"סקוטי ווילבקין? אחת ההחתמות הגדולות בעשור האחרון"

סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין | דני מרון

הבחירה במכבי תל אביב, ההתאקלמות שלקחה לא מעט זמן, הרעב הבלתי נגמר להצלחות והשיפור בפן ההגנתי. לרגל יום הולדתו ה-27 של הכוכב, ניקולה וויצ'יץ' ואבי אבן מנתחים

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

סקוטי ווילבקין, שהפך השנה לאחד מעמודי התווך של מכבי תל אביב, חוגג היום (ראשון) את יום הולדתו ה-27. מלבד העובדה שמדובר באחד המועמדים של היורוליג לתואר ה-MVP של העונה הסדירה, הגארד עשה קפיצת מדרגה מכל הבחינות: החיבור לקהל ולמועדון, היכולת המקצועית, ההרגשה שלו והתחושה שהוא משרה על כולם סביבו, או כמו שצעק בגאווה אחרי שלשת הניצחון על אולימפיאקוס: "זאת העיר שלי".

גם המספרים של ווילבקין מראים כך. 43.5% מהשלוש, 16.1 נקודות בממוצע למשחק ו-3.5 אסיסטים ב-26 דקות על המגרש ביורוליג. "סקוטי הוא בלי צל של ספק אחת ההחתמות הכי גדולות של המועדון בעשור האחרון, אם לא הגדולה שבהן", קבע הסקאוט הראשי של המועדון, אבי אבן, שדיבר באתר הרשמי של הצהובים ופתח חרך להצצה לדרך שהובילה את ווילבקין לתל אביב. 

אבן סיפר: "לסקוטי יש דרכון טורקי ושחקן בסדר גודל שלו בדרך כלל לא נוחת פה, אלא משחק בטורקיה בגלל האזרחות שלו. במיוחד לאור העובדה שבטורקיה אכן יש קבוצות טובות וגדולות עם תקציבים גבוהים, בראשן כמובן פנרבחצ'ה ואנאדולו אפס. הבחירה שלו למרות כל זה לשחק בישראל, במכבי, מרגשת אותי".

"כשנודע לנו בקיץ לפני שנתיים שסקוטי לא ממשיך בחוזה שלו בדרושפאקה, החלטנו לעשות מעשה בידיעה שזאת הולכת להיות החתמה יקרה ואיכותית מהסוג שלא הייתה במועדון בשנים האחרונות", נזכר אבן. "ביום למחרת עליתי על טיסה לטורקיה בכדי להיפגש עם סקוטי, שהיה במחנה אימונים עם הנבחרת הטורקית. השיחה איתו הייתה מרתקת ובמהלכה הסברתי לו על רוח המועדון ועל האווירה המיוחדת שיש בזכות האוהדים המדהימים שלנו".


"במהלך הפגישה סיפרתי לסקוטי שיש לנו חזון לגביו" (דני מרון)

"במהלך הפגישה סיפרתי לסקוטי שיש לנו חזון לגביו", המשיך אבן. "זה חזון שיפריד את העתיד שלו במכבי מכל מועדון אחר, חזון שכל ילד שגדל בתל אביב על מכבי ילך עם חולצה שלו ושהוא יהיה השחקן שאמור לסחוף את מכבי למקום בו היא צריכה להיות, בפסגת הכדורסל האירופאי. אמרתי לו שאם החזון הזה יתממש, הוא ירגיש את מה שמעט מאוד שחקנים באירופה ובעולם זוכים להרגיש".

"כידוע, ההתאקלמות של ווילבקין לקחה זמן מכל מיני סיבות מקצועיות ואחרות. מבחינתנו, כל הצוות המקצועי, היה ברור שזה תהליך ושצריך לתת לזה זמן. שזה תהליך שהשחקן עובר ושצריך לקבל אותו בהבנה", מתאר הסקאוט המנוסה. "השנה כשהקבוצה שיחקה כפי ששיחקה, סקוטי קלע סלים מנצחים והקהל קרא בשמו, הרגשתי שמשהו מהחזון של הצוות בא לידי מימוש בדרך למשהו גדול. איזה כיף זה. אנחנו עוד נחזור וסקוטי ימשיך לתת לנו עוד הרבה חוויות כדורסל חלומיות בהיכל", סיכם אבן.

המנהל הספורטיבי ניקולה וויצ'יץ' אמר לאתר הרשמי: "סקוטי הוא מנהיג על המגרש, שחקן שאתה תמיד יכול לסמוך עליו ברגעי ההכרעה. הוא רעב לנצח, רעב להצליח, רודף אחרי תארים. הוא הפך את תל אביב לבית השני שלו ורוצה להביא את המועדון להצלחות. אין לי ספק שהוא יעשה את זה. הוא ניזון מהאוהדים ורואים את זה השנה בצורה מצוינת. הוא רוצה לשמח אותם. אני חושב שמקצועית אנחנו רואים את ההתפתחות שלו כשחקן. את המהירות בקבלת ההחלטות שלו ובהוצאה שלו לפועל.

"עוד דבר ששמתי לב אליו זה היכולת ההגנתית שלו", הדגיש וויצ'יץ'. "כשאומרים סקוטי ווילבקין כולם חושבים התקפה ושלשות. זה נכון, אבל אני רואה עליית מדרגה אדירה בהגנה שלו השנה. הוא עובר דרך חסימות, לא עוזב את השחקן שמולו וזו מבחינתי המנהיגות שלו וההתקדמות שלו על המגרש. מגיע פה קרדיט גדול ליאניס ולכל הצוות".

"זה אולי יפתיע, אבל אחד המשחקים העונה שלא יוצאים לי מהראש זה דווקא המשחק מול גלבוע/גליל", נזכר וויצ'יץ'. "שם ראיתי את סקוטי 'הרוצח', כמו שראיתי אותו הרבה פעמים השנה. יחד עם כל הסגל הקצר שהיה באותו משחק, יחד עם ג'ייק כהן, סקוטי לא עזב את המשחק בשום אופן. הוא לא רצה לרדת מהפרקט, השאיר את כל טיפות הזיעה שלו במגרש ועשה מהלכים גדולים. אתם זוכרים את השורה הסטטיסטית שלו מהמשחק? אני זוכר: 46 דקות, 35 נקודות, 9 אסיסטים ו-9 עבירות שהוא סחט. וואו".


רודף אחרי תארים. סקוטי ווילבקין (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי