דני אבדיה נרשם לדראפט 2020: "אנסה להגשים את החלום"

דני אבדיה
דני אבדיה | עדי אבישי

זה היה צפוי וידוע לכולם, אך הכוכב הצעיר הפך זאת לרשמי: בקיץ הקרוב הוא יצטרף ל-NBA. "מודה למכבי תל אביב על הליווי הצמוד והתמיכה האישית. גאה ונרגש". צפו בהכרזה

(גודל טקסט)

אחרי שזכה בשנתיים האחרונות לסיקור ומעקב צמוד מכל עולם הכדורסל, דני אבדיה הפך היום (חמישי) לרשמי את מה שהיה צפוי: הוא יעמיד את עצמו לבחירה בדראפט 2020 של ה-NBA, בו הוא אמור להיבחר באחד מ-10 המקומות הראשונים על פי התחזיות. כוכבה הצעיר של מכבי תל אביב הכריז על כך בתכנית Get Up של ESPN: "קודם כל, ה-NBA היא הליגה הטובה בעולם. יש המון ללמוד שם והרבה ניסיון לצבור. זה יהיה נהדר לקחת את המשחק שלי לרמה הבאה", אמר אבדיה לרשת האמריקאית.

הפורוורד בן ה-19 נחשב לפוטנציאל הגדול ביותר שיגיע מחוץ לארצות הברית לדראפט הקרוב, ובדירוג של ESPN הוא נחשב למועמד החמישי הכי מוכשר. אבדיה עשה לעצמו שם בשנתיים האחרונות החל מהבחירה כ-MVP במחנות "כדורסל ללא גבולות" הן בתל אביב והן בשארלוט, דרך הובלת נבחרת העתודה של ישראל למדליית זהב שנייה ברציפות באליפות אירופה עד גיל 20 ועד לפריצה ברמת היורוליג במדי מכבי תל אביב.

אבדיה צמח במחלקת הנוער של הצהובים החל מגיל 12 וב-2017 קודם לקבוצה הבוגרת. העונה, הוא העמיד ממוצעים של 12.3 נקודות ו-5.9 כדורים חוזרים, יחד עם 37.5% לשלוש בליגת העל. ביורוליג, לאחר טבילת אש אשתקד, הוא לקח את ההזדמנות שקיבל מיאניס ספרופולוס והפך לשחקן לגיטימי בטופ של הכדורסל האירופי למרות גילו הצעיר, כאשר שתי ההופעות הבולטות שלו הגיעו בניצחון הביתי על פנאתינייקוס בדצמבר ובניצחון החוץ נגד פנרבחצ'ה בחודש פברואר, בו רשם הטבעה מהדהדת על ג'יג'י דאטומה, שבוודאי מככבת בקלטת הביצועים שלו לקראת הדראפט.

אבדיה מטביע. בקרוב ב-NBA (דני מרון)
אבדיה מטביע. בקרוב ב-NBA (דני מרון)

אירוע הדראפט אמור להתקיים ב-25 ביוני, אך עשוי להידחות בשל רצון לחדש את משחקי הליגה הטובה בעולם, שהופסקו כידוע בעקבות מגיפת הקורונה. לאחרונה התאחדו הקבוצות ופנו להנהלת ה-NBA בבקשה לדחות את הדראפט, אך טרם התקבלה החלטה רשמית בנושא. כמובן שלא נדע איזו גופיה ילבש אבדיה בעונה הבאה עד לאירוע עצמו, אך הערכה מדויקת יותר נקבל ברגע שתיערך הגרלת הלוטרי המתוכננת כרגע לחודש הבא, בה ייקבע באיזה מקום תבחר כל קבוצה.

לאתר הרשמי של מכבי תל אביב מסר אבדיה: "למרות המציאות הלא פשוטה שבה אנחנו נמצאים ביום אלו, חלומות ותקוות יכולים להתגשם וברצוני לבשר לכם כי החלטתי לנסות להגשים חלום ואתגר נוסף בקריירת הכדורסל שלי – אני גאה ונרכז להכריז על הצטרפותי לדראפט ה-NBA הקרוב, דראפט 2020. במעמד זה אבקש להודות למועדון הכדורסל ולהנהלת מכבי תל אביב על הליווי הצמוד והתמיכה הגדולה והאישית".

"תודה גם לכל המאמנים ואנשי הצוות שליוו אותי לאורך השנים. תודה לאיגוד הכדורסל ולנבחרת ישראל על הזכות לייצג את המדינה. אני מודה להורים שלי ולשאר משפחתי על התמיכה והאמון לאורך השנים. מודה לסוכנים שלי. לא פחות חשוב אני רוצה להודות לכם אוהדי הכדורסל על התמיכה, זה לא היה יכול לקרות בלעדיכם. אני יוצא לאתגר חדש שבו אני מקווה לייצג אתכם בכבוד. מאחל לכולנו לחזור במהרה לשגרה ולמגרשים".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי