יאניס ספרופולוס הצהיר: "אני נשאר עם משפחתי כאן"

יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס | דני מרון

בראיון לאתר הרשמי של מכבי ת"א, היווני אמר שלא יעזוב את ישראל למרות הפסקת הליגה, דיבר על המצב בארץ מאז התפרצות הקורונה, תיאר את השגרה בבית ושלח מסר לאוהדים

(גודל טקסט)

הפסקת הפעילות בליגת העל בכדורסל בשל התפרצות הקורונה אפשרה לשחקנים והמאמנים הזרים לעזוב את ישראל ולשוב לארצם, אך ישנם גם כאלה שמעדיפים להישאר. אחד כזה הוא יאניס ספרופולוס, מאמנה של מכבי תל אביב, שהתייחס למצב במדינה בראיון שהתפרסם היום (רביעי) באתר הרשמי של המועדון.

"המצב בישראל תחת שליטה בגלל כל הצעדים שהממשלה נוקטת. היא הגיבה מהר ושולטת בסיטואציה שעלולה לחשוף את האנשים לווירוס. הפעולות שנעשו התגלו כאפקטיביות ואני שמח שאין מתים עד כה מהמחלה בישראל", אמר ספרופולוס. "מערכת הבריאות עובדת ממש טוב והרופאים עושים עבודה טובה במניעת הפצת וירוס הקורונה".

המאמן היווני סיפר איך הוא רואה את תגובת התושבים בישראל: "בהתחלה הם היו רגועים, אבל לאחרונה כולם הבינו שהציבור לא יכול להיות רגוע ואדיש למצב. אני מרגיש שכל התושבים כיום עומדים בכל ההנחיות וההוראות והם מגנים על עצמם. אנחנו נשארים בבית וזה מאוד חשוב".

כאמור, לא מעט שחקנים בליגה וגם בקבוצה הצהובה ניצלו את האפשרות לעזוב את ישראל, כמו למשל קווינסי אייסי שהמריא כבר אתמול לארצות הברית. ספרופולוס תיאר את הקושי עבור השחקנים בסיטואציה הנוכחית: "כשאתה זר שחי במדינה זרה, זה שונה אם אתה עם המשפחה או בלי המשפחה. אם אתה לבד, אתה צריך להישאר בבית ולדעת שהמשפחה והילדים רחוקים ממך וזה לא קל מבחינה פסיכולוגית. לכן יש שחקנים שעזבו וגם שחקנים עם משפחותיהם הרגישו יותר נוח לחזור למדינות שלהם ולעבור את המשבר שם".

מרגיש בנוח בישראל. ספרופולוס עם שמעון מזרחי (ספורט1)
מרגיש בנוח בישראל. ספרופולוס עם שמעון מזרחי (ספורט1)

המאמן, שחי בארץ עם אשתו ובנו הצעיר, הסביר מדוע בחר להישאר כאן: "אני נשאר עם משפחתי כאן כי אני גם התארגנתי עם מלאי של תרופות, אוכל, מסיכות, כפפות וכל מה שצריך, לכן אני יכול להיות בבית מבלי לצאת. ההישארות בבית מאפשרת לי להיות עם המשפחה וזה משהו שהיה לי חסר, בגלל המקצוע שלי בכל השנים האלה. לפחות זו נקודת אור במצב הזה".

"אנחנו מנסים לחשוב חיובי", המשיך ספרופולוס וגילה: "היה חשוב לנו לא לטוס כי בנסיעה היינו יכולים להיות בסיכון, במטוס, בשדה התעופה וכדומה. היינו צריכים להיכנס לבידוד אם היינו נוסעים. בנוסף, מכבי זה ארגון מעולה ואנחנו יודעים שיש לנו את התמיכה מכולם במועדון וגם מחברים שיש לנו כאן בתל אביב".

היווני תיאר גם כיצד הוא מבלה את זמנו מאז שהופסקו המשחקים: "אנחנו עושים תרגילים, התעמלות בבית, מה שאפשר ומותר. כמו שאמרתי, אני מבלה עם המשפחה – משחקים משחקי קופסה, צופים בסרטים. יש לי זמן גם לצפות במשחקים ולחשוב על רעיונות חדשים להשתפר מבלי הלחץ של המשחקים".

לסיום, ספרופולוס שלח מסר לאוהדים הצהובים: "אנשים צריכים להבין את המצב, להיות ממושמעים, להקשיב לממשלה, למומחים, לרופאים ולעמוד בחוקים ובהגבלות שהוטלו. זה המצב עכשיו והחיים שלנו השתנו כרגע, אבל זה קצוב והדברים יחזרו לקדמותם. הדבר הכי חשוב זה הבריאות ועכשיו זה הזמן לשים הכל בצד ולבצע את ההנחיות. צריך לחשוב חיובי עד שהתקופה הזו תעבור. אני רוצה להוסיף כאן שמישהו אמר שכל קושי נהיה פחות קשה כשמבינים שזה רק פרק זמן מסוים ואנחנו נחזור לתקופה הקודמת".

מנצל את הפגרה כדי לחשוב על רעיונות לשיפור. ספרופולוס (עדי אבישי)
מנצל את הפגרה כדי לחשוב על רעיונות לשיפור. ספרופולוס (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי