"מעולם לא הייתה לי הפסקה כזו ארוכה, בוער בי לחזור לשחק"

סקוטי ווילבקין, נועם דוברת
סקוטי ווילבקין, נועם דוברת | עדי אבישי

האימונים הארוכים עם בחצר עם הסל, ההחלטה לדחות את הטורנירים היבשתיים לגילאים הצעירים והעבודה תחת גיא גודס. בצל פגרת הקורונה, נועם דוברת בראיון לאתר של מנהלת הליגה בכדורסל

(גודל טקסט)

פגרת הקורונה הכפויה עצרה את נועם דוברת באמצע עונת פריצה. אחד המועמדים הבולטים לתואר תגלית העונה בליגת ווינר סל הפגיז שיאי קריירה של 18 נקודות ומדד 24 בניצחון על גלבוע/גליל במחזור ה-17 ומאז עלה קבוע בחמישייה של מכבי ראשל"צ. הערב (שלישי) הוא התבשר על החלטת הוועד המנהל של פיב"א, לפיה אליפויות אירופה לנבחרות צעירות לא יתקיימו בקיץ הקרוב. עבור מי שהיה ה-MVP של אליפות אירופה לנוער דרג ב' בקיץ האחרון וסומן כאחד משחקני המפתח של נבחרת העתודה בקיץ הקרוב, מדובר במכה קשה. 

"יש כרגע חוסר ודאות, אף אחד לא יודע מה יהיה", אומר דוברת בראיון לאתר הרשמי של מנהלת ליגת העל בכדורסל, "יכול להיות שיעבירו את הטורנירים לחורף או משהו כזה. זה מבאס מאוד כמובן, אבל זה מה שיש. המצב הזה גדול יותר מכולנו והבריאות חשובה יותר מהכל"


באיזו נבחרת היית אמור לשחק בקיץ הקרוב: הנוער או העתודה?

"אני לא יודע בדיוק, עד עכשיו התאמנתי עם נבחרת העתודה ודיברנו על מה יהיה בקיץ. אני בטוח שהמאמנים ופיני גרשון היו מוצאים את הפתרון הכי נכון עבורי ועבור כולם. כרגע בכל מקרה אי אפשר לדעת כלום, הכל יכול להיות. ההישג של נבחרת העתודה בשנתיים האחרונות הוא באמת אדיר. בתחילת האליפות שלהם עוד היינו בארץ והגענו למשחקים בשלב הבתים. את הגמר שלהם ראינו בשדה התעופה כולנו ביחד כשחיכינו למזוודות. זה נתן תחושת גאווה עצומה והמון מוטיבציה לעשות הישג גדול בעצמנו, הגענו מאוד חדורי מוטיבציה ואני שמח שגם אנחנו עמדנו במטרה שלנו".

איך שומרים על כושר בתקופה המוזרה הזו של סגר כמעט מוחלט?

"אני מנסה להמשיך להתאמן כמה שאפשר. יש לי סל בחצר של הבית, ציוד של חדר כושר ואני יכול להמשיך לעבוד, גם אם במתכונת קצת יותר מצומצמת מהרגיל. מאמן הכושר של הקבוצה, אלון הראל, שלח לנו תכניות עבודה לזמן הבידוד, עם תרגילים שאפשר לעשות גם במינימום ציוד. מנסים לשמור על השגרה כמה שניתן. ברור שזה לא פשוט, אבל אני עובד איך שאפשר. מתאמן על הכדרור, הזריקה וכו' כמה שעות ביום".


מנסר לשמור על שגרה ככל הניתן. נועם דוברת (עודד קרני)

השכנים לא מתלוננים שנפתח להם מגרש אימונים בחצר?
"השכנים כבר התרגלו אחרי כל כך הרבה שנים שאני משחק פה שעות ארוכות בחצר" (צוחק).

אתה עוד לא בן 18, אבל השלמת את כל הבגרויות כבר בשנה שעברה ולמעשה סיימת את בית הספר שנה לפני בני גילך. איך נראה היומיום שלך לפני הקורונה?
"כמו כל שחקן אחר בליגת העל. אימונים, משחקים ומנוחה. חלק גדול מהחברים שלי הם מהשכבה מעליי, ככה שהם כבר התגייסו לצה"ל ואותם אני רואה רק בסופי שבוע. יש לי כמובן גם חברים בני גילי, שהם עכשיו בי"ב ואני שומר איתם על קשר. היומיום שלי הוא סביב הכדורסל, מהבוקר עד הערב".

בעונה שעברה ראינו את דני אבדיה וים מדר ממשיכים לשחק בליגה לנוער במקביל להשתלבות בקבוצת הבוגרים. אתה מראש החלטת להתמקד רק בבוגרים?
"בשנה שעברה כבר עליתי לקבוצה הבוגרת, אבל המשכתי לשחק בנוער. נהניתי מאוד משתי המסגרות, אבל זה היה צפוף מאוד ונוצר מצב שפספסתי אימונים פעם פה ופעם שם. עוד לפני העונה הזו החלטנו שאם אני רוצה להיות חלק מהסגל והרוטציה בליגת העל, אני צריך להיות כל כולי בקבוצה. החלטנו שאני שם את כל הפוקוס שלי בבוגרים ונותן שם את ה-100%".

אתה וטל פלד חתומים על חוזים ארוכי טווח במכבי ראשל"צ. אתה רואה בעתיד סיטואציה שבה אתם מובילים את הקבוצה הבוגרת?
"אני מקווה מאוד, כן. יש נכונות גדולה מצד הקבוצה לדחוף אותנו קדימה ולתת לנו את התנאים הכי טובים להצליח. מרגישים שנותנים בנו אמון רב. טל עשה קפיצה גדולה קדימה, כבר בעונה שעברה הוא עשה משחקים מטורפים בנוער והפך לאחד השחקנים הכי משמעותיים בליגה. אני רואה אותו העונה מהצד בקבוצת הנוער וכחבר לקבוצה באימונים של הבוגרים, ההתקדמות שלו מדהימה. אם נמשיך לעבוד קשה ולהשתפר, אני בהחלט רואה אותנו מקבלים את הצ'אנס מהקבוצה הבוגרת".

בגיל שלך גיא גודס כבר היה כמעט שחקן ותיק בליגה. איך זה להתאמן אצל מישהו כזה?
"קודם כל, מבחינה מקצועית אני חושב שהוא אחד המאמנים הכי טובים שיש. למדתי ממנו המון באופן אישי. גיא היה שחקן במצב מאוד דומה לזה שאני נמצא בו כרגע וכמאמן הוא יודע בדיוק מה עובר עליי. בגלל זה הטיפים שלו תמיד מרגישים במקום הנכון ובזמן הנכון. אני שמח מאוד שנוצר מצב שדווקא גיא הוא המאמן שלי. למדתי ממנו שברגע שאתה על המגרש, אתה שווה בין שווים, בלי קשר לגיל או השכר. הוא נותן לי המון ביטחון".


גיא גודס "הוא יודע בדיוק מה עובר עליי" (עדי אבישי)

מבחינה קבוצתית קמפיין היורוקאפ נגמר מהר, אבל מבחינה אישית שיחקת לא מעט. איך אתה מסכם את החוויה?
"אני חושב שהיורוקאפ שיפר אותנו מאוד כקבוצה וגם אותי באופן אישי. היו לנו יותר משחקים בשבוע והמשמעות של זה היא יותר דקות לחלק בין השחקנים. אני בהחלט מרגיש שזה עזר לי להשתפשף מהר יותר. פגשנו רמה גבוהה וזה עזר לנו להיכנס לכושר משחק ולהביא את היכולת הזו גם לליגה. שיחקנו נגד קבוצות מעולות ושחקנים עם רזומה מרשים וזה דבר פנטסטי לכל קבוצה. לדעתי, חשוב מאוד למועדון כמו מכבי ראשל"צ להשתתף במפעל כזה".

יש איזה שחקן שאתה מסתכל עליו כמודל לחיקוי?
"השחקן שאני עוקב אחריו ומנסה ללמוד ממנו הוא וסיליה מיציץ' מאנאדולו אפס. אני צופה במשחקים שלהם ועוקב אחרי המהלכים שלו. אני מנסה ללמוד כל מיני דברים קטנים כמו שינויי קצב, שליטה בכדור וניצול של הגוף. אני חושב שיש לנו יתרון דומה כי אנחנו גבוהים יחסית לעמדה שלנו. הוא עשה פריצה מדהימה וכיף לראות אותו".


כמה כבר חסר לך הכדורסל?

"מאוד, מאוד. אף פעם לא הייתה לי הפסקה כזו ארוכה מכדורסל. זה בוער מאוד לחזור כבר להתאמן ולשחק, כל שעות האימונים בבית לא יכולות להחליף את הדבר האמיתי. אני מקווה שנצליח לצאת מהמצב הזה כמה שיותר מהר, אבל כמובן שצריך לעשות את זה בזהירות ושכולם ישמרו על הבריאות. כשהליגה הופסקה היינו במקום השלישי ואני חושב שיש לנו קבוצה מעולה והזדמנות לעשות הישג יפה. אם הליגה תחודש, המטרה היא קודם כל להגיע לפלייאוף עם יתרון הביתיות ולהעפיל לפיינל פור. שם כבר הכל אפשרי. אני מאוד מקווה שתהיה לנו את האפשרות הזו, גם לנו וגם לקבוצת הנוער שעושה עבודה מצוינת בליגה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי