נשאר על המפה: טל ברודי נכנס להיכל התהילה של אילינוי

טל ברודי
טל ברודי | אודי ציטיאט

קפטן מכבי תל אביב המיתולוגי, זכה לכבוד באוניברסיטה במדיה שיחק לפני שנבחר במקום ה-12 בדראפט ה-NBA. הטקס החגיגי אמור להיערך ב-18.9

(גודל טקסט)

טל ברודי, אחד מגדולי כוכבי מכבי תל אביב בכל הזמנים והקפטן שהניף את גביע אירופה הראשון בצהוב-כחול, יזכה להיכנס להיכל התהילה של אוניברסיטת אילינוי. הגארד לשעבר שיחק במדי הפייטינג איליני בשנים 1963 עד 1965 ובסיום תקופתו שם נבחר במקום ה-12 בדראפט ה-NBA.

לאוניברסיטת אילינוי מסורת ספורט ארוכת שנים (מ-1901) והטקס החגיגי, במסגרתו אמור טל ברודי להיכנס באופן רשמי להיכל התהילה, נקבע להיערך ב-18 בספטמבר. בין הנכנסים החדשים האחרים אפשר למצוא שמות רבים מענפי ספורט שונים, ביניהם גם רכז העבר דרק הארפר.

בהכרזה על הכללתו ברשימה נכתב כי "טל ברודי זכה להכרה בין-לאומית כ'מר כדורסל' של ישראל והוא שגריר בינ"ל של רצון טוב, שמשתמש בכדורסל כדי לעזור ולפתח יחסים עם מדינות רבות". בתקופתו באוניברסיטה נבחר הגארד לשעבר לחמישיית השנה בארצות הברית ולחמישיית השנה באיזור הביג-10 בשנת 1965 ולחמישיה השניה של הביג-10 ב-1964.


הישג ענק לטל ברודי (מכבי תל אביב, רשמי)

ברודי נבחר כאמור במקום ה-12 בדראפט של 1965, הישג יוצא דופן, אבל בחר לעלות לישראל ועזר לקדם את המקצוענות בענף הכדורסל בארץ. בתקופתו במדי אילינוי קלע 1,121 נקודות והוא עדיין מדורג בין 50 הקלעים הגדולים של האוניברסיטה בכל הזמנים.

מלבד היותו קפטן מכבי הראשון שהניף את גביע אירופה לאלופות ותארים רבים שצבר עם השנים, טל ברודי הוא גם חתן פרס ישראל לשנת 1979 על תרומתו לחברה בתחום הספורט. ב-1996 נכלל בהיכל התהילה של הספורט היהודי וב-2011 נכנס גם להיכל התהילה של הספורט היהודי בארצות הברית.

במדי אוניברסיטת אילינוי שיחקו במהלך השנים כדורסלנים רבים, כאשר בעשורים האחרונים ניתן היה לראות שם את דרק הארפר, ניק אנדרסון, קנדל גיל, לות'ר הד, דרון וויליאמס ואת מיודעינו דיון תומאס ובראיין רנדל. באולם בו משחקת אילינוי, המכיל מעל ל-15 אלף מושבים, תלוי גם דגל הנושא את שמו ומספר הגופיה (12) של ברודי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי