מנהלת הליגה נאבקת לחידוש הפעילות: "המגבלות מונעות זאת בינתיים"

ג'ון דיברתולומיאו, ג'ייקובן בראון
ג'ון דיברתולומיאו, ג'ייקובן בראון | עדי אבישי

היו"ר שמואל פרנקל העביר תכנית למשרדי הספורט והבריאות, אך סיכויי החזרה נמוכים. ראשי הקבוצות השיבו לשאלת ספורט1: האם המתווה של היורוליג וליגת האלופות ישפיע על הזירה המקומית?

(גודל טקסט)

תכנית החזרה לפעילות בחודש יולי שהוצגה על ידי היורוליג בשבוע שעבר גרמה לחילוקי דעות לא רק בין קבוצות המפעל הבכיר ביבשת, אלא גם ובעיקר בין מקבלי ההחלטות בליגות המקומיות, שכן לוח הזמנים המתוכנן במתווה החדש עלול לחסל את הסיכוי להשלים את העונה בליגות אשר שלחו נציגות לתחרויות הבינלאומיות.

במנהלת הליגה לא מוותרים על השלמת העונה והיום (ראשון) העביר פרנקל העביר למשרדי הספורט והבריאות תכנית מפורטת שמטרתה להביא להמשכה וסיומה הספורטיבי של עונת 2019/20. פרנקל הדגיש כי בשל לוח הזמנים הצפוף, תכנית זו צריכה לקבל אישור עד ה-1 במאי בכדי שיהיה ניתן לממש את כל סעיפיה. לאור המצב הכספי הקשה של הקבוצות והמנהלת, התכנית תלויה בסיוע כספי מצד משרד הספורט ובעמידה של הטוטו והערוץ המשדר בהתחייבויות שלהם. למרות הניסיונות להשלים את העונה, הסיכוי לחידוש הפעילות מוגדר כ"לא גדול" והמאמצים נעשים בתקווה לנס שיאפשר זאת.

למעט מכבי תל אביב, מכבי חיפה ומכבי אשדוד, כל קבוצות ליגת העל ויו"ר מנהלת הליגה שמואל פרנקל התייחסו לשאלה שהוצגה בפניהם על ידי ספורט1, והיא: האם כוונת היורוליג לחדש את פעילותה בחודש יולי וזו של ליגת האלופות לערוך טורניר פיינל 8 בספטמבר ישפיעו על הליגה המקומית?

פרנקל. ממשיך במאבק, אך הסיכוי לא גדול (דני מרון)
פרנקל. ממשיך במאבק, אך הסיכוי לא גדול (דני מרון)

להלן התגובות של ראשי הקבוצות:
מנכ"ל הפועל ירושלים, גיא הראל: "איך ההחלטה של ליגת האלופות רלוונטית? מדובר על חידוש המשחקים בתחילת העונה הבאה. לגבי החלטת היורוליג – אם נצליח לחזור לשחק פה כדורסל, נצטרך לראות מה הכי טוב לליגת העל מתוך רצון למנוע פגיעה במי שמשחק במסגרת נוספת".

יצחק פרי, יו"ר מכבי ראשל"צ: "המשך העונה, לטעמי, תלוי בשני פרמטרים. הראשון הוא אישור של משרד הבריאות והשני האם החזרה לפעילות תגרום לטוטו ולערוץ המשדר להעביר את הכספים שהם מחויבים בחוזי השיווק והפרסום. לא יכול להיות מצב שהקבוצות יחזירו את השחקנים הזרים מחו"ל בהוצאות כבדות, יצטרכו לשלם משכורות לכל השחקנים והמאמנים כי הליגה ממשיכה ולא יקבלו את הכספים למימון ההוצאות מהגופים הרלוונטיים".

יו"ר הפועל חולון, איתן לנציאנו: "אין ספק שהמפעלים הללו מסתכלים על הקצפת שלהם כי זה חלון הראווה שלהם. במיוחד היורוליג, שם יש גם כסף גדול. אין ספק שקבוצות היורוליג יפוצו בנדיבות. לגבי ליגת האלופות, שזה מפעל בחיתוליו, עדיין לא רוצים להזדנב מול היורוליג ולהראות שגם להם יש מה להציע. בהקשר של ליגת העל, אין ספק שמהלכים כאלה לא יאפשרו לסיים את הליגה. בטח לא בתנאים ספורטיבים ונורמליים, אלא אם 'ליגת קיץ' עם כמה ישראלים מחוזקים זה נחשב לסיים את הליגה".

שחקני ירושלים. צריך נס כדי שהליגה תחזור (דני מרון)
שחקני ירושלים. צריך נס כדי שהליגה תחזור (דני מרון)

חיים אוחיון, בעלי הפועל גלבוע/גליל: "סיום העונה על המגרש הוא ערך עליון. זאת המשימה שלנו ברמה הלאומית והמחויבות שלנו כלפי האוהדים, השחקנים, ההנהלות וכלל העוסקים בענף ובכלל זה ספונסרים, גופי שידור וכל ישראל. כל דרך וזמן לסיום העונה על המגרש עומדת בפני עצמה, תוך תיאום בין המפעלים ולא האחד על חשבון השני".

רמי כהן, יו"ר הפועל תל אביב: "לא חושב שאנחנו צריכים להתחשב במישהו. אם תהיה אפשרות לחזור לשחק, צריך למצוא את התאריך הנכון ביותר ולחזור בכל הכוח".

יו"ר עירוני נס ציונה, יניב מזרחי: "מקווה שהחלטת היורוליג לא תפגע ברצון לחזור ולשחק. נצטרך ללמוד את המשמעיות לעומק".

ניסים אלפסי, יו"ר עירוני נהריה: "בלי קשר ליורוליג או לליגת האלופות, לדעתי אף ליגה באירופה לא תחודש. לא בכדורסל ולא בכדורגל".

דובר הפועל אילת, איתמר יצחק הלוי: "קבוצות ישראליות מחויבות בראש ובראשונה לליגה הישראלית ולקהל הישראלי. אנחנו משוכנעים שתימצא דרך המלך שתאפשר לסיים את הליגה הישראלית בצורה מכובדת ומכבדת ובמקביל יימצאו הפתרונות לקבוצות המשחקות במפעלים האירופיים".

רמי כהן.
רמי כהן. "לא חושב שצריך להתחשב במישהו" (אודי ציטיאט)

תומר ירון, מנכ"ל הפועל באר שבע: "להערכתי, ליגת העל לא תחזור ולא הייתה חוזרת בכל מקרה. יותר מדי בעיות טכניות. זרים, קהל, מתאזרחים, מאמנים. לחלקם הגדול מסתיים החוזה ביוני, אנחנו לא בכדורגל שבו כרטיס השחקן שייך לקבוצה, לכן אין לנו כל כך כח מול הזרים והשחקנים בכלל. בנוסף, מבחינה כלכלית אני לא חושב שהקבוצות יוכלו לחזור. עלויות כרטיסי טיסה, רכבים, דירות שעליהן רוב הקבוצות הזדכו, עיריות הפסיקו להעביר כספים, ספונסרים ביטלו תשלומים, במחלקות נוער שהן מקור הכנסה נוסף הפעילות והכספים מוקפאים. אני תוהה איך ישולמו משכורות ושאר הוצאות, ככה שבעיני ההודעות של היורוליג ופיב"א אינן רלוונטיות. חייבים להתחיל לחשוב על העונה הבאה, לשנס מותניים, לאחד את כל הגורמים יחד, מנהלת, איגוד, קבוצות והמדינה ולראות איך מצילים את הענף שכל כך חשוב לכולנו".

שמואל פרנקל סיכם: "אנחנו בבעיה קשה. בניגוד לכדורגל, 70 זרים ששיחקו העונה נמצאים בארצות הברית, חלקם בערים סגורות ומבלי אפשרות לחזור לארץ. עד עכשיו לא קיבלנו אישור אפילו להתאמן. אני גם בספק שאם היורוליג יחזור, נראה חזרה מלאה של הליגות. היינו רוצים מאוד לחדש את הליגה, אבל המגבלות עלינו מונעות זאת בינתיים. כדי שיהיה סיכוי לחזור ולשחק חייבים לקבל אישור לפתוח את הליגה באוגוסט בטורניר בגביע ווינר ולהוסיף משחקים, למשל סיבוב שלישי מלא וסדרות מלאות של חמישה משחקים והכל עם קהל". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי