לימונד בראיון: "רואה את עצמי ממשיך בליגת העל גם בשנים הבאות"

רביב לימונד
רביב לימונד | עדי אבישי

הבוררות עם הפועל ת"א ("יודע מה מגיע לי"), התפשטות נגיף הקורונה ("העונה אבודה"), ביטול הפיינל פור ("אפשר לנצח את הגדולות") ועל עתיד הענף בישראל ("אבדיה הדובדבן שבקצפת")

(גודל טקסט)

לא רבים הם הכדורסלנים הישראלים שהיו שותפים למעברים בין מספר רב של קבוצות כפי שחווה רביב לימונד. עירוני נס ציונה, הקבוצה ה-9 (בישראל) ועוד שתיים באירופה, בקריירה הענפה של הגארד בן ה-35 שזכה ב-2004 בגביע יול"ב עם הפועל ירושלים וב-2009 היה שותף לזכיה של מכבי ת"א באליפות המדינה.

אבל למרות כל המעברים והתארים, לימונד מזוהה יותר מכל עם הפועל ת"א. הוא שיחק במדיה שש עונות וכמה אירוני שבינו לבין ראשי הקבוצה באדום, זורם דם רע ושני הצדדים נמצאים בעיצומה של בוררות כשמגפת הקורונה שתקפה אותנו לא פסחה גם עליה. לימונד לא דואג. מבחינתו מדובר בפסק זמן קצת ארוך, שבסיומו הוא מקווה שהצדק ייצא לאור. התביעה של לימונד, לו היה חוזה בהפועל ת"א לעונה נוספת, עומדת על 400 אלף שקלים וזאת לאחר ויתור על סכומי כסף לא מבוטלים.

לימונד, גדל בנתניה שם הצעיד את תיכון אורט יד ליבוביץ לזכייה באליפות בתי הספר התיכוניים, משם הגיע למכבי ר"ג. כיום הוא אחד הוותיקים של הכדורסל הישראלי. הוא שייך לדור של ליאור אליהו, גיא פניני אבי בן שימול ויונתן שולדברנד, המשחקים בליגת העל כשהמכנה המשותף שלהם, מלבד היותם כדורסלנים מצטיינים, הוא שעברו את גיל 35 והם (למעט שולדברנד, י.ו) כיכבו במדי נבחרת ישראל, שם נותר עד לאחרונה פניני כנציג האחרון של דור הוותיקים העכשווי.


לא חושב על פרישה, על אף הוותק. לימונד (עדי אבישי)

לימונד לא חושב על פרישה. השאיפה שלו לחלוף על פניו של מאיר טפירו, המנהל המקצועי של עירוני נס ציונה הקבוצה בה הוא משחק. טפירו פרש מכדורסל בגיל 41, כך שללימונד יש מספיק זמן כדי לשבור עוד כמה שיאים בכדורסל הישראלי. שיא אחד כבר שבר. נכון לעכשיו מדורג הגארד שרשם קריירה בין לאומית בלה מאן מצרפת, ומנרוקה הספרדית מדורג במקום ה-24 בקלעי כל הזמנים של ישראל עם 4375 נקודות, המקום הגבוה ביותר מבין השחקנים הפעילים כיום. ללימונד 29 נקודות יותר מאשר לליאור אליהו המדורג מקום אחד מתחתיו.

"לא חווינו מצב שכזה, לא כמדינה ולא בעולם", אומר לימונד על מגפת הקורונה, "את הוריי לא פגשתי מספר שבועות. אנחנו צריכים אורך רוח ולהבין שלא להכל יש פתרון מהיר. מה שנשאר לנו זה להישמע להוראות ולקוות שהמצב עליו נקלענו יעבור כמה שיותר מהר".

אתה רואה אור בקצה המנהרה?
"הבעיה לדעתי שעדיין לא יודעים איך להתנהג עם הווירוס הזה ולכן קשה להתמודד איתו. רק כשנדע יותר אולי נוכל להיאבק בו ועם ההשלכות שלו לא רק בריאותיות. ההערכה שלי היא שבחודשים הקרובים נתחיל לחזור לשגרה, אך לצערי העונה הנוכחית אבודה".

יש מי שחשב שאפשר עוד להציל את אותה
"ההפסקה שנכפתה עלינו גרמה לאבד את הערך הספורטיבי. לחזור ולשחק לאחר הפסקה כל כך ארוכה זה מופרך ולכן אני לא חושב שאפשר להציל את העונה. מה שנשאר לנו זה לנסות ולהקדים את העונה הבאה. להתחיל את עונת 2020/21 בחודש אוגוסט".


בעד הקדמת העונה הבאה (דני מרון)

החליטו שבעונה הבאה לא יהיה יותר פיינל פור, יהיו סדרות
"כעקרון אני בעד סדרות ולא פיינל פור. הוכח שיש מספיק קבוצות בליגה שמסוגלות לנצח את שתי הגדולות ולזכות בתארים. צריך לדאוג שיהיו יותר משתי קבוצות מובילות. לא יודע איך זה יקרה. אף אחד לא יודע מה תהיה השפעת הקורונה על מה שיקרה כשנתחיל לנסות ולחזור לשגרה. לי ברור שיהיו גלי הדף. צריך לצאת מנקודת הנחה שנחווה תקופה קשה ואני מקווה שזה לא יגיע לממדי קטסטרופה".


אחרי שש שנים בהפועל ת"א, הגעת לנס ציונה. שלם עם המעבר?

"לגמרי. שמח על כך. קיבלו אותי בזרועות פתוחות. עשינו בנס ציונה דברים יפים. עמדנו ביעדים שהצבנו לעצמנו. מצער אותי שלא הגענו לקו הסיום, כי הראינו סימנים שאנחנו מגיעים לישורת האחרונה עם יכולת להפתיע הרבה קבוצות. לצערי זה לא יצא אל הפועל".

ומבחינה אישית?
"מסופק מהיכולת שהצגתי, יתכן והיו לי בעבר עונות טובות יותר. אני נמצא בגיל שהוכחתי את עצמי. כולם יודעים מהן היכולות שלי. בנס ציונה עלינו שני שלבים באירופה . דורגנו בחלק העליון של הטבלה. החשוב מבחינתי שהחיבור בין הקבוצה לקהילה הוכיח את עצמו ולראייה, קהל אוהדים גדול ליווה אותנו בכל אחד מהמשחקים".

הבוררות עם הפועל ת"א מטרידה אותך?
"יש בוררות שבגלל הקורונה נתקעה. אני מאמין שבסופו של דבר דברים יסתדרו. כל ניסיונות הגישור שנעשו הסתיימו. מבחינתי אני יודע מה מגיע לי ומה אני אמור לקבל. עברתי תקופה קשה, אבל מצאתי את הכוחות לקום על הרגליים ואני מודה לאלו שסייעו לי ובראשם אנשי נס ציונה שהאמינו בי ואני שמח על הבית החדש שמצאתי".


תמיד יהיה מזוהה עם הצבע האדום של הפועל ת"א (עדי אבישי)

יש לך עדיין את הדרייב להמשיך?
"יש לי מספיק דלק במטען. כל עוד ארגיש שאני מסוגל ורוצים אותי, אמשיך. ברור שחושבים על היום שאחרי, אבל זה לא משהו שעובר לי כל הזמן בראש. בשנים הקרובות אני רואה את עצמי ממשיך לשחק בליגת העל".

אתה מוביל את השחקנים הישראלים הפעילים בקלעי כל הזמנים. זה מחמיא?
"מאד. כבוד גדול עבורי להימנות על השמות הגדולים. לא האמנתי כשהתחלתי לשחק כדורסל ברמות הגבוהות שאדורג במקום כ"כ גבוה. זה מוכיח כי בזכות עבודה קשה אפשר להגיע רחוק. בגדול זה דרייב להמשיך את הקריירה".

לפני שנכפתה עלינו פגרת הקורונה שיחקה עירוני נס ציונה בדרייב אין וניצחה את הפועל ת"א. לימונד זכה למחווה מרגשת מאוהדי הפועל ת"א. "אני מאד אוהב את אוהדי הפועל ת"א וזה לא סוד. הם ריגשו אותי. הם יודעים שיש להם אצלי מקום גדול בלב. עברנו יחד תקופה מדהימה. התחברנו ואת זה אי אפשר לנתק".

את אותם דברים אתה יכול להגיד גם על אוהדי נס ציונה?
"נס ציונה הוא מועדון שמדהים אותי. אולי קהל יותר קטן במספרים מזה של הפועל, אבל תומך, אוהב ואוהד לא פחות. לכל מועדון יש את הייחודיות שלו ולכל מועדון יש את הדברים המייחדים אותו".


כאן כדי לעשות מהלימון לימונדה. לימונד (אודי ציטיאט)

רביב, צומח לנו דור של שחקנים צעירים ומוכשרים, יש ויהיה על מי לסמוך?
"יש שחקנים שכל אחד מהם יכול להיהפך לסטאר גדול. אנחנו יכולים להיות רגועים, יש על מי לסמוך".

אתה מתכוון לדני אבדיה?
"חד משמעית. יש לו סטייל, יכולת טבעית, יש לו את כל החבילה. לחשוב שהוא רק בן 19. השמים מבחינתו הם הגבול. דני יהיה כוכב ב-NBA. הוא ורסטילי והשנה עשה קפיצת מדרגה אדירה. נהניתי מאד לצפות בו. אבל זה לא רק דני, יש עוד שחקנים והרשימה ארוכה. דני ללא ספק הדובדבן שבקצפת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי