפלוס 23 וסגרה את הסיפור עוד לפני המחצית השנייה והפכה לקבוצה היחידה אי פעם שניצחה את הצהובים שלוש פעמים בשלוש מסגרות שונות.

קלעו להפועל ירושלים: ג'ייקובן בראון 22 ו-7 אסיסטים, שלווין מאק 20 ו-7 אס', טיישון תומאס 19 ו-6 ריב', סולימאן בריימו 16 ו-8 ריב', ג'יימס פלדין 11, נמרוד לוי ועידן זלמנסון 5 כ"א.

קלעו למכבי תל אביב: סקוטי ווילבקין 20, אות'לו האנטר 13 ו-7 ריב', אלייז'ה בריאנט 12, קווינסי אייסי ודני אבדיה 10 כ"א, טיילר דורסי 3, אמארה סטודמאייר 2.


אפילו עידן זלמנסון קלע שלשה (דני מרון)

מכבי תל אביב מנגד, חווה נפילת מתח מאז הניצחון נגד אנדולו שהבטיח לה את המקום בשמונה האחרונות של היורוליג מאז 2015, לאחר שחטפה תבוסה 76:92 נגד הכוכב האדום והמשיך גם למשחק בארנה. האלופה תקווה לצאת לדרך חדשה נגד באסקוניה במסגרת היורוליג כאשר טרם הוחלט היכן המשחק יתקיים.

המצטיין במשחק היה ג'ייקובן בראון שקלע 22 נקודות, אך פונה מהפרקט במהלך הרבע השלישי לאחר שסבל מקוצר נשימה ונבדק על ידי הצוות הרפואי. על אף שלא חזר למשחק במועדון הודיעו שמצבו תקין. אצל מכבי תל אביב אמארה סטודמאייר שהתקבל בקריאות בוז, עלה לשחק עם אף שבור מהמשחק בבלגרד וירד מהמגרש לאחר שסבל מכאבים.

אמארה סטודמאייר חזר לארנה (דני מרון)

(דני מרון)

רבע ראשון
האנטר קלע את שתי הנקודות הראשונות של מכבי תל אביב ושלבין מאק הגיב עם שלשה מנגד. האחוזים הגבוהים נשמרו ושני הקבוצות החלו במופע שלשות, כאשר הצהובים צלפו ארבע פעמים מחוץ לקשת ללא החטאה וגם המארחת קלעה שלוש שלשות נוספות וג'ייקובן בראון קלע 22:22. ירושלים המשיכה בקצב הרצחני מחוץ לקשת, ג'קובן בראון וסולימאן בראימו חלקו ארבע שלשות משותפות והעלו את המארחת ליתרון 27:34 ויאניס ספרופולוס הזעיק פסק זמן. ירושלים חתמה רבע היסטורי עם שלשה תשיעית מתוך עשר ניסיונות על ידי לא אחר מזלמנסון וסיימה את הרבע הראשון ביתרון 27:39 והנחילה שיא שלישי למכבי תל אביב, שספגה את מספר הנקודות הגבוה ביותר בליגה ברבע אחד.

טקס לאמארה סטודמאייר (דני מרון)

רבע שני
שלווין מאק תפר שלשה נוספת וליי אפ של טיישון תומאס העלה את הריצה של המארחת ל-4:22. אות'לו האנטר סוף סוף קטע רצף של שבע קדות ללא סל שדה עם דאנק. הקריסה הצהובה המשיכה וג'ייקובן בראון קלע שלשה מספר 11 לצד האדום וקבע יתרון של 23 נקודות, עוד ברבע השני 38:61. אייסי קלע שלשה לפני הבאזר שקבעה 41:61 להפועל ירושלים ולצהובים יהיה קשה לחזור במחצית השנייה. בראון היה המצטיין במחצית עם 18 נקודות, בריימו הוסיף 11. ווילבקין מוביל את קלעי הצהובים עם 10.

הבעלים לשעבר של הפועל ירושלים. אורי אלון (דני מרון)

רבע שלישי
מכבי תל אביב פתחה חזק יותר והורידה את הפער ל-14, אבל ירושלים חזרה לשלוט בפרקט והעלתה שוב את היתרון השיא ל-23. לקראת סיום הרבע, האווירה מעט התחממה. אייסי ביצע עבירה בלתי ספורטיבית על בריימו ונוצר עימות בין שני השחקנים. ג'ייקבן בראון הצטיין במשחק הרגיש לחצים בחזה וקיבל טיפול על הספסל, לאחר מכן הלך בכוחות עצמו לכיוון חדר ההלבשה. עם זאת זה לא הפריע להפועל ירושלים להמשיך להיות הקבוצה הדומיננטית שעלתה ליתרון שיא של 25. בסיום המארחת סיימה את הרבע ביתרון 60:82.

רבע רביעי
ההפרש גדל עד ל-27, אך מכבי תל אביב יצאה לריצה מאוחרת כאשר יצאה לריצת 6:20 והורידה את ההפרש ל-13, אך הפועל ירושלים ניצחה 87:98.

עודד קטש ויאניס ספרופולוס (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי