סוכנו של דני אבדיה: "שום דבר לא ימנע ממנו להצליח"

דני אבדיה
דני אבדיה | עדי אבישי

מתן סימן טוב משוכנע שגם הקורונה לא תפגע בחלום ה-NBA של הכישרון בן ה-19 ומספר בראיון לספורט1 על שגרת האימונים, ההתעניינות בארה"ב ומבטיח: "יגיע מוכן בזמן הנכון"

(גודל טקסט)

גם מגיפת הקורונה המשתוללת ברחבי העולם לא תעצור את חלום ה־NBA של דני אבדיה, הכישרון הגדול ביותר שצמח בכדורסל הישראלי – כך לפחות מבטיח סוכנו מתן סימן טוב בראיון מיוחד לספורט1.

השחקן בן ה-19 של מכבי תל אביב אמור להשתתף בדראפט ה־NBA ב־25 ביוני, כשעל פי רוב התחזיות הוא צפוי להיבחר באחד מחמשת המקומות הראשונים. עדיין לא ברור אם ומתי ייערך הדראפט, מה יעלה בגורל עונת 2019/20 ומתי תיפתח העונה הבאה, אך סימן טוב מעריך כי המגיפה לא תפגע בשחקן. "קליבלנד, גולדן סטייט, שיקגו, שארלוט וקבוצות נוספות רוצות אותו", הוא אומר, "וזה לא סוד שכל אחת מהן שלחה צוותים נרחבים כדי להתרשם ממנו. השלב הבא שלהן יהיה ככל הנראה להמתין ללוטרי".

הלוטרי היא שיטה הקובעת את סדר הבחירה בדראפט של 14 הקבוצות שלא העפילו לפלייאוף (או קבוצה שקיבלה את אחת מבחירות הדראפט שלהן באמצעות טרייד), ומאפשרת לארבע קבוצות מתוך אותן קבוצות לקבל את הבחירה הראשונה. יתר הקבוצות מבצעות את בחירת הסיבוב הראשון שלהן בסדר הפוך למיקומן בטבלה, כלומר האחרונה בוחרת ראשונה, וכן הלאה.

על פי חוקת הדראפט, לאף אחת מהקבוצות המבקשות לצרף אליהן את אבדיה אסור לשוחח עם השחקן, או להבטיח לו הבטחות כאלה ואחרות. הקשר היחיד של הקבוצות עם הפורוורד מתבצע דרך סוכנו. "לאף אחת מהקבוצות אין גישה לדני ואסור לו לדבר עם אף נציג מלבדי, או כל אחד שמקושר בדרך כזו או אחרת ל־NBA", מסביר סימן טוב. "מי שרוצה לשאול שאלות או כל דבר אחר חייב לעבור אך ורק דרכי. הדיאלוג לגבי דני הוא מול הקבוצה והסוכנים בלבד, לא רק דרכי".

אבדיה מטביע. הרבה קבוצות רוצות אותו (דני מרון)
אבדיה מטביע. הרבה קבוצות רוצות אותו (דני מרון)

יש השוואות ב־NBA בין אבדיה לשחקנים אחרים? לוקה דונצ'יץ' למשל?
"אף אחד לא עושה השוואות. אני לא חושב שאפשר להשוות בין שחקנים. היו בעבר הרבה שחקנים שנחשבו לפוטנציאל גדול. ככל הידוע לי אף אחד לא משווה בין דני לשחקן אחר. בוחנים כל פרט וכל דבר אחר בצורה אינדיבידואלית".

אבדיה נחשב למניה בטוחה?
"מדובר בסיפור בסדר גודל שהכדורסל הישראלי עדיין לא הכיר. כאן בארץ כולם מודעים לכל צעד שהוא עושה, ואני יכול להגיד שרמת החשיפה שלו בארה"ב גדולה פי כמה מאשר אצלנו. זה בא לידי ביטוי בכניסה לפרטים הכי קטנים, כמו מה הוא אוכל ובאילו שעות. רמת התעניינות גבוהה מכל דבר שהורגלנו אליו, וכאן מדובר בקבוצות ה־NBA, שזה הטופ העולמי".

בינתיים אין כדורסל. איך שומרים על כושר?
"רק באימונים של אחד על אחד, או אימוני כושר. אין מסגרת שקשורה למכבי תל אביב, כי משרד הבריאות אוסר על אימונים קבוצתיים. אבל לדני יש מוסר עבודה גבוה מאוד. מדובר במקצוען ברמות הגבוהות ביותר. הוא מתעורר בשעת בוקר מוקדמת, מתאמן ומכין את עצמו לרגע הגדול".

ובכל זאת, קשה לשמור על יכולת גבוהה כשאין משחקים.
"זה נכון, אבל אפשר לסמוך על דני שיידע איך להגיע מוכן בזמן הנכון".

הוא הגיע לשיא העונה?
"ההתקדמות של אבדיה השנה הייתה אדירה. הגדולה שלו הייתה שהוא התמקד אך ורק בהצלחה של מכבי תל אביב. הוא הצליח להראות לכולם עד כמה הוא בוגר, איזה אופי חזק יש לו, ולכן הוא הגיע למצב ששום דבר לא יכול לחבל בסיכויים שלו להצליח".


"מקצוען ברמות הגבוהות ביותר" (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי